Beste
De laatste tijd heb ik reeds opzoekingswerk verricht over de verschillen tussen de Nikon D800 en D700.
Probleem is dus dat ik gewoon geen keuze kan maken...
En dan is er ook nog de Nikon D610
Enkele voordelen van de D800 volgens mij:
- Toestel is nieuwer
- Grotere sensor
- Meer megapixels (misschien wel te veel?)
- 1080p filmen
- Zeer gedetailleerd beeld
- 100% viewfinder
- SD + Compact Flash
- Autofocus voor sport?
Voordelen van de D700:
- Tweedehands te koop voor ongeveer €950
- Sneller dan de D800
Nadelen:
- Enkel Compact Flash (ik heb enkel SD-kaarten)
- Zwaarder dan D800?
- Minder goede kwaliteit dan de D800?
- Geen filmmodus
- Autofocus voor sport?
Momenteel fotografeer ik met een D7000, maar ik zou dus de overstap naar FX willen maken.
Eigenlijk fotografeer ik allround, bv. Straatfotografie, tijdens reizen en uitstapjes, macro, onlangs begonnen met strobist.
Ook fotografeer ik geregeld sport (tafeltennis), dit vind altijd binnen plaats en is een vrij sneller sport, dus ISO en sluitertijd is wel belangrijk.
Ik heb al gelezen dat de D800 nogal traag zou zijn?
De D700 is tweedehands te koop voor ongeveer €950, en aangezien ik nog geen FX lens heb, komt deze aankoop er ook nog bij.
Dus kwa budget is de D700 dan wel veel aantrekkelijker. Zo kom ik bij aankoop van D700 + lens aan de prijs van de D800 body. Als ik de D800 dan zou aanschaffen en daar nog een batterygrip + batterij en dergelijke bij wil, dan moet ik nog wel wat sparen.
Enkel moet ik me voor de D700 dan wel Compact Flash aanschaffen, want ik heb enkel SD-kaarten.
En dan is er dus ook nog de D610...
Moest er iemand een D800, D700 of D610 tweedehands te koop hebben staan, dan mag je me altijd een seintje geven.
Ook als je de Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD Nikon, Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR te koop hebt staan mag je me iets laten weten.
Met vriendelijke groeten
Sven
Alle advies is dus welkom
Groeten
Sven
De laatste tijd heb ik reeds opzoekingswerk verricht over de verschillen tussen de Nikon D800 en D700.
Probleem is dus dat ik gewoon geen keuze kan maken...
En dan is er ook nog de Nikon D610
Enkele voordelen van de D800 volgens mij:
- Toestel is nieuwer
- Grotere sensor
- Meer megapixels (misschien wel te veel?)
- 1080p filmen
- Zeer gedetailleerd beeld
- 100% viewfinder
- SD + Compact Flash
- Autofocus voor sport?
Voordelen van de D700:
- Tweedehands te koop voor ongeveer €950
- Sneller dan de D800
Nadelen:
- Enkel Compact Flash (ik heb enkel SD-kaarten)
- Zwaarder dan D800?
- Minder goede kwaliteit dan de D800?
- Geen filmmodus
- Autofocus voor sport?
Momenteel fotografeer ik met een D7000, maar ik zou dus de overstap naar FX willen maken.
Eigenlijk fotografeer ik allround, bv. Straatfotografie, tijdens reizen en uitstapjes, macro, onlangs begonnen met strobist.
Ook fotografeer ik geregeld sport (tafeltennis), dit vind altijd binnen plaats en is een vrij sneller sport, dus ISO en sluitertijd is wel belangrijk.
Ik heb al gelezen dat de D800 nogal traag zou zijn?
De D700 is tweedehands te koop voor ongeveer €950, en aangezien ik nog geen FX lens heb, komt deze aankoop er ook nog bij.
Dus kwa budget is de D700 dan wel veel aantrekkelijker. Zo kom ik bij aankoop van D700 + lens aan de prijs van de D800 body. Als ik de D800 dan zou aanschaffen en daar nog een batterygrip + batterij en dergelijke bij wil, dan moet ik nog wel wat sparen.
Enkel moet ik me voor de D700 dan wel Compact Flash aanschaffen, want ik heb enkel SD-kaarten.
En dan is er dus ook nog de D610...
Moest er iemand een D800, D700 of D610 tweedehands te koop hebben staan, dan mag je me altijd een seintje geven.
Ook als je de Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD Nikon, Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR te koop hebt staan mag je me iets laten weten.
Met vriendelijke groeten
Sven
Alle advies is dus welkom
Groeten
Sven
Comment