Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Compact camera

    En Sieg,

    Wat is het geworden?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: Compact camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ik ben eigenlijk op zoek naar een heel goeie compact camera naast m'n DSLR's
      Maar uiteraard liefst met volledig instelbare belichting mogelijkheden maar ook een auto standje
      Tevens had ik graag een cameraatje waarbij er geen vertraging is tussen het indrukken van de knop en het effectief maken van de foto, vind dit persoonlijk wel heel belangrijk
      Liefst ook een degelijk zoomlenske erop dat tevens nog eens lichtsterk is zou een pluspunt zijn
      Voorkeur van merk, eigenlijk Canon maar sta open voor andere voorstellen

      Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden !

      grts
      Sieg
      Sieg,

      Ik weet dat je een veeleisend persoon bent op vlak van kwaliteit en dat is ook te zien aan je prachtige vogel-fotografie
      Ik dacht dat je al eens een topic gestart was over de Canon G1XII of ben ik mis ? (ik heb zelf de GX1 .. alé ja.. mijn dochter nu)

      Ik denk wel dat die Mark II wel iets voor jou is.
      De camera heeft naar mijn mening "the right size" integenstelling tot de RX100(II) die ik echt te klein vind...
      Maar de RX100 kan je echt overal meenemen en dat is ook de intentie van deze Sony.
      De RX100 heeft een snelle focus.. maar echt instant zou ik dat niet willen noemen.. er zit nog vertraging op maar ik denk dat dat bij de G1X niet anders gaat zijn. (afwachten)

      Dus het hangt er een beetje vanaf wat je wil... zeer compact of zeer goed in de hand liggend.

      Ik ben zelf een Canon liefhebber maar heb toch weer mijn bedenkingen over de G1XII.. vooral voor de zoeker.. is dit nu zo moeilijk om daar een compacte zoeker in te steken ? Er zijn nu zoveel goede EVF's op de markt.
      Voor de rest zit er wel een mooie lens op deze camera die relatief lichtsterk is en nog eens een mooi bereik heeft.

      Overweeg eens te kijken naar de Olympus OMD EM10.
      Deze camera is met zijn nieuwe Pancake zoomlens compacter dan de Canon G1XII. (zonder de hump)
      Shooting experience van deze Olympus is zeer goed met vele wieltjes voor directe controle.
      De prijs valt in de zelfde categorie dan de Canon maar voor de canon moet je voor de zoeker nog eens 200 euro (in pack) bijrekenen terwijl de EM10 een zoeker standaard heeft.
      Bovendien word de Canon een heel stuk groter en onhandiger met een gemonteerde zoeker bovenaan.
      Naast Canon en Sony heb ik ook nog altijd mijn OMD EM5 die ik gebruik als ik echt compact op stap wil.
      De EM10 is nog kleiner dan de EM5 en deze laatste heeft zijn kwaliteiten al bewezen.

      Sieg..Ik raad je echt aan deze camera eens in je handen te nemen, vanaf dat je deze vastneemt en probeert zal je begrijpen wat ik bedoel (in verhouding met een ander systeemcamera natuurlijk..en niet met een Canon 1DX)
      En je kan zelfs kiezen van kleur.. zwart of zilver

      Last edited by Funcky; 10 april 2014, 18:35.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Compact camera

        Bedankt Mario voor de volledige uitleg !
        Heel duidelijk maar ik ben er nog steeds niet uit, twijfel twijfel twijfel ...

        Had eigenlijk het liefst bij Canon willen blijven maar die G1x II valt me tegen omdat hij geen viewer heeft.

        Eigenlijk iemand ervaring met een G16 (mss binnenkort de G17) ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Compact camera

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          En Sieg,

          Wat is het geworden?

          Jaja
          Nog niks Jacques, ben nog steeds aan het twijfelen.
          Zal eens naar de winkel moeten gaan en ze bekijken.
          Ik ben inderdaad op dat vlak nogal veeleisend maar ben dan ook de 1D reeks gewend.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Compact camera

            De prachtige (nee ik heb geen aandelen) Ricoh GR; heeft een APS-C beeldsensor van 16 megapixels uit de stallen van Sony. Met erg fijne bediening en een zeer goed objectief

            Edit:
            Of wanneer een kleinere beeldsensor niet zo'n probleem is de Ricoh GRD IV.
            Last edited by luukt; 5 april 2014, 08:03.

            Comment


            • #21
              Re: Compact camera

              De Ricoh is voor TS hetzelfde probleem, geen zoeker.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Compact camera

                Gezien Uw voorkeur voor Canon en een (optische) EVF, zou de G16 voor het ogenblik wel de beste keuze kunnen zijn.
                Op de G17 is het nog even wachten (De G16 werd in augustus aangekondigd en voor zijn voorgangers, de G12 & G15
                was dat september)
                Dus waarschijnlijk oktober, tegen dat ie bij ons te koop zou zijn.
                Rudi
                Last edited by rudimaes; 6 april 2014, 04:44.

                Comment

                Working...
                X