beste fotografieliefhebbers,
ik heb een vraagje.
Of eerder, ik vraag jullie mening.
Een aantal jaren geleden schafte ik me een reflexcamera aan, canon 400d en ik kocht hierbij de 18-200 is zoom. Van deze combinatie heb ik de voorbije jaren veel plezier gehad en toch wel mooie foto's genomen.
Ik zou nu graag overstappen naar de full frame fotografie.
Ik heb vrij goed gespaard en heb toch wel wat budget.
Eerst ging mijn voorkeur uit naar de Canon 6d maar ik stelde vast dat men voor dit toestel niet echt een allround lens aanbood.
Daarom viel mijn oog op de Nikon d610.
Ik vind dat ook gewoon een mooi toestel.
Maar daar las ik dan weer dat met de Nikon het gegeven 'full frame' teniet wordt gedaan bij het gebruik van de DX lenzen waar men toch wel toffe allrounders aanbiedt.
Vandaar dat dit mijn keuze zou zijn:
body : nikon d610
als dagdagelijkse lens een 50mm f1.4 AF-S G
en voor de reizen een zoom 28-300mm f3.5-5.6 AF-S VR G ED
Ik vraag me af of ik dan het groothoek niet ga missen.
Macrofotografie interesseert me ook maar hiervoor ga ik beginnen met de goedkopere tussenringen te kopen denk ik.
Graag een paar meningen.
ik heb een vraagje.
Of eerder, ik vraag jullie mening.
Een aantal jaren geleden schafte ik me een reflexcamera aan, canon 400d en ik kocht hierbij de 18-200 is zoom. Van deze combinatie heb ik de voorbije jaren veel plezier gehad en toch wel mooie foto's genomen.
Ik zou nu graag overstappen naar de full frame fotografie.
Ik heb vrij goed gespaard en heb toch wel wat budget.
Eerst ging mijn voorkeur uit naar de Canon 6d maar ik stelde vast dat men voor dit toestel niet echt een allround lens aanbood.
Daarom viel mijn oog op de Nikon d610.
Ik vind dat ook gewoon een mooi toestel.
Maar daar las ik dan weer dat met de Nikon het gegeven 'full frame' teniet wordt gedaan bij het gebruik van de DX lenzen waar men toch wel toffe allrounders aanbiedt.
Vandaar dat dit mijn keuze zou zijn:
body : nikon d610
als dagdagelijkse lens een 50mm f1.4 AF-S G
en voor de reizen een zoom 28-300mm f3.5-5.6 AF-S VR G ED
Ik vraag me af of ik dan het groothoek niet ga missen.
Macrofotografie interesseert me ook maar hiervoor ga ik beginnen met de goedkopere tussenringen te kopen denk ik.
Graag een paar meningen.
Comment