Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Fuji X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Nieuwe Fuji X

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    Ik ben ook eens benieuwd .. besteld eind februari, volgens winkel midden april leverbaar ...vorige keer dat ze zoiets zeiden had ik pas 22 oktober mijn camera
    Maandag besteld bij mijn fotoboer, woensdag had ik hem... Ik zou toch eens wat informeren bij de concurrentie toch...

Comment

maar ik zit ook te wachten op die 56mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinderidder Bekijk bericht
        @dpix, waar heb je de grip gekocht?
        Kamera-express is de enige lokatie waar ik weet dat hij in voorraad is

Comment

@dpix, ik was verkeerd, ik dacht dat je de battery grip had gekocht, maar het is de handgrip... Vond het al een beetje raar, want die battery grip is dacht ik nog niet uitgeleverd in België

De XT1 met de 18-55mm lens die ik besteld heb, zou onderweg zijn
          Last edited by robinderidder; 17 maart 2014, 14:54.
          BD2718BE - Fuji addict

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinderidder Bekijk bericht
            @dpix, ik was verkeerd, ik dacht dat je de battery grip had gekocht, maar het is de handgrip... Vond het al een beetje raar, want die battery grip is dacht ik nog niet uitgeleverd in België

De XT1 met de 18-55mm lens die ik besteld heb, zou onderweg zijn
            De battery grip is ook al op voorraad geweest bij kamera-express hoor.. Je kan op die site registreren en een mail laten sturen als die op voorraad is... Heel gemakkelijk en efficient...

Comment

Ben precies reclame aan het maken maar dat is helemaal niet het geval hoor ... nog geen ervaring met after-service ofzo...

Comment

Voor de geintresseerden : podcast : a conversation on the Fujifilm x system with Piet Van Den Eynde

Last edited by Dpix; 19 maart 2014, 15:55.

Comment

Foefeltruk om Fuji X-T1 raw te kunnen openen in Lightroom 5.3

Last edited by Dpix; 20 maart 2014, 19:06.

Comment

Gold award op DPReview

The X-T1 is probably Fujifilm's best camera to date, offering a compelling combination of intuitive handling, excellent image quality, and one of best electronic viewfinders we've seen. It also features one of the most impressive autofocus systems on any camera at this price level, both in terms of accuracy with fast lenses and tracking moving subjects. Over all it's a hugely engaging and capable camera, and one that's fundamentally a joy to use.

Comment

Ik moet zeggen dat ik extreem aan het twijfelen ben om over te schakelen. Momenteel gebruik ik een D800 (met 50mm lens voor 95% van mijn foto's). Kwaliteit is top en niet te kloppen, maar mss is het toch teveel kwaliteit en wat overbodig voor mijn hobby-fotografie... Een X-T1 met 35mm lens zou waarschijjnlijk perfect voldoen.
                      Het enige dat me niet 100% overtuigt is de continue focus, hoewel alle reviews er enthousianst over zijn. Het zal wel niet zijn zoals een D800, maar hopelijk goed genoeg, indien ik kies om over te schakelen. Eens uitproberen in de winkel zal waarschijjnlijk meer duidelijkheid scheppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                        Ik moet zeggen dat ik extreem aan het twijfelen ben om over te schakelen. Momenteel gebruik ik een D800 (met 50mm lens voor 95% van mijn foto's). Kwaliteit is top en niet te kloppen, maar mss is het toch teveel kwaliteit en wat overbodig voor mijn hobby-fotografie... Een X-T1 met 35mm lens zou waarschijjnlijk perfect voldoen.
                        Het enige dat me niet 100% overtuigt is de continue focus, hoewel alle reviews er enthousianst over zijn. Het zal wel niet zijn zoals een D800, maar hopelijk goed genoeg, indien ik kies om over te schakelen. Eens uitproberen in de winkel zal waarschijjnlijk meer duidelijkheid scheppen.
                        Ik heb dezelfde overschakeling gedaan... werkelijk alles aan dat cameraatje is zo goed als perfect.. Op de continue na...echt, of ik doe iets niet goed, maar continuefocus is niet ok... Al de rest is perfect... zie geen reden meer van terug te keren..
                        Ik ben van Ronse.. moest ge van in de buurt zijt, laat maar weten, dan mag je eens uitgebreid checken op de mijne...

Comment

De continue focus werkt voor mij (hobby) goed genoeg maar niet met de oudere primes... De 35mm en 60mm macro zijn te traag om goeie & snelle continue AF te garanderen (het lens focus systeem zelf is hier het probleem denk ik)

Met de (zeer goede) kitlenzen 18-55 & 55-200 werkt het wel veel beter voor zover ik het getest heb maar volgens de meeste reviews is het toch niet geschikt voor b.v. basketbal of voetbal in zalen te tracken e.d....

Het probleem met de meeste reviews is dat ze altijd superlatieven gebruiken en dan je verwachtingen (te) hoog maken om dan uiteindelijk te merken dat alles relatief is. Maar desondanks sommige kleine nadelen/frullen (heeft elke camera) ben ik supercontent met de camera totnutoe en vooral ook de lenzen...
                          Ikzelf heb er geen probleem mee dat er van de 8 fps een paar mindere tussenzitten...

Comment

Bedankt voor de informatie tommmm en Dpix!
                            Spijtig dat de 'oudere' lenzen, en vooral de 35mm in mijn geval, minder presteren op AF gebied. echte lage bursts van foto's maak ik niet maar als ik continu track moet de AF wel kunnen volgen.

Comment

Bedankt voor de informatie tommmm en Dpix!
                              Spijtig dat de 'oudere' lenzen, en vooral de 35mm in mijn geval, minder presteren op AF gebied. echte lage bursts van foto's maak ik niet maar als ik continu track moet de AF wel kunnen volgen.
                              De 35mm heb ik niet meer (vroeger gehad) dus daar heb ik het zelf niet mee kunnen testen en de 60mm is een macro lens dus die is sowieso niet geschikt.
                              Ik heb wel de 23/1.4 (=35mm op FF) en die is wel veel sneller.

Comment

Ook ik ben de overstap aan het overwegen...
                                Van D800 naar Fuji X-T1
                                Ik merk dat ik minder en minder mijn logge D800 mee neem en ben onlangs met mijn vader meegeweest voor een X-E2, leek me een leuke hobby-camera te zijn en erg compact. De X-T1 is dan weer een stapje hoger dan de X-E2, dus die lijkt me wel te doen.

Ik trok vroeger vaak concerten maar dit zit momenteel in een dieptepunt na wat problemen aan de pols. Sportfotografie doe ik enkel occasioneel.
                                Het enige dat me wat tegenhoudt is de kwaliteit van de 85/1.4

Momenteel in mijn tas:
                                - D800
                                - 2 x SB900
                                - 14-24/2.8
                                - 24-70/2.8
                                - 70-200/2.8 (1ste model)
                                - 105/2.8 Micro
                                - 85/1.4

Zou dit min of meer te vervangen zijn door 'gelijkwaardig' Fuji materiaal?
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X