Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Fuji X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De Nieuwe Fuji X

    Ik heb een X-E2 met de 18-55 2.8 4 ois, beeldkwaliteit is echt super! Moet er bij wel toegeven dat deze op hoge iso het beeld naar mijn zin wel wat teveel begint "uit te smeren"....
    Voor de rest, toptoestel, en gebruik hem echt graag.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #32
      Re: De Nieuwe Fuji X

      Oorspronkelijk geplaatst door Cesar Bekijk bericht
      En nog goed nieuws wat Adobe zou in de volgende Lightroom betere ondersteuning geven voor de foto's van Fuji en ook de mogelijkheid bieden de film simulaties van fuji te produceren.
      http://www.fujirumors.com/adobe-impr...-support-soon/
      Very nice.
      Vind de ondersteuning van mijn X-E2 toch al heel goed in lightroom 5.3. Maar als het nog beter kan, waarom niet natuurlijk, en die film simulaties dat zou ik echt wel heel goed vinden.

      Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #33
        Re: De Nieuwe Fuji X

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Ik heb een X-E2 met de 18-55 2.8 4 ois, beeldkwaliteit is echt super! Moet er bij wel toegeven dat deze op hoge iso het beeld naar mijn zin wel wat teveel begint "uit te smeren"....
        Voor de rest, toptoestel, en gebruik hem echt graag.
        Als ik mijn foto's van Corfu terug bekijk (genomen met x-e1 + 18-55 & 35/1.4) ben ik telkens weer verrast van de prachtige kwaliteit....
        Donkere delen in een foto oplichten in LR5 of Capture One makkelijk meer dan 2 stops zonder ruis....super!
        De x-e2 zou zelfs nog een tikkeltje verbetert zijn... en dan krijg ik toch veel goesting voor de x-t1 en zeker met die 56/1.2

        Comment


        • #34
          Re: De Nieuwe Fuji X

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Een ND filter gebruiken maakt het weer onnodig omslachtig terwijl het eigenlijk niet zou moeten.
          Op zich is het nu niet echt een ramp maar idd soms wat lastig... (ik heb zo één gekocht die je kan verdraaien van sterkte)
          Als die focus van x-t1 zo goed is als ze zeggen dan denk ik wel dat ik deze aankoop....
          ik wacht nog even af wat de opvolger van Nex-7 wordt maar die zal toch heel ferm uit de hoek moeten komen

          Comment


          • #35
            Re: De Nieuwe Fuji X

            AF test met 23mm/1.4 in "low light"

            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


            Niet slecht zou ik zeggen....

            Comment


            • #36
              Re: De Nieuwe Fuji X

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Das zeker regulus... iso heeft geen invloed op de sluitertijd en kleine dof mag niet buiten in de zon...
              laat maar...
              man man jullie zijn niet eens in staat om te begrijpen wat ik zeg!! .. en dan maar blijven voort mekkeren! .. wat verlies ik hier eigenlijk mijn tijd om te vertellen hoe warm water gemaakt wordt! inderdaad LAAT MAAR! leuter maar verder!

              Comment


              • #37
                Re: De Nieuwe Fuji X

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                man man jullie zijn niet eens in staat om te begrijpen wat ik zeg!! .. en dan maar blijven voort mekkeren! .. wat verlies ik hier eigenlijk mijn tijd om te vertellen hoe warm water gemaakt wordt! inderdaad LAAT MAAR! leuter maar verder!
                Allez, mijnheer is weer op zijn teen getrapt... Business as usual !
                Mensen zoals U helpen het forum hier naar de botten.

                Comment


                • #38
                  Re: De Nieuwe Fuji X

                  Ik heb me intussen een x-T1 aangeschaft en na een week kan ik al zeggen: dit is wat ik zocht.
                  Ik kom van 5DII die 3 jaar geleden in een impuls met hebben en houwen de deur uit ging en plaats maakte voor een Fuji X100. Twee jaar heb ik van dit toestel genoten (nu nog). Dan kwam de X-E1 erbij. Ik had graag iets meer breedhoek met momenten en iets richting de 50mm voor een occasioneel portretje. Ik trek voor de rest uitsluitend landschappen en straat.

                  De X100 deed me geloven dat ze bij fuji wisten wat ze deden en kocht de E1 er in volste vertrouwen bij. Hij heeft me echter nooit gelegen. Hij voelde niet zo solide aan, was traag, de lichtmeting was niet consequent en de zoeker was een ramp.

