Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7 D ..........ruis....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 7 D ..........ruis....

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
    Een sensor van 36x24 lijkt mij anders toch 100 % full frame hoor.

Zelfde formaat als de 5D III, Nikon D800, enz...

Ai, sorry, de Nikon D800 is maar 35,9 x 24, géén full frame dus.
    Technisch gezien heeft hij wel gelijk hoor. De sensor van de 6D is een tikkeltje kleiner dan die van de 5D Mark III.

6D: 35.8 x 23.9mm
    5D Mark III: 36.0 x 24.0mm

Maar dan waren de 5D (Classic) en 5D Mark II ook geen 'echte' fullframe sensoren want die zijn beide, net als de 6D, 35.8 x 23.9mm groot.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Op de 7DII kan je nog lang wachten, als hij al uitkomt. Volgens mij is het gewoon een mythe.

Ik ben heel blij met mijn 6D, zo blij dat ik ms een 5DIII bijkoop.

Foto's op Iso 12.800 nemen is zelfs mogelijk indien nodig ! Dat was n paar jaar terug niet mogelijk.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
        De enige reden waarom ik een 6D buiten beschouwing zou laten is omdat het geen echte fullframe is. 99% Fullframe is geen Fullframe volgens mij.
        Ik heb in de laatstejaars Wis8-Wet iemand met 89,5 %. Is ze geslaagd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Op de 7DII kan je nog lang wachten, als hij al uitkomt. Volgens mij is het gewoon een mythe.

Ik ben heel blij met mijn 6D, zo blij dat ik ms een 5DIII bijkoop.

Foto's op Iso 12.800 nemen is zelfs mogelijk indien nodig ! Dat was n paar jaar terug niet mogelijk.
          Ik snap het niet goed. Je bent zo blij met je 6D dat je misschien een 5D3 gaat bijkopen? Hier komt het over als: ik mis een geavanceerd autofocus systeem, dus ik ga een 5D3 bijkopen.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Johan de man Op de 7DII kan je nog lang wachten, als hij al uitkomt. Volgens mij is het gewoon een mythe....

Kunt je nog iets zien in je glazen bol?
            Last edited by Jboy; 3 februari 2014, 17:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Ik snap het niet goed. Je bent zo blij met je 6D dat je misschien een 5D3 gaat bijkopen? Hier komt het over als: ik mis een geavanceerd autofocus systeem, dus ik ga een 5D3 bijkopen.
              Ik heb nog n fullframe, als ik die verkoop, koop ik ms n 5DIII. Vooral voor de 2 geheugenkaartsleufjes.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Met mijn 7D al foto's gemaakt op 3200 iso, op 60 cm breed afgedrukt met zeer goede resultaten. Ruisonderdrukking in lightroom kan helpen. Vergeleken met m'n Olympus ( vorig toestel ) is dit zeer clean...

Sent from my iPad using Tapatalk
                ----------------
                Mijn portfolio

Comment

Vandaag eindelijk zelf een vergelijkende test kunnen doen tss mijn 60D en een 5D Mark III. Dit op ISO's 1600, 6400 en 12800. De ruis op een 5D Mark III is er wel degelijk en verdwijnt niet magisch omdat het full-frame is.
                  Op 6400 en vooral op 12800 zie je toch ruis verschillen. De foto's van de 5D Mark III zijn zeker bruikbaar en evt. verder op te kuisen met NeatImage of Topaz Denoiser. Die van de 60D zijn opvulling voor de vuilbak .
                  Uiteraard zijn er nog grote verschillen tss beide toestellen. Wat mij vooral opvalt is het dynamisch bereik van de 5D Mark III (6D zou nog beter zijn). De schaduwen hebben ook veel meer detail dan mijn 60D.

Mijn besluit: meer dan € 2000 betalen voor 'enkel' minder ruis... Niet voor mij. Maar het dynamische bereik krijgt wel mijn aandacht.
                  De 5D Mark III heeft dan ook nog eens een superieur focussysteem als je het nodig hebt (de 6D heeft dit dan weer niet). Ik moet dus het totale plaatje bekijken en niet enkel de ruisverhouding . Een 6D lijkt me echt een winner...
                  Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Technisch gezien heeft hij wel gelijk hoor. De sensor van de 6D is een tikkeltje kleiner dan die van de 5D Mark III.

6D: 35.8 x 23.9mm
                    5D Mark III: 36.0 x 24.0mm

Maar dan waren de 5D (Classic) en 5D Mark II ook geen 'echte' fullframe sensoren want die zijn beide, net als de 6D, 35.8 x 23.9mm groot.
                    Ik had het aan mijn foto's niet gezien, maar nu dat ik het weet……...
                    MVG. Hugo

Comment

Working...
                    X