Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D7100

    Heb je tot dusver alleen met JPEG files gewerkt? Ik zou, voor ik iets anders zou proberen, ook eerst kijken naar de sluitertijd. Die moet korter dan je gewoon bent, owv de pixelgrootte op de sensor. Met veel licht en auto ISO aan, eens enkele testopnamen maken, en opslaan als RAW. Dan verder na bewerken en verscherpen.
    Succes!
    Fuuu…tsjie
    www.wouldbephotography.be

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D7100

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Foto's met mijn D7100 zijn haarscherp. Zeker met die 70-200 en 50mm f1.8 zou dat geen probleem mogen zijn. Let wel op dat de 24MP van de D7100 een pak veeleisender zijn ivm bewegingsonscherpte dan de 12MP van de D90. Ik heb ook de D300 en daar kan je iets slordiger omspringen met lagere sluitertijden voor je dat merkt aan je foto's. De D7100 is hierin onverbiddelijk
      Om die relatie sluitertijd -> pixels ben ik wel enorm nieuwsgierig, wat heeft het ééne met het andere te maken als ik vragen mag?

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D7100

        Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
        Om die relatie sluitertijd -> pixels ben ik wel enorm nieuwsgierig, wat heeft het ééne met het andere te maken als ik vragen mag?
        Het internet staat vol met ingewikkelde uitleg over dit onderwerp. Ik spreek uit ondervinding en kan er alleen maar deze simpele uitleg aan geven: meer MP's leggen meer detail vast en zijn dus ook gevoeliger ivm met het vastleggen van de minste bewegingsonscherpte.

        MAAR DIT IS ALLEEN HET GEVAL ALS JE DE AFBEELDING OP WARE PIXELGROOTTE BEKIJKT!!!

        Door de digitale fotografie zijn we (bijna) allemaal pixelpeepers geworden en staan er daarom soms versteld van dat op ons computerscherm een opname van een 24MP camera niet scherper lijkt dan een 12MP camera wanneer we de opname op 100% weergave bekijken. Op 100% weergave is er ook geen enkele reden waarom de opname scherper zou lijken want een pixel is een pixel en deze van een D7100 is niet scherper dan deze van een D300.

        Méér MP bieden wel een voordeel wanneer je regelmatig je foto's cropt en/of groot afdrukt. Bij 240 dpi krijg je bij de D300 een afdruk van ruwweg 40cm x 30cm. Met de D7100 kan je bij 240 dpi afdrukken maken van 60cm x 40cm van dezelfde kwaliteit.

        Dat is volgens mij ook de enig mogelijke manier om een vergelijking te maken tussen beide sensoren: blaas je dezelfde afbeelding van de D300 op tot 60cm x 40cm zal je merken dat deze minder scherp is dan deze van de D7100 (als je er met je neus gaat ophangen natuurlijk )
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D7100

          Ik zou graag hier een foto plaatsen in het origineel formaat 13.3Mp en 6000-4000 groot?

          Grts S.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D7100

            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
            Ik zou graag hier een foto plaatsen in het origineel formaat 13.3Mp en 6000-4000 groot?

            Grts S.
            Dat zal niet lukken vrees ik maar je kan wel een link plaatsen naar je originele foto
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D7100

              Hoe moet ik dat doen Eric?
              Ik heb dropbox, kan ik dat daarmee ook?

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D7100

                Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                Hoe moet ik dat doen Eric?
                Ik heb dropbox, kan ik dat daarmee ook?
                Ja hoor. Je klikt wanneer je een bericht aan het maken bent op de wereldbol met het link teken en je copieert daar het URL-adres van je foto. Dat URL adres ziet er bijvoorbeeld zo uit:
                Code:
                https://dl-web.drobox.com/get/IMG_5568.jpg?w=AADG5rOxmODmjM2N-SYCCm6ACOx2iN2drzOCHXTkBxZZAQ
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D7100

                  Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht

                  MAAR DIT IS ALLEEN HET GEVAL ALS JE DE AFBEELDING OP WARE PIXELGROOTTE BEKIJKT!!!

