Hallo,
kan iemand mij hier wat goede raad geven want ik blijf maar zoeken en twijfelen
Ik heb momenteel een canon 600d met de 18-55mm en de 50mm f1.8
mijn vorig toestel was een 450d met een 70-200mm f4 en de 85mm 1.8
mijn laatste toestel had ik verkocht samen met objectieven omdat ik met mijn hobby en avondschool fotografie ben gestopt,
na 2 jaar begon ik fotografie toch te missen en ben ik de 600d gaan halen maar eigenlijk ik haal hem weinig boven om 2 redenen hij is toch te groot om mee te nemen
en dan van objectieven te wisselen, en ik vond mijn foto's veel mooier met mijn vorig toestel maar dat zal wel door die prime objectieven zijn, mijn foto's nu zijn meestal onscherp
daarom was ik wat aan het rondzoeken op internet veel lezen en foto's bekijken en ik kom op de panasonic lumix dmc-fz200 doordat hij veel zoom heeft
en een 2.8f waarde heeft over het heel bereik, zou dit toestel beter zijn dan de 600d vraag ik mij af?
Voor mij is belangrijk gewoon mooie foto's te kunnen maken,
meestal neem ik foto's van dieren vooral honden en kinderen
dus veel beweging is er wel, en soms eens een bloemetje
wel speel ik zeker graag met het bokeh effect mijn toestel stond dus meestal op av
dat was super met de 85mm maar ook de 70-200mm f4 ging dat prima
wat ook belangrijk is ik druk regelmatig mijn beste foto eens af in een groot formaat om dan in te kaderen
zou de panasonic lumix dmc-fz200 een goed toestel zijn dan voor mij ?
alvast bedankt
groetjes Leen
kan iemand mij hier wat goede raad geven want ik blijf maar zoeken en twijfelen
Ik heb momenteel een canon 600d met de 18-55mm en de 50mm f1.8
mijn vorig toestel was een 450d met een 70-200mm f4 en de 85mm 1.8
mijn laatste toestel had ik verkocht samen met objectieven omdat ik met mijn hobby en avondschool fotografie ben gestopt,
na 2 jaar begon ik fotografie toch te missen en ben ik de 600d gaan halen maar eigenlijk ik haal hem weinig boven om 2 redenen hij is toch te groot om mee te nemen
en dan van objectieven te wisselen, en ik vond mijn foto's veel mooier met mijn vorig toestel maar dat zal wel door die prime objectieven zijn, mijn foto's nu zijn meestal onscherp
daarom was ik wat aan het rondzoeken op internet veel lezen en foto's bekijken en ik kom op de panasonic lumix dmc-fz200 doordat hij veel zoom heeft
en een 2.8f waarde heeft over het heel bereik, zou dit toestel beter zijn dan de 600d vraag ik mij af?
Voor mij is belangrijk gewoon mooie foto's te kunnen maken,
meestal neem ik foto's van dieren vooral honden en kinderen
dus veel beweging is er wel, en soms eens een bloemetje
wel speel ik zeker graag met het bokeh effect mijn toestel stond dus meestal op av
dat was super met de 85mm maar ook de 70-200mm f4 ging dat prima
wat ook belangrijk is ik druk regelmatig mijn beste foto eens af in een groot formaat om dan in te kaderen
zou de panasonic lumix dmc-fz200 een goed toestel zijn dan voor mij ?
alvast bedankt
groetjes Leen
Comment