Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T1 of Sony a99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

    Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
    Shoot.be zegt : " De Fujifilm X-T1 wordt in maart leverbaar ",........
    en we zijn toch reeds februari,.. van voorkennis gesproken
    X-T1 is reeds leverbaar.... er staat 1 op mijn tafel

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      .. en dat is gebaseerd op? technische documenten? koffiedik? neuspeuteren? wensen voor werkelijkheid houden? ?? djezzes!
      Kun je vrij eenvoudig op correcte wijze vergelijken.
      Op verschillende sites zoals DPREVIEW zijn RAW bestanden beschikbaar vd zelfde testopname in zelfde lichtomgeving.
      Je download RAW (niet jpeg van RAW) 1600 ISO fuji, 6400 ISO A7
      Importeer bvb in LR, corrigeer voor beide WB, direct zichtbaar a7 veel meer detail, fuji moiré en schijnbaar minder ruis.
      Print beide op a4 –> weinig verschil, a7 iets scherper,  a3 –> meer detail a7 al mooi zichtbaar, a2->  a7 veel meer detail, moiré fuji duidelijk zichtbaar.
      Alternatief, maar minder goed ( wegwerpen detail vd a7), is beide beelden exporteren op zelfde resolutie (langste zijde 4896 pix)
      A7 geeft meer scherpte en meer detail en iets meer ruis, je kunt vooraf in LR voor a7 luminatie  op 25 plaatsen, resultaat nog altijd scherper en meer detail dan fuji.

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

        Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
        Kun je vrij eenvoudig op correcte wijze vergelijken.
        Op verschillende sites zoals DPREVIEW zijn RAW bestanden beschikbaar vd zelfde testopname in zelfde lichtomgeving.
        Je download RAW (niet jpeg van RAW) 1600 ISO fuji, 6400 ISO A7
        ...
        ah van horen zeggen dus op een pre-production sample ... bah ja zolang de barak maar beweegt!

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

          Bedoelt u hiermee dat de A7,geen goed en betrouwbaar werkgerief zou zijn?In verband met de sensors van Sony,ik denk toch niet dat die zo slecht zijn,als je ziet dat zelfs een merk als Nikon deze sensors met graagte gebruikt.

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

            Sony A7 is zeker een heel goed toestel... één van de beste fullframe sensors van op het moment....(bijna zo goed als die van Nikon D600 volgens DXO)... De A7R is supergoed...
            Grootste nadeel op deze moment is dat er nog weinig EF lenzen zijn maar dat komt nog wel in orde...

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Bedoelt u hiermee dat de A7,geen goed en betrouwbaar werkgerief zou zijn?In verband met de sensors van Sony,ik denk toch niet dat die zo slecht zijn,als je ziet dat zelfs een merk als Nikon deze sensors met graagte gebruikt.
              Fotokwaliteit zal zeker in orde zijn, op dat gebied zijn er geen slechte toestellen meer maar flitssynch 1/160, 270 foto's op een batterij (met evf) , en een fps van 1,5 (met c-af) zijn voor mij een aantal waarden die ik niet bij een professioneel toestel catalogeer.
              En Sony is best vernieuwend maar wéér een nieuwe vatting? Je zal maar een een goede glasbak hebben....
              Wat niet wegneemt dat ik het een mooi en waarschijnlijk handig toestel vind, maar niet om er je kost mee te verdienen.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                Ik hoef er mijn kost niet meer mee te verdienen.Voor mij is het puur hobby.

                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Helemaal mijn gedacht, met al die fototoestellen en telefoons tegenwoordig moet je bijvoorbeeld buiten aan de kerk en het gemeentehuis bijna vechten om de goede plaatsen. ..........
                  dit geeft een idee,..... en aan de rechterzijde stonden er nog meer !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Helemaal mijn gedacht, met al die fototoestellen en telefoons tegenwoordig moet je bijvoorbeeld buiten aan de kerk en het gemeentehuis bijna vechten om de goede plaatsen. ..........
                    dit geeft een idee,..... en aan de rechterzijde stonden er nog meer !
                    Last edited by Sweetly; 23 februari 2014, 18:03. Reden: dubbel

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                      Ik hoef er mijn kost niet meer mee te verdienen.Voor mij is het puur hobby.
                      Dan heb je meestal een paar dingen die je het liefst doet( portret, natuur,... ) en als de A7 daar dan in voldoet met zijn specs dan zul je daar heel mooie foto's mee kunnen maken.
                      Maar dat maakt het geen professioneel allround toestel, daarvoor is het in mijn ogen te beperkt. Een A99 daarentegen is dat wel.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                        dit geeft een idee,..... en aan de rechterzijde stonden er nog meer !

                        Zo kan ik het niet verwoorden, je foto zegt meer dan duizend woorden, bedankt
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Hoeveel huwelijken heb jij al gedaan?

