Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Fuji X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Nieuwe Fuji X

Hebben jullie toevallig ook ervaring met de Fuji superzooms: FinePix S1 / FinePix SL1000 / S9200 / S9400W / S8500 / HS50EXR?
    Ik heb nu zelf nog een oude Fuji Finepix S5700.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Ook ik ben de overstap aan het overwegen...

Momenteel in mijn tas:
      - D800
      - 2 x SB900
      - 14-24/2.8
      - 24-70/2.8
      - 70-200/2.8 (1ste model)
      - 105/2.8 Micro
      - 85/1.4

Zou dit min of meer te vervangen zijn door 'gelijkwaardig' Fuji materiaal?
      De 85 f1.4 zou je perfect kunnen vervangen door de 56 f1.2. De 14-24 zou je perfect kunnen vervangen door de 10-24 f4 (heeft net nog een tipa award gekregen)
      Voor de 24-70 en de 70-200 heb je momenteel nog iets minder keus hoewel de 18-55 en de 55-200 ook erg goed zijn hoor. Ik heb zelf een X-E1 trouwens. Maar er zouden lichtsterkere lenzen op komst zijn volgens de roadmap. Een 16-55 f2.8 en een 50-140 f2.8

Voor de 105 micro is er nog geen alternatief. Fuji heeft wel een 60 macro maar die is niet 1:1.

Ikzelf heb ook gedacht om mijn D800 weg te doen voor een XT1 maar heb de overschakeling niet gedaan. Heb de D800 verkocht en een D610 in de plaats en dat scheelt ook al veel in omvang en gewicht. De 24-70 f2.8 vervangen doorn een 24-120 f4. Geen seconde spijt van en een 70-200 f4 die ook erg licht is in gebruik.

Wat me momenteel wat tegenhoudt om naar Fuji te gaan is omdat ik hoofdzakelijk landschappen doe en dan is ff en 24 megapixels toch beter volgens velen. Meer dynamisch bereik en wat pixels op overschot. De mindere ondersteuning van lightroom voor Fuji hield me ook wat tegen maar hier is wel verandering in gekomen met de nieuwe 5.4 versie. Er zijn nu ook camera profielen voor Fuji maar ik heb geen idee of lightroom nu ook wat beter overweg kan met de x-trans sensor die Fuji gebruikt. Maar voor stadsfotografie en zo meer een top merk maar voor landschappen toch liever nog even bij nikon blijven.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
        De 85 f1.4 zou je perfect kunnen vervangen door de 56 f1.2. De 14-24 zou je perfect kunnen vervangen door de 10-24 f4 (heeft net nog een tipa award gekregen)
        Voor de 24-70 en de 70-200 heb je momenteel nog iets minder keus hoewel de 18-55 en de 55-200 ook erg goed zijn hoor. Ik heb zelf een X-E1 trouwens. Maar er zouden lichtsterkere lenzen op komst zijn volgens de roadmap. Een 16-55 f2.8 en een 50-140 f2.8

Voor de 105 micro is er nog geen alternatief. Fuji heeft wel een 60 macro maar die is niet 1:1
        De ZEISS Touit 2.8/50M is beschikbaar in X-mount.
        With its exceptional image performance up to a scale of 1:1, this macro lens is the ideal choice for extreme close ups.

Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
        Last edited by Matts; 24 april 2014, 23:35.

Comment

Ik ga de komende tijd beide systemen naast elkaar gebruiken. Door de geweldige (en redelijk compacte) objectieven wint de Fuji X het voor mij in ieder geval van de Nikon DX toestellen. De M43 ben ik intussen aan het uitverkopen, want qua sensor sensor vind ik de Fuji een duidelijke stap hoger. Misschien houd ik er nog een PEN mini bij of een GM1 met een 14mm lensje.
          Voor het zware werk vind ik de D800(E) nog steeds onovertroffen, maar als je er de hele dag mee gaat lopen wordt het al gauw aan de zware kant met een paar objectieven. Met de Fuji heb ik nu een 12mm Zeiss, een 18, 35 en 60. Dan ben je toch behoorlijk vertrokken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Thx voor de nuttige replies, ik doe praktisch geen opdrachten meer en ik merk dat de D800 bij uitstapjes bijna altijd blijft staan wegens geen zin in sleuren. Als ik dan zie hoe compact mijn vaders X-E2 is dan denk ik dat ik zo het plezier in fotograferen terug kan opkrikken.

Het zou dus erg goed kunnen dat er binnenkort een D800 met 3000 shutter count in de verkoop gaat.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als ik met mijn x-e1 op pad ben heb ik toch nooit het gevoel gehad had ik mijn d800 nu maar mee gehad.
              En de rijke kleuren die de fuji geeft zijn ook een pluspunt.
              Als je de d800 te zwaar vind en je hierdoor ook tegenhoudt qua fotograferen dan denk ik dat je met de fuji het plezier in fotograferen zeker gaat terug vinden.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Voor de X-E2 gebruikers: firmware 2.0 krikt de EVF op tot het niveau van de X-T1, dus een 0.005 lag, mooi van Fuji. Er zijn trouwens nog tal van verbeteringen.
                ...leeg...

Comment

ik ben ook sterk aan het twijfelen om over te schakelen.

