Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

** NIEUW ** De Nikon D4s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

    De Rockwell zijn visie op de D4s, redelijk idioot en bewust provocatief: http://www.kenrockwell.com/nikon/d4s.htm

    Walter
    D850

    Comment


    • #47
      Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      De Rockwell zijn visie op de D4s, redelijk idioot en bewust provocatief: http://www.kenrockwell.com/nikon/d4s.htm

      Walter
      En nog irritant wijsneuzerig ook, de Rockwell op zijn best.
      Even de mening van Björn Rorslett afwachten...

      Comment


      • #48
        Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        De Rockwell zijn visie op de D4s, redelijk idioot en bewust provocatief: http://www.kenrockwell.com/nikon/d4s.htm

        Walter
        "Nikon is still "developing" it. " en even verder "and as I preset my D4s " ... nou moe ... die man heeft dan toch goede connecties met Nikon

        Comment


        • #49
          Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          "Nikon is still "developing" it. " en even verder "and as I preset my D4s " ... nou moe ... die man heeft dan toch goede connecties met Nikon
          Maar kan geen antwoord geven over de card slots:
          Sadly I doubt that Nikon has fixed the defective second card slot, which was for obsolete XQD cards in the old D4. I would hope that the second slot is now a real CF or SD card slot; so we'll see.

          Comment


          • #50
            Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

            Card slots waren op zijn exemplaar een optie.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #51
              Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik leef nog in het pre-historisch tijdperk vrees ik..... Hoe kan ik met mijn D3S eigenlijk nog deftige foto's maken???
              Je kan natuurlijk blijven upgraden maar voor hobbyisten wordt dat een peperdure zaak als je de onkosten niet mag inbrengen…. Nee, mijn "oude" D3S kan nog wel even mee.......
              Altijd jammer zo'n reacties te lezen.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #52
                Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                Altijd jammer zo'n reacties te lezen.
                Het vetgedrukte is uiteraard sarcastisch bedoeld.

                Walter
                D850

                Comment


                • #53
                  Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                  Het is net die sarcasme dat me stoort.

                  Hiermee lijkt iemand te insinueren dat een persoon een nog hoger model koopt alleen maar omdat die denkt zo betere (of goede) foto's temaken.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #54
                    Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                    Hiermee lijkt iemand te insinueren dat een persoon een nog hoger model koopt alleen maar omdat die denkt zo betere (of goede) foto's temaken.
                    Sorry, maar velen zijn daar zelfs heilig van overtuigd. Als je tevreden bent met je toestel verander je dat zomaar niet en zeker tegen dergelijke prijzen.
                    Als je je wagen vervangt is het niet omdat ge dat graag doet, maar omdat je ervan overtuigd bent dat de nieuwere beter is dan je oudere, dus die is dan per definitie minder goed.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #55
                      Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                      Altijd jammer zo'n reacties te lezen.
                      Geen gevoel voor humor?

                      Comment


                      • #56
                        Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik leef nog in het pre-historisch tijdperk vrees ik..... Hoe kan ik met mijn D3S eigenlijk nog deftige foto's maken???
                        Je kan natuurlijk blijven upgraden maar voor hobbyisten wordt dat een peperdure zaak als je de onkosten niet mag inbrengen…. Nee, mijn "oude" D3S kan nog wel even mee.......
                        Eerlijk gezegd kan ik Francis perfect volgen, zeker in zijn tweede zin. Het is voor mensen die hun onkosten kunnen inbrengen eenvoudiger. Ik persoonlijk kan dat niet.
                        Betreft de sarcastische kant van de zaak : ook daar volg ik, ik heb nl hetzelfde gevoel. Nl het gevoel dat veel kopers zich gedragen als "puppets on a string". De mogelijkheden van de meeste camera's overtreffen de kwaliteiten van de gebruiker, daar ben ik van overtuigd, zeker als het gaat over hobbyisten waartoe ik ook mezelf reken... laat ons eerst even proberen het maximum te halen uit wat we hebben denk ik dan, Vettel gaat snellere rondjes rijden met een GolfGTi dan ik met een F1. Ik zou ook liever een paar stops meer in reserve hebben voor lichtarme omstandigheden maar voorlopig trek ik mezelf nog uit de slag met een dinosaurus : een D3.
                        @Francis : jawel, die van jou, ik heb er al ongelofelijk veel plezier aan beleefd, jouw gedefinieerde instellingen staan er nog altijd in. Het voordeel in lichtarme omstandigheden is enorm als je van de D2x komt.
                        Maar geef me deftig licht en ik daag iedereen op een 27" scherm uit om op het zicht de D2x'n van de D3's te scheiden. Niet op 800 ASA natuurlijk.
                        Maar stiekum ben ik wel blij dat er mensen zijn die vinden dat een Golf IV 1,6 i van destijds 7 jaar oud en 13.000 km niks meer waard is, ik kocht hem 2 jaar geleden voor mijn dochter voor 5000 €.
                        Op de keuring deden ze lastig toen ze de carpass zagen . Als er straks zijn die vinden dat je met een D4 geen deftige foto's meer kan maken, graag, prima, graag een PM want dat vind ik ook .
                        En Geert en Vincent kunnen getuigen dat er niks mis is met het rijgedrag en de carrosserie van mijn ijzeren Mercedes 200E van +20 jaar die ik een jaar of 7 geleden kocht voor de ronde som van 2500 €, ongevalvrij en 119.000 echte km's.
                        Misschien heeft Francis niet de gewoonte om zich te laten manipuleren door marketing, wel ik heb dat ook niet. Meer moeten we daar niet achter zoeken.
                        Persoonlijk kan ik dus best leven met het berichtje van Franciskine. Het houdt ons met onze voeten op de grond want soms denk ik dat dit wel nodig is.

