Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T1 of Sony a99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

    Maar dat doet Nikon toch ook,hoelang was de D600 uit,toen er alweer een nieuw toestel was(D610).En er is toch ook iets met de vatting van Nikon.Ik weet niet juist wat(ben niet zo op de hoogte van Nikon).Ik geloof iets met de autofocusmotor.Nieuwe toestellen hebben met de oudere lenzen geen autofocus?Maar op mijn Sony A580,kan ik alle Minolta lenzen plaatsen,sinds Minolta als eerste een toestel met goedwerkende autofocus uitbracht(Minolta 7000).Eind jaren 80 en wel met AF.

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

      Blijkbaar moet ik toch eerst even een misverstand uit de wereld helpen.De nex-vatting en de A7 vatting zijn dezelfde,er is hoegenaamd geen sprake van een nieuwe vatting.Je kan perfect een Nex-lens(APSC) op een A7 plaatsen.Alleen heb je dan uiteraard geen full frame.Maar dit is toch ook zo bij Nikon reflexen.Maar ik ben hier nu niet van op de hoogte,maar ik geloof niet dat je een Nikon reflex lens op de Nikon systeemcamera kan zetten,ofwel?Bij Sony kan dit dus wel,mits een investering van goed 300 eu kan ik al mijn Minolta lenzen op de A7 plaatsen.Dit is volgens mij niet mogelijk bij Nikon.

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        En precies of je kan WB en contrast deftig inschatten in die kijker...over smearing tijdens snelle beweging en ruis in de kijker 's avonds hebben we het nog niet.
        Mja, het is inderdaad wat je gewoon bent te gebruiken. Ik houd persoonlijk erg veel van die EVF, het geeft mij direct een goed beeld van hoe de foto eruit zal zien. Als je veel in manuele stand foto's neemt dan kan je zeer snel reageren op situaties omdat je direct op je scherm de reactie van de camera ziet. Waneer je bijv. je sluitertijd versnelt en je diafragma open trekt waneer een kind plots begint te lopen zie je direct het resultaat van je instelling.

        Van die smearing, ja misschien. Maar als je je OVF zo snel beweegt ga je toch ook niet echt zien wat er zich tijdens die beweging afspeelt? En die ruis in het donker, dat klopt wel maar je ziet wel veel duidelijker in het donker dan met een OVF.

        Heel die EVF vs. OVF discussie is zoals die digitaal vs. film discussie. Beide partijen zullen altijd wel puntjes hebben die je al dan niet in hun kamp kunnen lokken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Maar als je serieus op lange termijn denkt heb je liever een behoudsgezind merk dat iets later met nieuwigheden komt (misschien soms wat laat)
        Stilstaan is achteruit gaan, zeker op vlak van technologie. Het is juist door het innoveren dat er nieuwe bruikbare ideeën en oplossingen naar boven komen.

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

          Maar dat doet Nikon toch ook,hoelang was de D600 uit,toen er alweer een nieuw toestel was(D610).En er is toch ook iets met de vatting van Nikon.Ik weet niet juist wat(ben niet zo op de hoogte van Nikon).Ik geloof iets met de autofocusmotor.Nieuwe toestellen hebben met de oudere lenzen geen autofocus?Maar op mijn Sony A580,kan ik alle Minolta lenzen plaatsen,sinds Minolta als eerste een toestel met goedwerkende autofocus uitbracht(Minolta 7000).Eind jaren 80 en wel met AF.
          Ik moet zelfs toegeven dat de introductie van de D610 niets te maken had met innovatie maar met schadebeperking omdat de D600 een slechte reputatie kreeg ivm olie op de sensor.

          Op een Nikon Dslr kan je alle lenzen vanaf 1959 monteren, vermits Nikon pas in 1986 met (mechanische) AF kwam zijn alle oudere lenzen MF. De iets geavanceerdere toestellen zullen met al die lenzen lichtmeting enz hebben. De instapmodellen hebben minder mogelijkheden met de oudere lenzen en hebben enkel volledige werking met de lenzen (incl electronische AF) vanaf 1992. Iets wat waarschijnlijk gedaan is omdat die doelgroep daar weinig interesse voor zal hebben én uit kostenbesparing (of om meer winst te maken ,het is maar hoe je het bekijkt)
          De DX lenzen zijn er gekomen voor de Aps-c camera's en zijn ook bruikbaar op de FF, uiteraard in aps-c modus. Alle kitlenzen van Nikon hebben een electronische AF en werken op de instapmodellen.
          Je hebt dus op die instapmodellen enkel geen Af met lenzen uit het analoge tijdperk.









          De systeemcamera van Nikon heeft idd een andere vatting maar is ook volgens hen niet gemaakt om tegen de Dslr te concurreren.
          Iets wat ik bij Sony liefhebbers wel hoor, volgens sommigen gaan ze zelfs de Dslr van de markt spelen.
          De A7r wordt toch constant vergeleken met de D800 of niet?
          En ik vind dat idd ook een mooi toestel dat licht en compact is met zeker ook een goede beeldkwaliteit die de vergelijking met mijn D800 zal doorstaan.
          Maar die kleine behuizing heeft ook nadelen (zie post 21) en die vind ik persoonlijk te groot.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

            Stilstaan is achteruit gaan, zeker op vlak van technologie. Het is juist door het innoveren dat er nieuwe bruikbare ideeën en oplossingen naar boven komen.
            Daar heb je gelijk in en gelukkig zijn er de mensen die altijd het nieuwste moeten hebben en zo die nieuwigheden betalen, want er zijn van die nieuwigheden ook al veel verdwenen.
            Veel vernieuwingen hebben we niet nodig maar zijn onderdeel van de eeuwigdurende commercie.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

              Dit gaat niet op voor mij hoor,ik ben niet iemand die altijd het nieuwste moet hebben.Momenteel fotografeer ik nog steeds met mijn A580(het laatste Sony toestel, met OVF).Dit is ondertussen bijna 4 jaar geleden uitgekomen.Maar nog steeds met een 16 MP sensor die nog steeds meekan.(vergelijkbare sensor als in D7000).Maar ik heb altijd ooit een full frame toestel gewild.(daarom dat ik geen enkele APSC lens bezit).De A99 vond ik te duur en ik houd niet zo van het SLT principe.Maar de A7 lijkt me wel betaalbaar, daarom dus.Misschien van de zomer.

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                Vb. trouw foto's A7 met sony/zeiss 55mm FE.

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  X-T1 is reeds leverbaar.... er staat 1 op mijn tafel
                  wat is uw ervaring na 1 week gebruik van deze X-T1 ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                    Hier een link van onze Bert.

                    Franske
                    Fuji + glas.

                    Comment

                    Working...
                    X