Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuw toestel en bijhorende lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop nieuw toestel en bijhorende lens

Nogmaals bedankt voor alle reacties:

Momenteel heb ik 2 denkpistes.
    D7x00 (waarschijnlijk dan de D7000 omwille van de prijs) gekoppeld met een 50mm f1:8 samen met mijn kitlens 18-55mm f3.5-5.6.
    Daardoor heb ik een goede body samen met een specifieke lens, die ook wel goed is, met een algemene lens waar naar verloop van tijd serieus moet geinvesteerd worden. Op korte tijd weliswaar.

De andere denkpiste is een D5200.
    Hier ook samen met de kitlens 18-55m lens die ik reeds en de 50mm f1:8. Door deze aankoop heb ik nog wat extra budget over om een deftige zoomlens te kopen.
    Maar hier zit ik met het probleem. Ik zie langs alle kanten verschillende voorstellen van lenzen, ook in de lens geeft men mij andere adviezen.
    Mogelijke lenzen zijn:
    - 16-85mm: ter vervanging van mijn 18-55mm.
    - 55-200mm: brengt mijn lenzen dan op 50mm; 18-55mm; 55-200mm (voor elk wat wils dan).
    - 18-200mm: vervanging van mijn 18-55mm. Kwalitatief blijkt dit een zeer sterke lens te zijn. Past zowel voor portret als ook voor actie/wielerfotografie (hoop ik).

Helaas laat het budget het niet toe om een f2.8 te kopen waar ik aan het kijken was naar een 12-24/18-35 f2.8 en een 70-200mm f2.8.

Zijn er mensen die met deze informatie mij nog wat meer info kunnen geven naar welke de beste budget/kwaliteitskeuze is?

Nogmaals bedankt!

Comment

Re: Aankoop nieuw toestel en bijhorende lens

Wat Camera betreft heb ik ook lange tijd getwijfeld tussen de D5200 en de D7000. Heb me nu de D7000 aangeschaft, en qua gebruiksgemak is hij echt goed! Veel knopjes --> direct instellingen veranderen, echt handig!
      Die D5200 heeft natuurlijk zo'n mooi groot display waarop alles weergegeven wordt, maar toch is de D7000 duidelijk meer op echte fotografie gericht.

Wat lenzen betreft zou ik sowiso je prime van 50mm kopen (aangezien je veel aan portretfotografie doet).
      Daarbij zou ik dan een andere zoomlens nemen. (16/18-....mm, hangt er vanaf hoeveel zoombereik je nodig hebt) De 55-200mm zou ik me niet aanschaffen wegens praktische redenen. (veel lenzen wisselen)
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Working...
      X