Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor autosport kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Black B@ndit
    Ik ben ook eens een dag naar Zolder geweest om foto's te maken van motoren tijdens een dag "vrij rijden".
    Mijn 75-300 was eigenlijk iets te kort, omdat ik niet overal dicht genoeg bijkon. Het grootste voordeel van een DSLR is dat je zo goed als geen shutterlag hebt, maar de AF van mijn 75-300 had wel veel moeite om de actie te volgen. Daarom heb ik nu een 100-400L besteld .
    De meeste foto's heb ik wel moeten bijsnijden, maar omdat een 300D 6 megapixels heeft, kan er nog altijd gemakkelijk een 20x30cm afdruk mee gemaakt worden.
    De foto's zijn hier te zien: http://www.barthuysmans.fotopic.net/c144337.html
    Binnenkort ga ik die 100-400 daar eens testen

    Die Sony 828 zou ook snel reageren (kleine shutterlag), maar als je niet dicht genoeg kan komen (te klein zoombereik), dan staan de auto's toch maar klein op de foto.
    Als je dan toch een DSLR koopt, dan moet je een grote zoomlens kopen, en ook nog een makro-lens (modelbouw) en dan wordt het toch plots een vrij dure hobby, dus zal die 828 toch niet zo'n slechte keuze zijn. Van een 8 megapixel-foto kan je nog altijd een flink stuk uitsnijden, en dan hou je nog altijd een goede foto over
    welk een toestel is dat wel da van jou?

    Comment


    • #17
      [QUOTE] Originally posted by Lorie
      welk een toestel is dat wel da van jou?
      Dat is een Canon EOS 300D.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Thanks for the info! Maar is een beetje boven mijn vooropgestelde budget, ik hou het op de Finepix s5000, denk ik.

        Lorie

        Comment


        • #19
          Ik heb de Fuji ong 4 maanden gehad, en ik was er niet tevreden over. Heel veel ruis en de foto's ook niet top. Maar die 10X optische zoom doet het wel enorm goed!

          Voor gewoon gebruik is de S5000 wel een goede camera.
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

          Comment


          • #20
            Zoiets dus???


            Groet,
            Paul

            Comment


            • #21
              Paul, zijn deze foto's genomen met de fuji s5000?

              Comment


              • #22
                Originally posted by Lorie
                Paul, zijn deze foto's genomen met de fuji s5000?



                Nee, zoals onder de foto's staat.... Canon 10D..
                Groet,
                Paul

                Comment


                • #23
                  Ik ben al een paar dagen over de keuze aan het nadenken en probeer samen te vatten :

                  De Canon 300D en de Nikon D70 zijn waarschijnlijk beter dan de Sony, maar gaat me veel duurder uitkomen omdat ik dan nog lenzen apart moet kopen.

                  De Panasonic heeft een fantastische zoomlens, maar scoort dan weer minder als allrounder. Vooral het probleem van de flash zie ik veel terugkomen. Filmpjes kan je opnemen maar zonder geluid :-(

                  De Sony sluit wat compromissen, is een allrounder. De zoom is al iets, maar verwacht niet het summum. Een minpunt dat ik verschillende keren gelezen heb, is ruis maar kan softwarematig verholpen worden.

                  Tot nu toe heb ik nog een lichte voorkeur voor Sony, vooral prijs/kwaliteit.

                  Wel wil ik nog weten of de batterijen niet te vlug plat zijn ?

                  Bedankt tot zover.
                  Rufie

                  Comment

                  Working...
                  X