Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proeven van FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Proeven van FF

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Mee eens. Een FF van een of twee generaties geleden is een uitstekende, budgetvriendelijke manier om met het verschil tussen FF en crop kennis te maken .
    Trouwens, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt mijn enige resterende klassieke dslr te verkopen. De a900 maakt gewoon prachtige beelden. Aps-c is natuurlijk heel goed, maar het verschil met FF is gewoon merkbaar als je ze naast elkaar ziet...
    Mocht je toch ooit haren produceren die er wel aan denken die A900 van de hand te doen ... gimme a yell ... :-)

    Comment


    • #17
      Re: Proeven van FF

      Ik ga voor de 5d I... Volgens dat ik hier gelezen heb is 400 een mooie prijs...

      Alvast bedankt voor de reacties
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

      Comment


      • #18
        Re: Proeven van FF

        Ik ben heel tevreden met mijn 6D en 24-70 f/4 IS macro

        Waarom : toen ik zei dat het toestel ter aanvulling aangekocht was voor mijn 7D en zou gebruikt worden voor totaal andere doeleinden werd ik er door een medestudent avondschool digitale fotografie onmiddellijk van verwittigd dat mijn 7D stof zou verzamelen. Daar geloofde ik niks van: mijn trouw werkpaard zou plaats ruimen voor een instap FF? Nie zeveren hé!

        Een tweetal maanden later moet ik toegeven dat de 40-tal foto's met mijn 7D vooral getrokken zijn om die persoon ongelijk te geven... Tijdens dezelfde periode heb ik er een 1400-tal met de 6D. Ik denk dus dat ik inderdaad ongelijk had qua gebruik FF én crop dooreen. Ben stilaan aan het overwegen om toch mijn 7D en EFs materiaal van de hand te doen ondanks altijd heel tevreden van, maar ik heb teveel respect voor dat gedeelte van mijn gear om dit in de kast te laten staan.

        De 5D I heb ik ook in handen gehad en ik was niet dol op de sluiterknop: voelde heel droog en stroef aan. Ook de technologie begint stilaan te verouderen en gezien mijn kleinere handen was de grootte van de 6D een mooie verrassing, maar voor 400 euro kun je inderdaad behoorlijk proeven van een FF. Pas op: in combinatie met je 24-105 zul je wel last hebben van vignettering, maar dat kun je redelijk goed herstellen met een fotobewerkingsprogramma.

        Succes!
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #19
          Re: Proeven van FF

          Alvast veel plezier met de 5D-1. En schroef je 100mm F2.8L er maar eens op! Ook een prima combinatie.
          Maar verwacht van de 5D-1 geen wonderen op iso gebied. De 7D presteert op dit gebied beter.

          Groeten,

          Arno
          Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

          Comment

          Working...
          X