Hallo;
Ik houd mij sinds kort bezig met bracketing opnamen,
en heb ’t eea gelezen op internet flora over Bracketing / HDR.
Nu heb ik een probleem om mijn camera goed werkend te krijgen.
Ik heb het volgende ingesteld:
-1 EV stapgrootte ( b3 – hl 292 )
-Instelling auto bracketing op ‘ AE ‘
-f5 ( instelling Fn-knop: heb ik allebei op BKT gezet met dienverstande:
de bovenste regel op ‘BKT’ en de onderste regel op ‘BKT + schijven’
Dit zou voldoende moeten zijn toch?
Ik werk in RAW + JPEG
Nu ’t 1e probleem: = opgelost ! Ik had b2 op 1 EV staan; als je deze op 1/3 zet; dan reageert de Fn-knop icm de sec.instelschijf wél !
Ik kan NIET met de fn-knop ingedrukt + secundaire instelschijf de EV stapgrootte instellen ( 1/3 -1/2 - 1 EV)
Is op zich niet zo'n dringend probleem, wel lastig. Het is ook via menu in te stellen, maar vreemd is ’t wel
Ik kan wél met de Fn + Hoofdinstelschijf de bracketing serie instellen ( dus 2-3-5-7-9 opnamen )
2e Probleem:
Je kan een bracketing serie opname voor opname maken door iedere keer op de ontspanknop te drukken.
Het schijnt ook instelbaar te zijn, dat dit autom. gebeurd ( ook via f5 )
m.a.w. dat de serie opnamen achter elkaar worden genomen.
Tip v.h. bij het dbreview forum ( www.dpreview.com/forums/post/37704783
Als ik nu bracketing opnamen wil maken, de fn-knop ingedrukt houd en dan de ontspanknop indruk, maakt hij de standaard 2 opnamen achter elkaar, die hij normaliter ook zou maken als ik de bracketing uitzet, en niet autom. de 3 of 5 opnamen achter elkaar, die ik eerder met de hfd instelschijf ingesteld had.
Dat snap ik niet, omdat vanmiddag het een aantal keren nog wel werkte; d.w.z. als ik de fn-knop + de ontspanknop indrukte, maakte de camera ( bv) 3 of 5 opnamen autom. achter elkaar.
Hert enigste wat ik na het goed functioneren heb gedaan, is, via de 'Info'-knop de instellingen nog een nalopen.
Kan iemand mij uit de droom helpen?
Alvast bedankt
Calisto
Ik houd mij sinds kort bezig met bracketing opnamen,
en heb ’t eea gelezen op internet flora over Bracketing / HDR.
Nu heb ik een probleem om mijn camera goed werkend te krijgen.
Ik heb het volgende ingesteld:
-1 EV stapgrootte ( b3 – hl 292 )
-Instelling auto bracketing op ‘ AE ‘
-f5 ( instelling Fn-knop: heb ik allebei op BKT gezet met dienverstande:
de bovenste regel op ‘BKT’ en de onderste regel op ‘BKT + schijven’
Dit zou voldoende moeten zijn toch?
Ik werk in RAW + JPEG
Nu ’t 1e probleem: = opgelost ! Ik had b2 op 1 EV staan; als je deze op 1/3 zet; dan reageert de Fn-knop icm de sec.instelschijf wél !
Ik kan NIET met de fn-knop ingedrukt + secundaire instelschijf de EV stapgrootte instellen ( 1/3 -1/2 - 1 EV)
Is op zich niet zo'n dringend probleem, wel lastig. Het is ook via menu in te stellen, maar vreemd is ’t wel
Ik kan wél met de Fn + Hoofdinstelschijf de bracketing serie instellen ( dus 2-3-5-7-9 opnamen )
2e Probleem:
Je kan een bracketing serie opname voor opname maken door iedere keer op de ontspanknop te drukken.
Het schijnt ook instelbaar te zijn, dat dit autom. gebeurd ( ook via f5 )
m.a.w. dat de serie opnamen achter elkaar worden genomen.
Tip v.h. bij het dbreview forum ( www.dpreview.com/forums/post/37704783
Als ik nu bracketing opnamen wil maken, de fn-knop ingedrukt houd en dan de ontspanknop indruk, maakt hij de standaard 2 opnamen achter elkaar, die hij normaliter ook zou maken als ik de bracketing uitzet, en niet autom. de 3 of 5 opnamen achter elkaar, die ik eerder met de hfd instelschijf ingesteld had.
Dat snap ik niet, omdat vanmiddag het een aantal keren nog wel werkte; d.w.z. als ik de fn-knop + de ontspanknop indrukte, maakte de camera ( bv) 3 of 5 opnamen autom. achter elkaar.
Hert enigste wat ik na het goed functioneren heb gedaan, is, via de 'Info'-knop de instellingen nog een nalopen.
Kan iemand mij uit de droom helpen?
Alvast bedankt
Calisto
Comment