Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginner zoekt reflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Kun je je ouders of grootouders niet een prachtig cadeau doen met
    iedere dag hun gratis krantje... en jij hebt een mooie cam.
    Ik zou ze het graag kado doen, maar voor de krant 2 jaar, ben ik een 650 euro kwijt en de camera is 499 waard.

    Paul,

    Ik ga dit model eens opzoeken en meer informatie hierover winnen, want heb snel gekeken en het is een toestel dat ook wel in mijn budget ligt. Als ik een vrij moment heb, ga ik het lijstje dat men al heeft voorgesteld eens vergelijken met elkaar. Bedankt !

    Comment


    • #17
      Re: Beginner zoekt reflexcamera

      Ik koop alles tweedehands, maar wel enkel via dit forum. Het is echt wel betrouwbaar hier, omdat de meeste mensen elkaar hier al dan niet enkel online kennen. Iemand beduvelen zou snel geweten zijn. Als er dingen aan mankeren, wordt dat er ook eerlijk bij vermeld. Maar goed, 't is jouw keuze...


      Oorspronkelijk geplaatst door Irisd Bekijk bericht
      Voor een tweedehands ben ik niet echt te vinden, je weet nooit wat je koopt of wat de vorige gebruiker er mee heeft gedaan.
      Mijn budget is niet super groot voor te beginnen, maar met een body en een standaard lens zou ik al tevreden zijn voor te starten en dan over een paar maanden kan ik weer uitbreiden.

      Ik las dat je bij de gazet van antwerpen een abonnement neemt, je de Nikon D3200 gratis krijgt, maar ik lees geen krant
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #18
        Re: Beginner zoekt reflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Ik koop alles tweedehands, maar wel enkel via dit forum. Het is echt wel betrouwbaar hier, omdat de meeste mensen elkaar hier al dan niet enkel online kennen. Iemand beduvelen zou snel geweten zijn. Als er dingen aan mankeren, wordt dat er ook eerlijk bij vermeld. Maar goed, 't is jouw keuze...
        Ik heb hier ook onlangs nog tweedehands 2 body' s aangeschaft, de leden zijn hier over het algemeen betrouwbaar, anders zou dit inderdaad zoals Simplephotography reeds zei, snel bekend zijn. Ik was zelf ook niet zo te vinden voor tweedehands, maar voor hetzelfde budget kan je zoveel meer kwaliteit vinden.

        Hier een mooi voorbeeldje: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ra-481723.html
        Last edited by BlitzPhotography; 26 februari 2014, 15:04.
        Canon EOS 5D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Canon EF 50mm f/1.2 L - Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro - Canon EF 85mm f/1.8 - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

        Comment


        • #19
          Re: Beginner zoekt reflexcamera

          Met een Nikon 3200 of een canon 600D kan je niet veel miskopen.
          Ga naar een deftige winkel; vraag naar beide toestellen en kies voor dat toestel dat je het beste bevalt, handligging, bediening, menu's ......
          De kitlens (18-55) die erbij is is inderdaad maar een kitlens. Maar je kan ermee beginnen. Het is tenslotte de man (of vrouw) achter de camera die de foto maakt, niet de camera of lens. Moest je de goede foto's zien die er dagelijks gemaakt worden met zo een lens.......
          Later kan je nog zien welke je behoeftes zijn en gaan voor een andere of bijkomende lenzen.

          Met Canon of Nikon zit je in de GROTE systemen. Het aanbod aan lenzen en accescoires is bij geen enkel merk zo groot dan bij deze 2.

          Ik zag deze week in de Makro de 3200 van Nikon met kitlens voor een zééééér goede prijs.

          Comment


          • #20
            Re: Beginner zoekt reflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht

            Ik zag deze week in de Makro de 3200 van Nikon met kitlens voor een zééééér goede prijs.
            Ik heb op de site van de makro gekeken en ik zie dat daar wel meer koopjes zijn ivm reflextoestellen, mijn oog viel dan op Nikon D5200 kit 18-55 VR zwart. Deze vind ik nergens goedkoper dan bij makro?
            Bedankt allemaal voor te reageren, ik ga nu een grote week op onderzoek uit en dan gaat de beslissing vallen, ik hou jullie zeker op de hoogte.

