Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera kopen voor een leek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke spiegelreflexcamera kopen voor een leek?

Met je budget van 400€ koop je ofwel een bridge, zoals een Panasonic Lumix bijvoorbeeld, of je gaat voor een systeemcamera met verwisselbare lenzen, zoals de Sony Nex, of je gaat voor een instapmodel van een DSLR met een kitlens.
    Wat hiervan jouw voorkeur is, moet je eens in een winkel gaan bekijken. Het zijn drie verschillende soorten camera's, en één van de drie zal jou beter bevallen dan de andere twee.

Reken er niet op dat je dan in schemerlicht ook nog duidelijke foto's maakt. Daarvoor heb je merkelijk meer budget nodig. Maar buiten, op vakantie, zal dat allemaal heel goed lukken met wat je ook besluit te kopen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Hier wordt toch echt een pak onzin neergeschreven hoor..

Ik lees nergens dat TS echt met fototgrafie wil beginnen en er zich in wilt verdiepen. Wat ik lees is dat hij een camera zoekt met een budget van +-400€ waar hij mooie, duidelijke foto's mee kan trekken van het gezin. Dit kan je zelfs met een 1100d op de groene stand. Natuurlijk 's avonds wordt dit een stuk moeilijker. Ik zou gewoon eens naar de winkel gaan en ze eens vastnemen en u daar bevragen. De camera's die jij opnoemt zijn allebei heel goede toestellen.

Je moet gwn kijken wat je er voor over hebt en wat je in de toekomst ermee gaat doen.
      Life through a lens..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
        Hier wordt toch echt een pak onzin neergeschreven hoor..

Ik lees nergens dat TS echt met fototgrafie wil beginnen en er zich in wilt verdiepen. Wat ik lees is dat hij een camera zoekt met een budget van +-400€ waar hij mooie, duidelijke foto's mee kan trekken van het gezin. Dit kan je zelfs met een 1100d op de groene stand. Natuurlijk 's avonds wordt dit een stuk moeilijker. Ik zou gewoon eens naar de winkel gaan en ze eens vastnemen en u daar bevragen. De camera's die jij opnoemt zijn allebei heel goede toestellen.

Je moet gwn kijken wat je er voor over hebt en wat je in de toekomst ermee gaat doen.
        Als fotografie niet je echte hobby is zal je in de toekomst ook niet verder willen investeren in lenzen en ander toebehoren voor een Dslr.
        Over bijna 50 jaar heb ik meerdere analoge reflexen gehad van de gekende merken en er ook de nodige lenzen bij gekocht. Ik zat steeds met een koffer vol spullen wat snel vervelend wordt als je niet echt gemotiveerd bent.
        Ik heb nu een Sony Nex3N met dezelfde APS sensor als een Dslr, bovendien kan ik nog steeds lenzen toevoegen als ik dat in de toekomst zou willen. Dit toestel is klein, licht en geeft zeer goede resultaten.
        Hetzelfde kan verwacht worden van een Nikon 1, of een four/third toestel van Panasonic/Olympus, je zit dan wel iets duurder.
        Het is voornamelijk de man achter het toestel die de kwaliteit van de foto bepaalt en niet altijd de camera.
        Last edited by luc1946; 17 januari 2014, 20:28.

Comment

Heb dit reeds eens gepost, als je goede foto's wil nemen en niet noodzakelijk een SLR moet hebben, zijn de "betere" compacts een mooie oplossing.
          Steeds in je bereik, gemaakkelijk te hanteren en toch ( vrijwel evenveel en soms meer ) snufjes aan boord.
          Ik heb een Canon G 15, mijn vriendin een Nikon 7700 en zijn beiden echt bijzonder tevreden met de resultaten.
          Alhoewel we allebei een "winkel" vol met attributen voor SLR's hebben, zijn deze toestellen niet te onderschatten .....

grtz
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik ga hier niet zeggen wat goed is en slecht. Ik ben een 4 tal jaar geleden erin gestapt met een nikon d3100 en 2 kitlenzen. Daar was ik heel tevreden van om te ontdekken hoe alles in elkaar zit. Vorig jaar had ik dan een betere lens aangeschaft en dat was een echte update, wat een verschil (tamron 17-55 2.8) en een macrolens van sigma. Als je eens een kijkje wilt nemen naar de foto's van een d3100 dan zie je op mijn flickr pagina beetje de mogelijkheden www.flickr.com/photos/Stevensquid. Let op het is een mengeling met fuji x100 - iphone en wat photoshopwerkjes. Zelf ben ik van plan nu dit jaar een nikon d5300 of d7100 aan te schaffen omdat ik een toestel wil die iets beter met de iso kan omgaan.
            Voor de rest zou ik zeggen veel lezen, internet staat vol
            Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
            www.flickr.com/photos/stevensquid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
              Ik ga hier niet zeggen wat goed is en slecht.
              Uw flickr profiel zegt meer dan genoeg lijkt me...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Ik heb zo mijn twijfels of je deze topicstarter serieus moet nemen en hij eerder probeert een discussie uit te lokken.
                Zijn vraagstelling bij het begin van dit topic geeft me ook dat raar gevoel.
                En misschien ook dat typisch weerkerend schoonheidsfoutje....
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                X