                          En welke mogelijkheden heeft een A7r die mijn D800 niet heeft?
                          Eerste trouw reportage beging ‘80  met volledig manueel SLR toestel, ben altijd MF blijven verkiezen boven AF voor dit soort van fotografie, enkel MF was zeer moeilijk om nog te gebruiken met DSLR’s.
                          Is terug bruikbaar geworden met komst ILC toestellen en SLT’s (sony a99). Om te antwoorden wat ILC/SLT meer kan dan DSLR, heel veel.
                          Video, wat toch  meer en meer belangrijk wordt voor reportages, je kunt video opname maken gewoon via zoeker, geef toe via LCD scherm is prullen.
                          Manuele focus ondersteuning voor video en foto via focus peaking  functie.
                          Je ziet finaal beeld tijdens opname, WB, contrast, belichting, focus, is totaal andere beleving dan optische zoeker.
                          Onmiddellijke review van opname, face detection, face recognition, zebra lijnen..........
                          Grote poel van lenzen, je kunt zelfs je Nikon Canon lenzen blijven gebruiken.
                          Heel snelle AF met LA-EA4 adapter, en AF xt1 en sony A6000 zouden al sneller zijn dan aps-c dslr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                            Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                            ..................... Om te antwoorden wat ILC/SLT meer kan dan DSLR, heel veel.
                            Video, wat toch  meer en meer belangrijk wordt voor reportages, je kunt video opname maken gewoon via zoeker, geef toe via LCD scherm is prullen.
                            ....................
                            Zowel ILC/SLT als DSLR kunnen nooit gelijktijdig fotograferen én video opnemen zonder onderbreking.
                            Je moet een keuze maken tussen fotograferen / video of je dient het zoals deze jonge dame zo op te lossen
                            ps: heb je reeds de videokwaliteit van de D800 gezien ? Is maar een Digital SLR camera
                            Last edited by Sweetly; 18 maart 2014, 09:57.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                              Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                              Eerste trouw reportage beging ‘80  met volledig manueel SLR toestel, ben altijd MF blijven verkiezen boven AF voor dit soort van fotografie, enkel MF was zeer moeilijk om nog te gebruiken met DSLR’s.
                              Is terug bruikbaar geworden met komst ILC toestellen en SLT’s (sony a99). Om te antwoorden wat ILC/SLT meer kan dan DSLR, heel veel.
                              Video, wat toch  meer en meer belangrijk wordt voor reportages, je kunt video opname maken gewoon via zoeker, geef toe via LCD scherm is prullen.
                              Manuele focus ondersteuning voor video en foto via focus peaking  functie.
                              Je ziet finaal beeld tijdens opname, WB, contrast, belichting, focus, is totaal andere beleving dan optische zoeker.
                              Onmiddellijke review van opname, face detection, face recognition, zebra lijnen..........
                              Grote poel van lenzen, je kunt zelfs je Nikon Canon lenzen blijven gebruiken.
                              Heel snelle AF met LA-EA4 adapter, en AF xt1 en sony A6000 zouden al sneller zijn dan aps-c dslr


                              Je noemt heel wat op maar of het allemaal veel waard is?

                              Face detection e.d. ? manuele focus ondersteuning? heeft mijn Dslr toch ook?

                              Het is te hopen dat je andere lenzen kan gebruiken (met een adapter uiteraard) want zoals ze nu elke paar jaar een nieuwe vatting maken, maar even snel een lens vervangen is er met adapters ,eventuele toestellen met andere vatting en misschien verschillende lenzen niet echt bij. Je zal maar een A99 hebben met wat lenzen en een a7 bijkopen.
                              En voor die laatste zijn er nog niet veel lenzen, je kan ze weeral gaan kopen maar wie weet welke vatting er op het volgende nieuw toestel staat.
                              En over die EVF is hier al héél wat inkt gevloeid, ik heb een aantal modellen mogen testen en de enige die ik te gebruiken vond is de A99.
                              En precies of je kan WB en contrast deftig inschatten in die kijker...over smearing tijdens snelle beweging en ruis in de kijker 's avonds hebben we het nog niet.

                              Het is idd een totaal andere beleving maar ik vind het niets, maar dat is ieder zijn keuze.

                              Maar als je serieus op lange termijn denkt heb je liever een behoudsgezind merk dat iets later met nieuwigheden komt (misschien soms wat laat) maar ik vind dat belangrijker dan elk jaar iets nieuw waardoor ik weer op kosten gejaagd word.
                              Iets waar Sony goed in is, zie maar naar de PS4, dan kan je je verzameling spelletjes van je PS3 ook weggooien. En nadat iedereen via ps-store online speelt mag je nu met een PS4 gaan betalen om te spelen, anders geen volledig content meer....
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fujifilm X-T1 of Sony a99

                                dame met camera en videocamera ... wil wel 't resultaat eens zien ... hoe kun je nu tegelijk goeie film en foto's maken ???
                                (en ... iets deftiger mocht ze ook wel gekleed zijn maar dat is mijn eigen mening)

                                Comment

                                Working...
                                X