Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor superlaag budget !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

    Ik vind dat absoluut geen slecht idee. Al die lenzen kun je goed gebruiken. Maar
    echt nodig zijn ze niet. Zoek je iets zoals een 5D en daarop een 50 mm 1.8 lens.
    Prachtig voor straatfotografie en nog wat landschappen en gebouwen ook. Niet
    al te duur en qua kwaliteit zeer mooi. Later leer je dan dat je niet zo hoog in de
    iso's kunt en dergelijke, maar dat is dan je eigen strijd. Fijne hobby.

    Comment


    • #17
      Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

      Ik vind het idee van enkel een 50mm helemaal niet zo gek. Doe ik ook vaak Je leert daar veel van.

      Als het goedkoop moet: canon 1100d met een 50mm.
      Life through a lens..

      Comment


      • #18
        Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

        Met een 1100D + een 50mm zal je veel moeten missen hoor. Dit is in vergelijking een 80mm op een FF, dus een portretlens.
        Zoals Jozef zegt, een 28 of 35mm op een crop is al meer te doen, maar om met de moto op reis te gaan zou ik toch ook een goede compact kopen, zoals Geert het aanhaalt.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

          Heb pas voor mijn vrouw een Nikon P 520 gekocht. Tot grote tevredenheid. Heeft weliswaar beperkingen tov een dsrl maar dat went, zegt ze, behalve een vent.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #20
            Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
            Nikon Df

            Comment


            • #21
              Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

              Ik heb hier nog een 550D te koop staan, als je geinteresseerd bent, laat me dan iets weten!

              Comment


              • #22
                Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Dan moet je achteraf wel meer betalen voor de ontwikkeling van de foto's.
                Dat weet ik nog van vroeger, toen moest ik na de reizen altijd een heleboel fotorolletjes laten ontwikkelen, en dat was toen al niet goedkoop (ik denk dat het ontwikkelen niet goedkoper geworden is, en de fotorolletjes kosten ook geld).
                De kwaliteit van een analoge foto is niet beter dan die van een digitale reflexcamera (ik heb genoeg negatieven gescand met een professionele scanner, ik heb de verschillen zelf gezien).
                kwaliteit kan je absoluut niet vergelijken.
                het ontwikkelen van zwartwit kan je absoluut zelf doen en dan valt de prijs enorm mee. Een rolletje zwartwit kost tegenwoordig een 4€, maar je gaat veel bewuster fotograferen, ok, je zit met een beperking dat je niet in kleur werkt.
                maar de TS heeft dus amper budget voor een camera, een analoog toestel kan je al rap gratis of voor 20€ krijgen met een heel resem objectieven, dan rest er nog veel budget voor rolletjes.

                maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.

                Comment


                • #23
                  Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

                  Ik denk dat het hier ook wat afhangt van de bedoeling van TS.

                  Is het de bedoeling om op reis te gaan en hier en daar momenten vast te leggen van de reis als herinnering of gaat ts op reis om foto's te maken. Nogal een verschil..

                  50mm best te doen op crop. Zoomen met je voeten
                  Life through a lens..

                  Comment


                  • #24
                    Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

                    Je zal ook een brooddoos nodig hebben: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rs-155180.html
                    www.bigducksix.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Spiegelreflex voor superlaag budget !

                      Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      Je zal ook een brooddoos nodig hebben: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rs-155180.html
                      NIET DOEN, NIET DOEN !!!! Ik las in die draad van iemand dat PVC chlorides afgeeft. Zéér gevaarlijk om voedingsmiddelen in te bewaren !!!!
                      Keukenzout daarentegen dat krioelt van de chlorides, daar is niks mis mee.
                      Nu nog een stuk of 20

                      Comment

                      Working...
                      X