Ik ben een liefhebber van het maken van foto's, gebruik voornamelijk analoge fototoestellen in bruikleen van vrienden.
Ik hou van het experiment en de verrassing bij het ontwikkelen van foto's.
Nu we een mini mensje verwachten, wil ik toch graag zeker zijn dat het ultieme moment vastligt, dus ga ik investeren in een "degelijke kodak".
Wat de camera zeker moet kunnen:
snel reageren, duidelijke foto's trekken bij weinig licht (zonder flits), spelen met scherptediepte en foto kan dienen als behang voor fotomuur
Als grafisch vormgever heb ik genoeg kaas gegeten van photoshop om ook met RAW bestanden aan de slag te gaan,
na veel zoekwerk blijven de Canon Powershot G16 en Fujifilm X20 als potentiële aankopen over.
In mijn ogen zijn ze zo goed als gelijkaardig, wat denken de kenners?
Alvast merci voor feedback!
Carmen
Ik hou van het experiment en de verrassing bij het ontwikkelen van foto's.
Nu we een mini mensje verwachten, wil ik toch graag zeker zijn dat het ultieme moment vastligt, dus ga ik investeren in een "degelijke kodak".
Wat de camera zeker moet kunnen:
snel reageren, duidelijke foto's trekken bij weinig licht (zonder flits), spelen met scherptediepte en foto kan dienen als behang voor fotomuur
Als grafisch vormgever heb ik genoeg kaas gegeten van photoshop om ook met RAW bestanden aan de slag te gaan,
na veel zoekwerk blijven de Canon Powershot G16 en Fujifilm X20 als potentiële aankopen over.
In mijn ogen zijn ze zo goed als gelijkaardig, wat denken de kenners?
Alvast merci voor feedback!
Carmen
Comment