Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reflex camera kopen (student)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste reflex camera kopen (student)

Oorspronkelijk geplaatst door LaurensM Bekijk bericht
    Om jullie een cijfer te geven ik dacht om te beginnen aan een max van 550 euro waar de camera die ik wou kopen juist binnenviel. http://www.vandenborre.be/reflex-fot...-600d-18-135is
    Wat denken jullie van dit budget ongeveer?
    Het is niet aan ons om over een budget te oordelen hé Laurens. Als jij zegt dat dit je budget is zal er zeker iets te vinden zijn wat je bevalt. Zeg je "het mag iets meer zijn" moet je niet verschieten dat hier voorstellen gedaan worden van > €1.000.
    Er zijn geen slechte DSLR's dus daar zit je al goed, kies je nu voor een Canon, Nikon, Pentax of Sony, je kiest voor een camera die je ligt, waar je je kan vinden in de ergonomics, de menustructuur, de look & feel, ... Heb je in je budget dan ook nog eens een lens die je bevalt dan is al de rest BS

Comment

Re: Eerste reflex camera kopen (student)

Oorspronkelijk geplaatst door LaurensM Bekijk bericht
      Om jullie een cijfer te geven ik dacht om te beginnen aan een max van 550 euro waar de camera die ik wou kopen juist binnenviel. http://www.vandenborre.be/reflex-fot...-600d-18-135is
      Wat denken jullie van dit budget ongeveer?
      De set die je aanhaalt is heel betaalbaar en zelfs minder duur dan bij bepaalde traditionele fotowinkels.
      Die set is heel goed bruikbaar als start om (al redelijk ver) te experimenteren en tegen dat je aan de grenzen van je toestel komt zul je een beter idee hebben van wat je écht nodig hebt en er misschien al voor gespaard hebben.

Qua ruis: zolang je niet boven 1600-3200 iso komt niet iets om je druk over te maken. Als er al iets te zien is kun je dat gemakkelijk wegwerken mits loslaten van een beetje software. De 700D is inderdaad iets beter maar ook een heel pak duurder.
      Met een 18-135 heb je een goede allroundlens waar je volop kunt mee spelen. Dus, kopen die handel en testen en experimenteren maar.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
      X