Ongeveer 12 jaar geleden kwam ik in contact met men eerste (en enige) digitale spiegelreflexcamera: een Olympus E-300 Wat mij betreft altijd een supercamera geweest en tezamen met 2 lenzen van Olympus heel wat plezier mee gehad en mooie foto's gemaakt. Maar de tijd en technologie gaan verder en het wordt dus echt tijd voor een nieuwe camera. De bedoeling was altijd voor een nieuwe Olympus Body te kopen en de lenzen te "hergebruiken". Naar mijn gevoel is dit nu eigenlijk geen optie, dus maar op zoek naar een nieuwe camera en lens (en). Zo kwamen we uit op de Canon EOS 70D. Deze werd ons ook aangeraden door verschillende vrienden.
De camera willen we gebruiken voor:
- onze reizen
- hondensport/foto's honden
We willen beginnen met een "basis" en eerst de camera leren kennen. Daarna kunnen we altijd extra bijkopen. Aangezien de lenzen natuurlijk zeer belangrijk zijn, maar ook het duurste zijn, hebben we hier vragen over namelijk volgende:
- Dit betreft de vraag als ik lenzen koop voor de Canon EOS 70D kan ik deze toekomstgericht nog op nieuwe body's zetten en niet zoals bij de Olympus in de kast leggen bij aankoop van een nieuwe body. Moeten we hiervoor nog op iets letten?
- Qua basisuitrusting qua lens welke is het beste en kan ik toekomstgericht nog gebruiken? 17-85mm iS USM of bijvoorbeeld 18-55mm iS II
Bedankt alvast!!!
Valérie
De camera willen we gebruiken voor:
- onze reizen
- hondensport/foto's honden
We willen beginnen met een "basis" en eerst de camera leren kennen. Daarna kunnen we altijd extra bijkopen. Aangezien de lenzen natuurlijk zeer belangrijk zijn, maar ook het duurste zijn, hebben we hier vragen over namelijk volgende:
- Dit betreft de vraag als ik lenzen koop voor de Canon EOS 70D kan ik deze toekomstgericht nog op nieuwe body's zetten en niet zoals bij de Olympus in de kast leggen bij aankoop van een nieuwe body. Moeten we hiervoor nog op iets letten?
- Qua basisuitrusting qua lens welke is het beste en kan ik toekomstgericht nog gebruiken? 17-85mm iS USM of bijvoorbeeld 18-55mm iS II
Bedankt alvast!!!
Valérie
Comment