Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te raden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Mijn magnifier is van de DCS 620 (Kodak/Nikon F5 2mp) die ik in mijn vitrinekast heb staan. De vergrotingsfactor is gering maar nog net te overzien met mijn bril.
    De genoemde DK-17M heb ik ook gehad, maar met mijn bril overzie ik een te klein deel van het matglas. Daarnaast heeft die magnifier plastic optiek (of ik vergis mij), maar voor mij was het in ieder geval niet de oplossing.
    Het is inderdaad niet dé gedroomde magnifier, dat van die plastic optiek zou kunnen kloppen, dat zou de CA verklaren. Bovendien kan ik ook maar net de uiterste contouren van het frame zien, een grotere uittreepupil ( high eyepoint ) zou hier gewenst zijn. Nee, Canon blijft de kampioen van het standaard geleverde grootste zoekerbeeld op een van zijn modellen. Zo heeft elk merk toch iets hé

    Walter
    D850

    Comment


    • #32
      Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Het is inderdaad niet dé gedroomde magnifier, dat van die plastic optiek zou kunnen kloppen, dat zou de CA verklaren. Bovendien kan ik ook maar net de uiterste contouren van het frame zien, een grotere uittreepupil ( high eyepoint ) zou hier gewenst zijn. Nee, Canon blijft de kampioen van het standaard geleverde grootste zoekerbeeld op een van zijn modellen. Zo heeft elk merk toch iets hé

      Walter
      Mij lijkt dat toch glas te zijn (heb hem al geruime tijd) maar ja, hoe kan je dat nagaan ? Mineralogen gebruiken de krastest al een identificatiemethode maar daar heb ik even geen zin in. Brekingsindex ? Iemand nog een idee ?
      Maar met kunststoffen gaan ze tegenwoordig wel érg ver, ik had gisteren een discussie met iemand die een workshop juwelen maken heeft gevolgd en ze beweerde dat de hanger was gemaakt in glas. Het werd gesmolten in een microgolfoven in een "speciale" doos.
      Het zag en voelde wel aan als glas, maar die microgolfoven was er te veel aan.....

      Comment


      • #33
        Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

        Met cameranu.nl heb ik ook zeer goede ervaring, het geld overschrijven van België naar Nederland duurt langer dan de verzending.
        coolblue.be ook zeer goede service. Soms eens kijken op coolblue.nl.
        Laatst een fullframe gekocht bij mediamarkt tijdens de speciale BTW-kortingsdagen.

        Comment


        • #34
          Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Mij lijkt dat toch glas te zijn (heb hem al geruime tijd) maar ja, hoe kan je dat nagaan ? Mineralogen gebruiken de krastest al een identificatiemethode maar daar heb ik even geen zin in. Brekingsindex ? Iemand nog een idee ?
          Maar met kunststoffen gaan ze tegenwoordig wel érg ver, ik had gisteren een discussie met iemand die een workshop juwelen maken heeft gevolgd en ze beweerde dat de hanger was gemaakt in glas. Het werd gesmolten in een microgolfoven in een "speciale" doos.
          Het zag en voelde wel aan als glas, maar die microgolfoven was er te veel aan.....
          Hier het antwoord Paul:
          En hier gevonden: http://www.robertotoole.com/2012/06/07/nikon-dk-17m/

          Glass optical elements not easy to scratch plastic

          Comment


          • #35
            Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

            Wat heeft DK-17M met de vraag van TS te maken?

            Comment


            • #36
              Re: Stel ik koop een nieuwe Full frame ? Welke winkels (online of niet) zijn aan te r

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Wat heeft DK-17M met de vraag van TS te maken?
              Niks, maar ja, een beetje dynamisch zijn, het is zondag, relax.

              Comment

              Working...
              X