            Comment


            • #21
              Re: Beginner zoekt reflexcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles;40844**
              gezien je budget en het feit dat je er geen idee van hebt wat e er uiteindelijk mee gaat doen zou ik je aanraden eens in aangeboden te snuisteren en eventueel een tweedehands toestel met lens aan te kopen. Na verloop van tijd ga je de beperkingen tegenkomen en ervaren waar je naar toe wil en een meer definitieve keuze maken.
              Dat is wat ik ook zou doen. De waarde van een body zakt vrij snel en zo kan je wat besparen om later met kenis van zaken in een betere body te investeren. Daar moet ik wel bijzeggen dat met elke nieuwe versie de beeldkwaliteit wel weer wat beter is. Anderzijds is het niet zo dat vroeger de foto's 'slecht' waren.

              Zo is het verschil tss mijn D7000 en oude D3000 wel zichtbaar, maar heb ik aan dat eerste toestel veel plezier beleeft en mooie foto's mee gemaakt. Destijds had ik de kit gekocht van D3000 met 18-55 en 55-200. Op basis van ervaring zou ik nu voor een 2de-hands body gaan met een 18-105 die zowel wat groothoek als tele bereik heeft.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

              Comment


              • #22
                Re: Beginner zoekt reflexcamera

                Ik zou je een Nikon D3200 of gelijkwaardige Canon aanraden, niet voor beeldkwaliteit want volgens mijn is die voor de meeste merken ongeveer gelijk.
                Maar als je later graag experimenteert zoals ik met lenzen en misschien wel een flits, dan is er voor die merken het grootste aanbod tweedehands voor de populaire dingen zoals een lichtsterk 35 of 50 mm lensje. En zulke dingen kunnen helemaal je ding zijn, of niet en dan verlies je amper geld bij de verkoop.
                En ik zou je adviseren om 30€ van je budget af te doen en daarmee een goed basis boek te kopen, daar kan je de basisbegrippen en wetten mee leren, en daar ben je meer mee dan met het beste accessoire.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #23
                  Re: Beginner zoekt reflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  En ik zou je adviseren om 30€ van je budget af te doen en daarmee een goed basis boek te kopen, daar kan je de basisbegrippen en wetten mee leren, en daar ben je meer mee dan met het beste accessoire.
                  +1

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beginner zoekt reflexcamera

                    Ik ga dit weekend eens in een boekenwinkel of bib snuffelen, naar wat informatie. Altijd nuttig!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beginner zoekt reflexcamera

                      Een boek dat ik heel goed vond is 'Bewuster en beter fotograferen met een DSLR' van Pieter Dhaeze.
                      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beginner zoekt reflexcamera

                        Wij werken in de avondschool met het boek: Digitale Fotografie Basistechnieken 1 van Joan Staels.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beginner zoekt reflexcamera

                          Ik had gisterenavond wat gegoogled en het boek Digitale Fotografie basistechnieken 1 van Joan Staels kwam vaak terug.
                          Het andere boek zal ik ook eens een keer opzoeken.

                          Thank you!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beginner zoekt reflexcamera

                            Gewoon het m43 systeem van Olympus of Panasonic, zoals deze :

                            Of anders, soms is er bij de eindereeksmodellen bij Art&Craft ook iets interessants te vinden : http://www.artencraft.be/nl/eindereeksmodellen/foto
                            Zoals deze Panasonic voor €274 : http://www.artencraft.be/nl/panasoni...mm-black-63479

                            Het m43 systeem wordt door velen onderschat, door mezelf ook vroeger. Maar nu niet meer, tegenwoordig gebruik ik zelf ook m43 : de Olympus E-M1.

                            Comment

                            Working...
                            X