Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7100

Heb je ook in M met dezelfde instellingen een foto gemaakt .

Misschien zijn dan de resultaten die je wilt zien.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
      Heb je ook in M met dezelfde instellingen een foto gemaakt .

Misschien zijn dan de resultaten die je wilt zien.

Waarom zou dit een verschil maken?
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Ben gewoon nieuwsgierig om te zien.
        Of de foto dan donkerder.

Comment

Die foto is toch een prima resultaat, en zeker met je lens op het uiterste.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Zeker weten een hele mooi crop ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              Heb geen probleem met de buffer sinds ik met een Sandisk Extreme Pro in het toestel werk. 95MB/s'. NEF bestanden worden nu sneller verwerkt dan met de Sandisk Ultra 30MB/s'. Een groot verschil.

Gr, Daniel.
              is 95Mb/s niet overbodig? de maximale schrijf snelheid van de D7100 is toch maar 45Mb/s, je 30 is dan te langzaam idd.
              dit is wat een kennis uitgetest heeft met een snelle kaart:

"De uitslag van de metingen: In de eerste seconde (echt alleen de eerste seconde) schiet de D7100 6 foto's (twee volle batterijen en batterygrip). Daarna loopt de snelheid terug naar 1 per 1,3 seconden voor 3 foto's en daarna is de snelheid constant op 1 foto per 0,7 a 0,75 s. (komt neer op 1,33 tot 1,42 foto per seconde)"

Dit heeft natuurlijk allemaal niets te maken met de vraag van de TS

PS:
              Kleine aanpassing na wat verder gezocht te hebben.
              dit stond in een review:
              "What the faster card does allow is the buffer to empty somewhat faster. I'm seeing the buffer empty as much as twice as fast on the 90MB/sec cards as some of the 45MB/sec ones, thus I'm getting nearly 2x the fps after the buffer fills from those cards."
              Last edited by rufus1964; 17 december 2013, 20:04. Reden: PS toegevoegd
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik vind de buffer overigens wél een probleem. Ik gebruik ook de allersnelste kaartjes van Sandisk (Extreme Pro) maar dan nog kan je slechts een handvol foto's in burst nemen, of de buffer is vol. Ik vond dat toch wel ontgoochelend. Wat heb je er nu aan om 6 à 7 foto's per seconde te kunnen nemen als je die seconde niet eens kan vol maken met één burst (in RAW dan toch)?

Maar dit is het enige grote probleem dat ik heb, buiten misschien dat ik mijn D90 veel beter in de hand vond liggen. Voor de rest een pracht van een camera die zeer goede prestaties levert. Ik heb hem gekocht net voor een belangrijke reis en moest daarvoor pre-orderen, iets wat ik tot dan toe liever niet deed, maar ik heb geen seconde spijt gehad.
                Last edited by Streamerke; 17 december 2013, 20:34.
                Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Ondertussen het filmpje gevonden.

Canon 70D vs Nikon D7100
                  Je kunt natuurlijk de hele video bekijken.

Vanaf 12:15 minuten spreken ze over de 1.3 cropmodus

Heb je de 1.3 crop modus al uitgeprobeerd die de nikon d7100 je bied
                  Je gaat dan wel van 24,3 Mp naar 15Mp.
                  Jpeg only

Last edited by jessey; 28 december 2013, 09:08.

Comment

.....
                    Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
                      ...Waarom zou u zichzelf zo beperken met een extra cropmode....
                      Ik veronderstel dat in de cropmode de lichtmeting enkel op de beelduitsnede gebeurt - en dus accurater is.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
                          Waarom zou u zichzelf zo beperken met een extra cropmode vraag ik u?

Dit croppen kan toch beter tijdens PP?

Begrijpt u mij alstublieft goed, ik wil u zeker niet aanvallen, maar ik ben zeer benieuwd naar uw achterliggende gedachten.

/edit
                          Ik zie in het filmpje dat de AF-punten dan het hele beeld bestrijken, hetgeen dus idd voor vogelaars en action-shooters heel interessant zal zijn.
                          Ik ben het met je eens dat je dingen beter kunt doen in pp.

De reden dat ik over die extra cropmodus ben begonnen is dat de buffer niet zo snel vol loopt.

Zie post #37

Voor de rest volg ik de uitleg van laurens.

Last edited by jessey; 28 december 2013, 13:19.

Comment

Deze foto is gemaakt met de 1.3 crop factor van mijn D7100.
                            Wel wat bij bewerkt zoals ruis weg gehaald en wat bij verscherpt.
                            Lees eens de exif in de foto.
                            Daar staat op 600mm terwijl deze genomen is op 300mm, met mijn AF-S 70-300mm VR 4.5-5.6 G.

Grts. S.

Last edited by shooter1970; 31 december 2013, 19:35.

Comment

Dat ziet er toch wel goed uit.

Deze foto van de pimpelmees is genomen met een cropfactor 1.5 x 1.3
                              Last edited by jessey; 31 december 2013, 21:08.

Comment

Working...
                              X