                        En even naast de kwestie, ik ben hier ook al een tijdje en ik heb een selectief geheugen, bij de release van de D3 was er hier een bericht van iemand die er voor zijn pensioen ene gekregen had en met zijn vraag bewees een complete amateur te zijn. Er zijn hier toen direct twee denkpistes gekomen, wie weet dat (ook) nog ????
                        Ik zeg altijd : "iedereen het zijne maar ik ook het mijne".

                        Comment


                        • #57
                          Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                          Ergens begrijp ik de mensen wel maar de steeds weerkerende sarcastische uitspraken daarover worden wel afgezaagd.

                          En je mag niet iedereen niet over dezelfde spreekwoordelijke kam scheren.
                          Ik ken mensen die oprecht zijn over hun fotografie, die daarin persoonlijk investeren maar wel de keuze maken om steeds het nieuwste te hebben.
                          Zie niet in waarom dat hun recht niet is, en al helemaal niet dat die beweren dat ze ineens met het nieuwe materiaal beter werk gaan afleveren.
                          Het zijn mensen die gewoon steeds dat ietsje meer willen.

                          En als die persoon daar niet mee kan werken zal die snel het deksel op de neus krijgen. En al helemaal als die persoon denkt dat zijn foto's top zijn.
                          Maar heb de kriebels dat er altijd mensen zijn die alleen met zulke reacties komen. Dat is alles.
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #58
                            Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                            Wel Neil, regelmatig denk ik : we moeten onszelf ook niet te dikwijls te veel au sérieux nemen
                            Verder denk ik je overigens wel te begrijpen.

                            Maar je moet de marge inbouwen dat er altijd mensen zijn die met zulke reacties komen, ook zij hebben het recht. Who cares ? De Koen Meulenaeres van BD ? Prima voor mij.
                            Zolang ze maar beleefd blijven en niet vervallen in scheldpartijen en onterechte beschuldigingen aan iemands adres zoals onlangs nog het geval was in het topic reisfotografie door brulkikker stefan.d is dat voor mij allemaal prima

                            Comment


                            • #59
                              Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Wel Neil, regelmatig denk ik : we moeten onszelf ook niet te dikwijls te veel au sérieux nemen
                              Verder denk ik je overigens wel te begrijpen.

                              Maar je moet de marge inbouwen dat er altijd mensen zijn die met zulke reacties komen, ook zij hebben het recht. Who cares ? De Koen Meulenaeres van BD ? Prima voor mij.
                              Zolang ze maar beleefd blijven en niet vervallen in scheldpartijen en onterechte beschuldigingen aan iemands adres zoals onlangs nog het geval was in het topic reisfotografie door brulkikker stefan.d is dat voor mij allemaal prima
                              Ik vraag mij af wat de zin is dat er voortdurend mensen zijn die hier in alle openbaarheid hun gehele juwelenkistje aan peperdure apparatuur moeten etaleren.
                              Behalve dat het niet slim is omdat er ook boefjes mee kunnen lezen, roep je daarmee bij sommige afgunst of sarcastische reacties op je af.
                              Houdt het in elk geval anoniem, wat bij sommigen niet gebeurd en wiens adres makkelijk te achterhalen is.
                              Last edited by Eenbes; 15 januari 2014, 15:12.

                              Comment


                              • #60
                                Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Wel Neil, regelmatig denk ik : we moeten onszelf ook niet te dikwijls te veel au sérieux nemen
                                Verder denk ik je overigens wel te begrijpen.

                                Maar je moet de marge inbouwen dat er altijd mensen zijn die met zulke reacties komen, ook zij hebben het recht. Who cares ? De Koen Meulenaeres van BD ? Prima voor mij.
                                Zolang ze maar beleefd blijven en niet vervallen in scheldpartijen en onterechte beschuldigingen aan iemands adres zoals onlangs nog het geval was in het topic reisfotografie door brulkikker stefan.d is dat voor mij allemaal prima
                                56 jaar en een iq van een mus .jij bent voor mij de grootste leugenaar die op dit forum actief is.
                                ga nog een raampje ingooien en beschuldig dan de beginnende urbexer maar weer van vandalisme.Ik zou zeggen kom mijn raam eens inkloppen dan spreken we verder.

                                Je midlifecrisis zou nu toch voorbij moeten zijn op de gevorderde leeftijd .

                                Comment

                                Working...
                                X