- nikon d7000
                  - nikon 17-55 f2.8
                  - sigma 50-150 f2.8
                  - nikon 50 f1.8
                  - nikon 40 micro f2.8
                  - sigma 150 macro f2.8
                  - sb 900 & yn560

dit heb ik nu momenteel.moet er ook bij zeggen dat ik normaal landschap,macro en occasioneel volleybal indoor fotografeer.
                  is dit haalbaar vooral dan het fotograferen van volleybal.

grtz
                  “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    Als ik met mijn x-e1 op pad ben heb ik toch nooit het gevoel gehad had ik mijn d800 nu maar mee gehad.
                    En de rijke kleuren die de fuji geeft zijn ook een pluspunt.
                    Als je de d800 te zwaar vind en je hierdoor ook tegenhoudt qua fotograferen dan denk ik dat je met de fuji het plezier in fotograferen zeker gaat terug vinden.
                    Dat is dus een wereldwijd fenomeen aan het worden... D800's die -of niet gebruikt -of verpatst worden voor een Fuji systeem...

na enkele maanden nu zijn er maar twee dingen die mij storen...
                    Continue focus en de 4 scherpstelpuntkeuzenkoppen die veel te diep in de body liggen zodat ik er altijd naast zit met mijn dikke poten... ( dat laatste heb ik al opgelost met truckjes die ik op het net gevonden heb.. )

Net een weekendje achter de rug... ZONDER fotozak.. Gewoon het ding aan mijn nek, en als het plots regende deed ik mijn vest dicht. Heerlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Ook ik ben de overstap aan het overwegen...
                      Van D800 naar Fuji X-T1
                      Ik merk dat ik minder en minder mijn logge D800 mee neem en ben onlangs met mijn vader meegeweest voor een X-E2, leek me een leuke hobby-camera te zijn en erg compact. De X-T1 is dan weer een stapje hoger dan de X-E2, dus die lijkt me wel te doen.

Ik trok vroeger vaak concerten maar dit zit momenteel in een dieptepunt na wat problemen aan de pols. Sportfotografie doe ik enkel occasioneel.
                      Het enige dat me wat tegenhoudt is de kwaliteit van de 85/1.4

Momenteel in mijn tas:
                      - D800
                      - 2 x SB900
                      - 14-24/2.8
                      - 24-70/2.8
                      - 70-200/2.8 (1ste model)
                      - 105/2.8 Micro
                      - 85/1.4

Zou dit min of meer te vervangen zijn door 'gelijkwaardig' Fuji materiaal?
                      Doe zoals ik hé jong, D800, met 24mm AF-s f1.4, 35mm AF-s f1.4 en 85mm AF-s f1.4
                      en dan heb ik voor de uitzonderingen nog de 16-35 AF-s VR en de 105mm AF-s macro en als flits SB700.
                      Je kan ook gaan voor de f1.8 prime versies.

Meestal ben ik op weg met D800 en 35mm f1.4 (fantastische combinatie waar je 80 % van je werk mee kan doen)

Daar kan je bijna alles mee aan, is draagbaar en haarscherp op de D800.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                        Na enkele maanden nu zijn er maar twee dingen die mij storen...
                        Continue focus en de 4 scherpstelpuntkeuzenkoppen die veel te diep in de body liggen zodat ik er altijd naast zit met mijn dikke poten... ( dat laatste heb ik al opgelost met truckjes die ik op het net gevonden heb.
                        Niet naar de dokter geweest voor je dikke poten ?

Comment

Ik zou er graag ééntje kopen, alleen jammer dat de x-t1 kit overal is uitverkocht. Meer succes dan ingeschat precies
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Er zijn plekken die hem op voorraad hebben hoor en met een interessante prijs ook

Ik heb zelf nu ook sinds enkele weken de X-T1 + batterij grip, de 56mm, 18-55 en de 10-24mm en ik ben er super tevreden over. Ik zat met hetzelfde 'probleem' als andere hier, dat het steeds meer een last was om mijn d800e + de nodige lenzen mee te sleuren tijdens wandelingen. De JPG kwaliteit van de X-T1 is echt heel goed. Vooral de 56mm is echt fenomenaal. Het enige waar mijn (ex) D800E beter in was, was de AF snelheid.
                            BD2718BE - Fuji addict

Comment

Zit er eigenlijk een merkbaar kwaliteitsverschil tussen bv. de eerste generatie sensor van de pro1 en x-e1 vergeleken nu met 2de generatie die de x-t1 of x-e2 gebruikt?

Heb ook interesse in de 10-24 maar lijkt me nogal een groot geval of valt dit mee? Mijn fuji systeem gebruik ik voorlopig nog voor stads en reisfotografie. De nikon d610 gebruik ik voor landschappen.

Dit jaar ga ik op reis naar Rome. Ik vermoed dat een 10-24 dan nog handiger is en ze lijkt volgens de reviews weinig last te hebben van vervorming dus dit zou wel super zijn. De 14 f2.8 is dan wel een pak kleiner en lichter.

Gebruikers ervaringen zijn welkom.

Comment

Qua sensor kan ik absoluut niet klagen (en ik kom van FF) van de X-E2 (en heb ik spijt dat ik geen X-T1 heb, nee, nog steeds te blij met het huidige).

De 10-24 valt reuze mee (heb heeeeel lang getwijfeld tussen de 14mm en de 10-24), en is net iets meer dan de 18-55 kitlens (reuze lens trouwens), de 60mm macro weeg ook wel wat hoor, zeker met zijn metalen zonnekap. Allemaal relatief dus.
                                Als ik het licht wil (pun intended) neem ik wel de 35mm 1.4, of de 27mm 2.8, en dan val ik niet eens op.

Links de 10-24 (456 gr bij mij), rechts de 18-55 (345 gr), dus amper 100 gr verschil.

PS: foto genomen met de 27mm, zeg niet dat er geen detail is. ;-)

...leeg...

Comment

Working...
                                X