Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot G2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PowerShot G2

Hallo

Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel. Ik heb geen ervaring met fotografie maar wil me toch een Canon PowerShot G2 aanschaffen. Ik heb in eerdere boodschappen het adres van een duitse website gevonden waar de prijzen zeer goedkoop zijn (http://www.fotoversand-brinker.de) en zou daar dit toestel willen bestellen. Heeft hier iemand meer informatie over bv: is dit toestel compleet hetzelfde zoals je het in België zou kopen, is er een Compaq Flash kaart bij, ...

Alvast bedankt

Yves

Hallo Yves,
    Welkom bij Belgium Digital.
    De "kit" van een camera kan een beetje verschillen per land.
    In Duitsland zal je uiteraard een Duitse handleiding krijgen.
    De grootte van de meegeleverde CF kaart varieert ook nogal eens.
    In België zijn ze daarop zeer zuinig .
    Nu, met de meegeleverde CF kaart geraak je meestal niet ver en je zal er dus moeten bij aanschaffen ...
    Maar voor de rest zou de uitrusting hetzelfde moeten zijn ...
    Andere forumleden hebben waarschijnlijk meer ervaring bij het bestellen in het buitenland.

Jaja

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hallo

Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel. Ik heb geen ervaring met fotografie maar wil me toch een Canon PowerShot G2 aanschaffen. Ik heb in eerdere boodschappen het adres van een duitse website gevonden waar de prijzen zeer goedkoop zijn (http://www.fotoversand-brinker.de) en zou daar dit toestel willen bestellen. Heeft hier iemand meer informatie over bv: is dit toestel compleet hetzelfde zoals je het in België zou kopen, is er een Compaq Flash kaart bij, ...

Alvast bedankt

Yves

op die site in duitsland is de Canon G2 voorlopig niet meer leverbaar.

kan iemand anders mij nog vertellen waar de Canon G2 echt goedkoop te krijgen is? die krengen willen maar niet zakken in prijs

moet ik alweer een signature verzinnen?

Comment

Kijk hier eens : goedkoopste Powershot G2 direct leverbaar 930 euro

Comment

Sorry link vergeten

http://markt.golem.de

Comment

Kijk hier eens : goedkoopste Powershot G2 direct leverbaar 930 euro

ik heb gewoon niet zoveel geld.. maar ik weet dat ik met een mindere camera geen genoegen neem, geduld hebben denk ik dan maar

Comment

ik zou ook niet alleen naar de G2 kijken. Ondanks dat dit een goed toestel is, zijn er anderen die dichtbij komen of op andere punten zeer goed scoren en een stuk goedkoper zijn.

ik heb er enkele opgenoemd die veel gebruikt worden en +/- hetzelfde formaat hebben:

s40 (789 euro)
              s30 (686 euro)
              fuji f601 (589 euro)

Let op, ik vind de g2 een goed toestel, maar het is niet zaligmakend hé.
              Ik zou ook wel een d-60 willen, maar dat geld heb ik ook niet.

ToM.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Veel ken ik er eigenlijk niet van af. Ik heb het boekje "PC magazine" gekocht en daar kwam deze canon G2 het beste uit. Vandaar ... maar tips van julie zijn altijd welkom.

Comment

ik zou ook niet alleen naar de G2 kijken. Ondanks dat dit een goed toestel is, zijn er anderen die dichtbij komen of op andere punten zeer goed scoren en een stuk goedkoper zijn.

ik heb er enkele opgenoemd die veel gebruikt worden en +/- hetzelfde formaat hebben:

s40 (789 euro)
                  s30 (686 euro)
                  fuji f601 (589 euro)

Let op, ik vind de g2 een goed toestel, maar het is niet zaligmakend hé.
                  Ik zou ook wel een d-60 willen, maar dat geld heb ik ook niet.

ToM.
                  http://www.pixelmania.nl/camera.asp?cam=78&cam1=79 hier het vergelijk met de G2 en de S40, het verschil in geheugen vind ik niet erg want dat 'moet' je toch wel extra bijkopen, het voornaamste is toch wel de levensduur van de accu en dat de G2 een kleinere afstand nodig heeft voor scherpe foto's. verder mis ik bij de S40 de ISO 200 en 400, en het formaat, ik hou wel van een beetje toestel in m'n handen

Comment

Veel ken ik er eigenlijk niet van af. Ik heb het boekje "PC magazine" gekocht en daar kwam deze canon G2 het beste uit. Vandaar ... maar tips van julie zijn altijd welkom.

Staat er een te koop op het koopjesforum !

Zie net dat hij verkocht is aan Trikke.........

mvg,

Z900

Edited by - z900 on 06 July 2002 14:02:38
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

De verkoopprijs van de G2 houdt enorm goed stand. Heel wat camera's die 6 à 7 maanden geleden in dezelfde prijscategorie zaten zijn ondertussen toch heel wat beterkoop geworden. Dat hij nu nog steeds bovenaan in de 4mp categorie staat en het er zelfs in vergelijkingen met 5mp toestellen erg goed van af brengt zal wel meespelen zeker. Curieus of Canon binnenkort met een "G3" uitkomt terwijl de G2 nog niet echt door de concurrentie is ingehaald.

Caballero, de S40 heeft ook wel iso 200 en 400 aan boord. De lens is wel heel wat minder lichtsterk.

Als je op tweakers.net naar de prijzen gaat snuffelen verschiet je soms wel: een olympus c-40 voor 592€...

Comment

ik wilde niet afdingen op de kwaliteit, eerder mensen met een ontoereikend budget een alternatief aanreiken. de g2 is inderdaad superieur aan de alternatieven, maar kan de prijs dat rechtvaardigen ? en kan je dat voor jezelf rechtvaardigen ?

kiezen is nadenken, zie het als een deel van het plezier

ToM.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                        X