Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Df ervaring, iemand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon Df ervaring, iemand?

Voila, de Kerstman is deze nacht met een pakje gekomen … van Nikon met een Df er in.
    Wordt veel testen en fotokes nemen voor de rest van de week.
    Allen bedankt voor jullie input (en om de kerstman te sturen ��)

dirk g

Comment

Dirk, wij kijken vol spanning uit naar je (eerlijke) bevindingen van deze nieuw Nikonbak....
      Begin alvast met heel veel enthousiasme te shooten naar willekeur en deel de foto's met ons
      onder mijne kerstboom lag alvast niks...Sinterklaas is ook al voorbij....

Comment

Ik heb een insectenhotel gekregen, ruilen ????

Comment

Ik heb de Df al een tijdje en ik heb eindelijk (na mijn D600 miskoop) een waardige kleine broer voor mijn D4.
          De beelden die er uit rollen zijn letterlijk een kopie van de beelden die ik op hetzelfde moment maak met de D4.

De bediening is wat wennen en hij voelt inderdaad wat plastiekeriger aan maar voor mij tellen de prestaties. AF is trager dan de D4 en slechts 1 SD slot is een minpuntje.

Ik ben er fan van!
          www.fotofolio.be

Comment

Eindelijk een echte gebruikers-ervaring!
            Als ik vragen mag: met welke lenzen komt volgens jou de Df het beste tot zijn recht?
            Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Ik heb de Df al een tijdje en ik heb eindelijk (na mijn D600 miskoop) een waardige kleine broer voor mijn D4.
              De beelden die er uit rollen zijn letterlijk een kopie van de beelden die ik op hetzelfde moment maak met de D4.

De bediening is wat wennen en hij voelt inderdaad wat plastiekeriger aan maar voor mij tellen de prestaties. AF is trager dan de D4 en slechts 1 SD slot is een minpuntje.

Ik ben er fan van!
              en ik ben meteen fan van Fotofolio....
              Knap werk man !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                en ik ben meteen fan van Fotofolio....
                Knap werk man !!!
                dan moet je ook eens een van zijn trainingsessies volgen ... die zijn ook leuk/interessant/verhelderend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                  dan moet je ook eens een van zijn trainingsessies volgen ... die zijn ook leuk/interessant/verhelderend
                  Hier kan ik inkomen....

Comment

Als starter van deze draad .. hier mijn bevindingen na een week spelen met de Df
                    tov de D700 (mijn ander toestel)
                    + beeld kwaliteit is excellent
                    + ook bij hoge iso's blijft de ruis echt duidelijk beperkt. Beelden met iso 12800 en achteraf door Dfine gedraaid zijn moeilijk te onderscheiden van iso 800 beelden met de D700
                    + licht gewicht, vooral met een 35 mm 2.0 lens. Kan je zo overal mee nemen zonder scheef te lopen ;-))
                    + niet tegenstaande de verschillende vergrendelingen op de instel wielekes is de bediening relatief gemakkelijk en snel. Je moet gewoon worden.
                    - licht gewicht, voelt inderdaad wat plastiekachtig. Hoop de legering die gebruikt werd even sterk is als deze van mijn D700 en indien zo is het lagere gewicht meegenomen.
                    - geen ingebouwde flits maar ja is retro. Je moet dan wel een extra flitser plaatsen om als master te werken in het Nikon CVS.

Wel al bij al een goed toestel dat aan mijn verwachtingen voldoet. Ja de prijs is …..

mvg
                    dirk g

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dlg Bekijk bericht
                      Als starter van deze draad .. hier mijn bevindingen na een week spelen met de Df
                      tov de D700 (mijn ander toestel)
                      + beeld kwaliteit is excellent
                      + ook bij hoge iso's blijft de ruis echt duidelijk beperkt. Beelden met iso 12800 en achteraf door Dfine gedraaid zijn moeilijk te onderscheiden van iso 800 beelden met de D700
                      + licht gewicht, vooral met een 35 mm 2.0 lens. Kan je zo overal mee nemen zonder scheef te lopen ;-))
                      + niet tegenstaande de verschillende vergrendelingen op de instel wielekes is de bediening relatief gemakkelijk en snel. Je moet gewoon worden.
                      - licht gewicht, voelt inderdaad wat plastiekachtig. Hoop de legering die gebruikt werd even sterk is als deze van mijn D700 en indien zo is het lagere gewicht meegenomen.
                      - geen ingebouwde flits maar ja is retro. Je moet dan wel een extra flitser plaatsen om als master te werken in het Nikon CVS.

Wel al bij al een goed toestel dat aan mijn verwachtingen voldoet. Ja de prijs is …..

mvg
                      dirk g
                      Dirk, bedankt voor je info.
                      Bestaat de mogelijkheid om enkele van je shots te bekijken, website, blog enz...?
                      Het zou meteen een extra toelichting zijn, bedankt.
                      Gr, Roland

Comment

Ik heb wat beelden geëxporteerd voor jullie, alle 4 voorbeelden zijn ONBEWERKT - enkel export vanuit PS naar jpeg.
                        Om het fair te houden heb ik ook geen witbalans aanpassingen gedaan, dus resultaten zijn auto WB.

Dit zijn dus de beelden die uit de camera rollen nadat de RAW (zonder aanpassingen) via PS naar jpeg geëxporteerd is.

ISO800 - 170mm - f3.2 - 1/160sec
                        Ingeflitst met 1 speedlight

100% crop van bovenstaand beeld

ISO6400 - 175mm - F4 - 1/80sec

100% crop van bovenstaand beeld

www.fotofolio.be

Comment

Wat deze beelden over het fototoestel zeggen weet ik niet. De eerste en de derde vind ik in ieder geval HEEL knappe beelden. (Goeie fotograaf en model denk ik)
                          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                            Wat deze beelden over het fototoestel zeggen weet ik niet. De eerste en de derde vind ik in ieder geval HEEL knappe beelden. (Goeie fotograaf en model denk ik)
                            Ah, sorry ... ik dacht dat ik op BD zat waar menig pixelpeepers enkel oordelen op "uit de camera" beelden met een hoop exif informatie erbij

Hier een nabewerkt beeld uit de Df

www.fotofolio.be

Comment

Welke geheugenkaart gebruik je daarvoor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                                Welke geheugenkaart gebruik je daarvoor?
                                Een zwarte met rood, dat rood van Canon IS - Om op trage sluitertijden toch wat stops te winnen
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X