Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

    Ik ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de 16mp sensor in de D4s, op hoge ISO dan.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

      Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
      Is inderdaad een toestel met nadruk op video en vooral op 4k video. (4x HD).
      4k wil zeggen dat elk video beeld  8mp groot is (30fps)
       
      Dus elk video beeld kun je ook gebruiken als 8mp foto, dit is bvb bruikbaar voor sportfotografie of zelfs voor opname van spelende kinderen etc.
      Je maakt video en haalt daarna de beste beelden eruit voor foto.
       
      4K zal waarschijnlijk op die manier gaan gebruikt worden in fotojournalistiek, de  huidige pro DSLR’s halen slecht met heel veel storend lawaai 12fps.
      De canon 1dc heeft ook 4k functie maar toestel kost rond 10000€ en zal zeker niet 4k beeldkwaliteit halen van de a7s.
       
      A7s sensor heeft een zeer hoge gevoeligheid  met een ISO range van 100-102400 ISO uitbreidbaar  tot  ISO 50 - 409600 (in vgl.  nikon d4 sensor heeft maar een max iso van 12800)
      ISOs bereik video 200-102400 ISO
      Foto 200-409600 ISO (12mp)
       
      Sony claimt dat a7s hoogste dynamisch bereik heeft van al hun toestellen, maar geeft geen concrete cijfers.
       
      4k video kan niet opgeslagen worden op SD kaart, HD uiteraard wel, externe opslag nodig voor 4k.
       

      Heb je allemaal weeral heel goed gelezen.
      Voor de rest ben je niet meer dan een reclamezuil die nog al eens gemakkelijk van profielnaam verandert.
      Wordt misschien eens tijd dat BD eens werk maakt van een forum met echte profielen.
      Dit soort veelvuldige uitspraken en praktijken beginnen mij serieus de strot uit te hangen.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de 16mp sensor in de D4s, op hoge ISO dan.
        Daar ben ik ook benieuwd naar maar dat zal wel snor zitten.
        Lijkt me weer een puik toestel van Sony.
        Maar dat vind ik ook van de A7. Zalig apparaat kwa bediening en handelbaarheid. Tot hoever ik dat toestel al heb kunnen proberen tenminste.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

          MAX ISO van de D4s sensor is 25600 ISO tegenover 102400 ISO voor de a7s, de canon 1dx/c heeft als max iso 51200ISO maar heeft aanzienlijk meer pixels (12mp<>18mp).
          De a7s is in tegenstelling tot de andere toestellen een video toestel met mogelijkheid van still opnames, de nadruk licht op video, om die reden heeft men de sensor beperkt tot 12mp.
          Men heeft de sensor zo ontworpen dat elke pixel op de sensor (video formaat) gebruikt wordt voor video en dit zonder pixelbinding of line skipping.
          Dit beperkt moire verhoogt de gevoeligheid maar geeft ook een zeer hoog dynamisch bereik wat zeer belangrijk is voor video, in combi met slog2gamma functie geeft dit ongeziene resultaten.
          Den Lennie vertel in video welke je gelinkt hebt dat je op 12800ISO  nog zuivere videobeelden hebt zonder detail verlies.
          In volgende video vindt je fragmenten van 50.000ISO opnames http://vimeo.com/91114458 en voorbeeld slog2
          Dit vindt ik persoonlijk meer zeggende video dan deze getoond tijdens presentatie http://vimeo.com/90739453 
           
           
          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Ik ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de 16mp sensor in de D4s, op hoge ISO dan.

          Comment


          • #20
            Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

            Laat die 102400 ISO maar eens zien zeg ik.
            En op de vragen antwoord je ook al niet.

            Comment


            • #21
              Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

              Paul, ik denk dat je er het beste gewoon niet op ingaat
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #22
                Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                high ISO demo A7s (niet geschikt voor gevoelige kijkers)
                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                 
                4k video beschikbaar op youtube, zelfs op HD scherm geeft 4k indrukwekkend verschil toz van HD (firefox ondersteunt 4k, weet niet of internet explorer 4k  aankan, alleszins niet de versie die ik heb)
                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                (video instellingen wijzigen naar 4k en full screen )

                Comment

                Working...
                X