                  De X-T1 is allesbehalve dat. Gebouwd als een tank (WR lenzen komen eraan), snel in alle opzichten (focus, fps, tracking, processing), een geweldige zoeker (voor mij de eerste volwassen EVF, misschien samen met die van de nieuwe OMD en de A7 maar die laatste heb ik niet live gezien), beeldkwaliteit in RAW is top.
                  De control-dials voelen intuïtiever aan dan die van de DF in mijn handen maar dat is waarschijnlijk persoonlijk en veel zal afhangen van gewoonte. Het is wel iets waar je moet voor zijn. Voor mij bieden ze een meerwaarde omdat ik één oogopslag mijn settings kan zien zonder de camera aan te zetten.

                  Minpunten zijn:
                  - De 4-way controller is moeilijk te bedienen, die knopjes hadden iets meer mogen uitsteken.
                  - Agressieve ruisonderdukking in jpg
                  - statiefschroef onderaan staat te dicht bij het batterijdeurtje waardoor het statiefplaatje eraf moet om de batterij te vervangen (was ook zo bij de X100 en X-E1)
                  - video is niet om naar huis te schrijven (gelukkig gebruik dat ik vrijwel nooit), hopelijk wordt die videoknop nog een functieknop in latere FW updates.

                  groet
                  Jelle
                  Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: De Nieuwe Fuji X

                    Ik heb hem ondertussen ook al een paar weken en ben ook enorm tevreden... klein, degelijk gebouwd en zeer goede IQ
                    In lowlight vind ik de EVF wel wat "noisy" maar voor de rest is die super...manueel focussen met dual view is ongelofelijk gemakkelijk en efficient (gebruik vooral standaard vergroten; splitview is niets voor mij en focuspeaking ligt me ook minder)

                    De Fuji lenzen zijn ook dik in orde (zelfs de zoomlenzen zijn super)...maar dat is algemeen bekend ondertussen.

                    Met uw minpunten ben ik het wel eens maar vind geen enkel punt echt een ramp....Ikzelf ga nog wel de grip aanschaffen ook...

                    Nog even wachten voor een update van C1 & LR5 voor raw te gebruiken...

                    Hier nog wat tips i.v.m. AF http://nikonglass.blogspot.gr/2014/0...film-x-t1.html

                    Comment


                    • #40
                      Re: De Nieuwe Fuji X

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      ..........
                      Als die focus van x-t1 zo goed is als ze zeggen dan denk ik wel dat ik deze aankoop....
                      Fuji X-T1 Review After over a week of use, a couple thousand frames, and well over 5,000 words, my Fujifilm X-T1 review has finally been posted. This is certainly my most comprehensive review to date and I think one of the more comprehensive reviews to hit the web so far. I dived deep int

                      Comment


                      • #41
                        Re: De Nieuwe Fuji X

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                        Heel goeie review... heel objectief en correct volgens mij (zelfde ervaringen)

                        Comment


                        • #42
                          Re: De Nieuwe Fuji X

                          Bedankt voor jullie feedback jhoub en dpix. Ik heb hem zelf in bestelling staan met de 18-55 kit lens + grip, de 10-24 en de 56mm, ik hoop de body + kitlens volgende week te hebben. De 10-24 zou voor april/mei zijn en de 56mm wordt nu druppelsgewijs uitgeleverd naar het schijnt. Ik zocht al een tijdje zulk een compacte camera, aangezien ik vrij veel wandelingen maak, is het niet altijd even praktisch om met mijn D800 + nodige lenzen rond te zeulen. Ik kan echt niet wachten om ermee te beginnen werken
                          BD2718BE - Fuji addict

                          Comment


                          • #43
                            Re: De Nieuwe Fuji X

                            Ik ben ook eens benieuwd .. besteld eind februari, volgens winkel midden april leverbaar ...vorige keer dat ze zoiets zeiden had ik pas 22 oktober mijn camera

                            Comment


                            • #44
                              Re: De Nieuwe Fuji X

                              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                              Ik ben ook eens benieuwd .. besteld eind februari, volgens winkel midden april leverbaar ...vorige keer dat ze zoiets zeiden had ik pas 22 oktober mijn camera
                              Wachten op bestelling? De toestellen en kits zijn al weken beschikbaar..?
                              b.v. bij Kamera-express hebben ze alles in voorraad : http://www.kamera-express.be/is-bin/...indSimple=Zoek

                              (maar een voorbeeld...heb totaal nix mee kamera-express)

                              Ik heb trouwens pas de Fujifilm MHG-XT handgreep X-T1 gekocht en die maakt de camera helemaal af...

                              Comment


                              • #45
                                Re: De Nieuwe Fuji X

                                @dpix, waar heb je de grip gekocht?
                                BD2718BE - Fuji addict

                                Comment

                                Working...
                                X