Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Technisch vraagje
Collapse
X
-
-
Re: Technisch vraagje
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk berichtDankjewel voor de super tips!
Nog een vraagje, ik ga namelijk bij vrienden vieren en daar is niet echt een groot vuurwerk gepland dus is het gewoon wat eventueel buren afschieten,
zetten jullie hem dan ook op statief? Want je weet toch niet wat waar gaat komen?
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtKan je mij eens aanduiden waar staat dat de TS geen tripod wil gebruiken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk berichtIk was even aan het opzoeken voor nieuwjaar hoe je vuurwerk het beste kan fotograferen
nu lees ik overal het volgende:
Je kan het beste werken met een breedhoek zoomlens deze zet je op MF en stel hem in op oneindig een goed werkgebied is tussen de 17 en de 35 mm geef je zelf een beetje ruimte
Maar wat bedoelen ze met stel hem in op oneindig?
Alvast bedankt!
ik heb zelf al enkele vuurwerken achter de rug met succes, buiten 1 keer slecht positie genomen ivm de wind
ook iets da je in de gaten moet houden, is de windrichting
wind in de rug als het kan , bij weinig of geen wind moet je er geen rekening mee houden
een ander punt is de iso zo laag mogelijk en je sluitertijd zet ik op BULB, zo heb je volledige controle over wat je wilt lfotograferen (meerdere knallen in 1 beeld of de pijl vanaf de grond en de ontploffing is dan allemaal mogelijk
Comment
-
Goede tip daar van die Bulb, thanks !
oh, ja ook nog een bruikbare link :
Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Comment
-
Dankjewel allemaal voor de hulp!
Als ik hem dan op bulb zet eh moet ik dan de knop ingedrukt houden vanaf dat je de pijl hoort gaan of vanaf je effectief de eerste knal ziet? En dan direct loslaten of vasthouden tot het vuurwerk over is?
Comment
-
Vermits dat licht veel sneller gaat dan geluid kan men alleen afgaan op het zien van de lichtflitsen.
Men voorkomt i.m.h.o. dat men het diafragma te lang onnodig moet open houden.
Het voordeel van de Bulb is dan ook weer dat je verschillende opnames door mekaar kan nemen.Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk berichtVermits dat licht veel sneller gaat dan geluid kan men alleen afgaan op het zien van de lichtflitsen.
Men voorkomt i.m.h.o. dat men het diafragma te lang onnodig moet open houden.
Het voordeel van de Bulb is dan ook weer dat je verschillende opnames door mekaar kan nemen.
ook de gekozen stand van je kamera is belangrijk, vertikale stand is eerder aanbevolen dan de horizontale , mits de richting van de beweging zo is en zo veel mogelijk de achtergebleven rook aan de zijkant te vermijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdp Bekijk bericht
"Foto 37 van 82"
Hoe het niet moet... (vuurwerk)
Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
Comment
-
-
Een optie is bulb en een zwart kartonnetje voor de lens, beter nog een soort deksel, dus met een rand, dan komt er nog minder ongewenst licht op je sensor. Dit haal je weg wanneer er "geschoten" gaat worden, en je plaatst het terug na de knal. Zo kun je verschillende uitbarstingen in één foto samenvoegen. Statief, natuurlijk, vrij klein diafragma (F8-F16), lage ISO, manueel scherpstellen op oneindig, zoals het allemaal al verteld is.
NB: verwacht niet dat het van de eerste keer goed gaat. Maar bekijk je beelden na elk schot, en leer. Als de achtergrond bv te helder is, heb je te lang belicht. Afdrukken op (licht)commando kun je proberen, maar je zult maar een halve knal zien.D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen
Comment
Comment