Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oudere canon

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Als men een oud fototoestel wil vervangen door eentje dat even oud is wat is dan de zin van de vraagstelling hier? Je blijft in hetzelfde "technologie segment", niet beter - niet slechter, de vraagstelling is dan overbodig, je koopt in dat geval wat onder je neus voorbijkomt aan dit soort type camera ...
    Maar als TS tevreden is met een ouder toestel en aan zijn verwachtingen voldoet is er toch geen probleem?
    Ik heb er begrip voor dat er mensen zijn die regelmatig vernieuwen ,maar toestellen van pakweg 2009 ,2010 zijn zeker niet afgeschreven en ondeuglijk omdat er een bv nieuwe sensor in een nieuw toestel zit.

Comment

Mijn mening is dat er veel meer evolutie zit in post processing.
      Als ik tegenwoordig oude beelden bewerk(5D classic) in lightroom haal ik daar veel meer uit dan pakweg 7 jaar terug.
      dus terug in de tijd , geeft een ouder toestel nu toch zeer goede resultaten.
      MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenD Bekijk bericht
        Ik heb een 30D, al een zevental jaar, en zat al een tijdje met de vraag wat er zou moeten gebeuren mocht deze plots de geest geven. Een 60D ? Een 70D, iets anders ? Allemaal vol met functies die ik niet nodig heb.
        Plots, op een foto-computer-en-platenbeurs : een 30D. "Mag ik die eens vasthouden ?", en dan is het al te laat natuurlijk. De knoppen zitten nog wat stroef, niet zoals deze op mijn toestel die al wat losser zitten. De body ziet er onberispelijk uit. De firmware hinkt nog eeuwen achterop. Nu hebben we thuis twee 30D's, en daar ben ik eigenlijk best gelukkig mee !
        en hier nog zo,n zeer tevreden 30D gebruiker.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Mijn mening is dat er veel meer evolutie zit in post processing.
          Als ik tegenwoordig oude beelden bewerk(5D classic) in lightroom haal ik daar veel meer uit dan pakweg 7 jaar terug.
          dus terug in de tijd , geeft een ouder toestel nu toch zeer goede resultaten.
          Ga mee, LR is zijn geld dubbel en dik waard.

Dat neemt niet weg dat dat je uit de 15mps van de 50D meer gaat halen dan uit de 8mps van de 30D, en dat voor een verwaarloosbaar verschil in prijs.

Comment

Working...
          X