                  Door de digitale fotografie zijn we (bijna) allemaal pixelpeepers geworden


                  )
                  Ik denk het niet en denk ook dat ik niet alleen ben als niet pixelpeeper.
                  Het lijkt een nieuwe vorm van hype aan te nemen het afbreken van toestellen ? enkele
                  D600 toestellen hadden een probleem dus met zijn allen roepen het deugt niet.
                  Nu gaan we de 7100 afbreken waarom niet zeker .
                  Ik wil gerust aannemen dat ts een probleem heeft met zijn toestel maar ik vermoed dat hij het probleem ziet zonder zijn opnames zo ver op te blazen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D7100

                    Ik heb geen probleem met scherpte met mijn D7100, maar effectief de sluitertijd best zo kort mogelijk nemen. Ook had ik niet zo'n goede resultaten met de 18-105mm. Die heb ik weggedaan. Met mijn 16-85mm héél content.
                    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D7100

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Nu gaan we de 7100 afbreken waarom niet zeker .
                      Helemaal niet. Ik heb mij de aanschaf van de D7100 nog geen moment beklaagd. Enkel de beperkte buffer wanneer je RAW fotografeert maar dat is een beperking waar ik maar zelden tegen aanloop. Voor de rest niks dan lof hoor.
                      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                      Flickr - JAlbum

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D7100

                        Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                        Helemaal niet. Ik heb mij de aanschaf van de D7100 nog geen moment beklaagd. Enkel de beperkte buffer wanneer je RAW fotografeert maar dat is een beperking waar ik maar zelden tegen aanloop. Voor de rest niks dan lof hoor.
                        Heb geen probleem met de buffer sinds ik met een Sandisk Extreme Pro in het toestel werk. 95MB/s'. NEF bestanden worden nu sneller verwerkt dan met de Sandisk Ultra 30MB/s'. Een groot verschil.

                        Gr, Daniel.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D7100

                          Deze is gemaakt met mijn D7100 en 70-300mm vr

                          Origineel

                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2/orgineel.jpg

                          Bewerkt.



                          Exif:

                          Volledig open op 300mm

                          F/7.1
                          1/320s
                          Iso 800

                          Grts S.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D7100

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Heb geen probleem met de buffer sinds ik met een Sandisk Extreme Pro in het toestel werk. 95MB/s'. NEF bestanden worden nu sneller verwerkt dan met de Sandisk Ultra 30MB/s'. Een groot verschil.

                            Gr, Daniel.
                            Klopt. Ik gebruik deze ook maar 7 à 8 foto's na mekaar en buffer is sowieso vol. Het verwerken en wegschrijven gebeurt dan inderdaad véél sneller. Ik praktijk kan je dus burst van 3 à 4 foto's bijna onmiddellijk na mekaar blijven maken.
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D7100

                              Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                              Deze is gemaakt met mijn D7100 en 70-300mm vr
                              Ik zie het probleem niet hoor, dat bedoel ik dus met pixelpeepen . Je hebt een opname van 6000px x 4000px, haalt daar een crop uit van 900px x 600px en je kan aan de zijkant van je vogel de haarveertjes tellen! Dit resultaat behaal je in de verste verte niet met een D90.

                              Andere bemerkingen:

                              1. De nikon 70-300 VR is niet de scherpste lens op 300mm dus met beter glas haal je zeker nog betere resultaten. Dichtknijpen tot f8 kan ook nog helpen
                              2. Je AF werkt naar behoren want de scherpte zit op de juiste plaats
                              3. Je hebt geen last van bewegingsonscherpte dus je "lange lens techniek" is goed
                              4. Indien de omstandigheden het toelaten kan je je ISO-waarde nog naar beneden halen. ISO 800 is zeker nog goed op de D7100 maar je moet toch al wat nabewerken om na te verscherpen en ruis te verwijderen. Met ISO 200-400 haal je zeker nog scherpere resultaten.

                              Uit deze foto kan ik alleen maar besluiten dat je D7100 naar behoren werkt en de scherpte er zeker is. Foto's maken en genieten zou ik zeggen
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D7100

                                Zal er mij maar aan wennen he, bedankt al Eric.

                                Grts S.

                                Comment

                                Working...
                                X