Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ziet er heel goed uit volgens mij... enige nadeel dat ik onmiddellijk zie is de 1/4000 limitatie (met b.v. 35/1.4 of 56mm/1.2 in de zon kan dit wel problemen opleveren (of knoeien met ND-filters)
Als die AF inderdaad goed werkt hebben ze een hit volgens mij...(grootste EVF met dual view ( split image/focus peaking)
Ziet er allemaal zéér mooi uit, maar na mijn teleurstellende NEX7 ervaring vertrouw ik dat soort toestellen niet meer
voor ik deze zelf heb kunnen testen, het toestel zal blijkbaar ook veel kleiner uitvallen dan je zou denken, gezien
ze er als optie stukken bij verkopen als je handen te groot zijn. http://download.fujifilm.co.jp/press/en/n140128/20.jpg
Ik heb gisteren de XT1 eens mogen vasthouden/uitproberen en ik moet zeggen, een geweldig toestel hoor. De build quality is zeer goed en een heel grote scherpe EVF zoeker (stuk groter dan de XPRO 1/ X-E2. De scherpstelsnelheid is uitstekend + 8bps. Ik had hem ook graag eens in de hand gehad met de battery grip maar die was nog niet voorhanden. Er wordt standaard ook een opzet flitsje bijgeleverd die je er kan op monteren. Alle knopjes zitten op de juiste plaats. Ik trek voornamelijk honden zowel in studio als in beweging. Als ik binnenkort de kans krijg om hem eens een paar dagen uit te testen om wat actiefotos te schieten en de resultaten bevallen me kan het goed zijn dat ik van Nikon ga overschakelen naar Fuji. Wat betreft de levertermijn, volgens hetgeen ik heb gehoord zou hij begin maart beschikbaar komen.
Uiteraard maar verandert dat iets aan de situatie?
djeezes, misschien moet ge Fuji vragen om terug een oud type "ongevoelige" sensor te maken met natieve iso25 zodat ge raw kunt schieten met deze waarde !! "raw" is raw snapt ge?
djeezes, misschien moet ge Fuji vragen om terug een oud type "ongevoelige" sensor te maken met natieve iso25 zodat ge raw kunt schieten met deze waarde !! "raw" is raw snapt ge?
Het ging wel over de 1/4000 limiet hé.. Ik begrijp heel goed wat ge bedoelt met native raw
1/4000 met iso 200 en één van hun knappe prime lenzen op 1.4 of 1.2 dan wordt het krap als de zon goed schijnt... weet ik trouwens uit ervaring....
Het ging wel over de 1/4000 limiet hé.. Ik begrijp heel goed wat ge bedoelt met native raw
1/4000 met iso 200 en één van hun knappe prime lenzen op 1.4 of 1.2 dan wordt het krap als de zon goed schijnt... weet ik trouwens uit ervaring....
Compleet irrelevant .. uw oprisping was quote "Zeker gecombineerd met het feit dat je in RAW niet lager dan iso 200 kan..." ... en deze lenzen hebben geen diafragma ? Wat je trouwens met een 1.2 lens buiten als de zon goed schijnt aan moet ontgaat mij een beetje maar goed ieder zijn meug ... misschien toch maar eens het begrip "ISO" aftoetsen aan de definitie en in functie van de sensor (amhoewel dat toch geen hond interesseert)
Das zeker regulus... iso heeft geen invloed op de sluitertijd en kleine dof mag niet buiten in de zon.
Dat was bij het antwoord van Regulus ook het eerste dat bij mij op kwam, persoonlijk werk ik voornamelijk op diafragmavoorzeuze,
niet met de bedoeling om mijn sluitersnelheid in de hand te houden, maar om de scherpte werking te bepalen.
amai regulus, je gaat er nogal tegenaan... slechte week gehad?
Ziet er wel een mooi machine uit die XT. Als je ziet waar fuji twee jaar geleden stond, dat belooft voor de toekomst.
Die heeft volgens mij alleen slechte weken. En als je als fotograaf zelf je scherptediepte niet mag bepalen omdat de zon schijnt....goe bezig moet ik zeggen
Daarom dat ik meestal ook een 2-stops grijsfilter bij heb. Maar als het kan zonder is natuurlijk altijd beter, maar het kan een oplossing bieden.
Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Das zeker regulus... iso heeft geen invloed op de sluitertijd en kleine dof mag niet buiten in de zon...
laat maar...
Absoluut mee eens,
Das zeker iets waar ik mij aan stoor aan mijn OMD en snelle prime. Een ND filter gebruiken maakt het weer onnodig omslachtig terwijl het eigenlijk niet zou moeten.
Hier moet ik "demeyereg" bijtreden dat je dit soort issue's niet terugvind in DSLR's (vanaf semi-prof modellen) of zelfs mijn oude 5D2 (iso 50 - 1/8000) (native 100 iso)
Nu heeft de OMD wel een firmware update gehad met mogelijkheid van 100 iso (wat een beetje helpt) .. maar dan weer ten koste van de hoge lichten.
Dus jammer als je de 1.2 en 1.4 lenzen van Fuji bij open diafragma wilt gebruiken zonder extra hulpmiddel om u onderwerp zoveel mogelijk wilt isoleren.
Comment