Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor de Sony A300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vervanger voor de Sony A300

    Inderdaad - die convertoren zijn wel niet zo heel duur (maar dan nog +/- 28€ vragen voor wat plastiek met veertjes enz...) - maar optimaal is wat anders - en Sony kan ze te traag leveren naar mijn goesting. Ik ben al op zoek geweest naar alternatieven - maar er is zo niet meteen iets wat me bevalt. (tips zijn dus welkom, want ik wil wel dat Sony duidelijk aan Sony laten voelen dat het gespeel met die voeten en connectoren nu 's mag ophouden).

    Voor de remote zijn er low-cost oplossingen - zoek goed op dyxum.com vooral op Samsung convertor kabels in combinatie met van die goedkope chinese remotes met een zon' walkman mini-headphone jack (ook al dikke prul) - je zal moeten willen puzzelen als je dat low-cost wil houden. De A58 heeft geen IR, de A7 en A7R vb. wel - die hebben ook NFC en Wifi - de A58 niet.

    Je krijgt in ruil voor die aanpassingen uiteraard heel wat mogelijkheden, maar de clone-makers volgen nog niet meteen. Je kan vb. microfoons rechtstreeks op de voet aansluiten zonder draden - moet dat niet hebben! Graag stevig en robuust.

    vb. van zo'n optie: ECM-XYST1M (stereo mic)

    En als ik echt eerlijk moet zijn - dan vindt ik al die miniscule contactjes maar niks - als ik USB spul koop zijn't altijd grote lompe connectoren - niet van dat micro-spul wat na 5x gebruiken valse contacten geeft, en niet te herstellen valt (dat ook nog's). We geven tegenwoordig meer geld uit aan kabels en convertoren dan aan glas en het echte spul dat 't werk moet doen (en da's jammer genoeg ook met tablets, smartphones, tv's, IT-materiaal zo - ik heb op +25 jaar al drie bakken vol met kabels - echt waar!).

    Je kan best ervoor zorgen dat je die 2 convertoren aanschaft - ADP-MAA en de ADP-AMA - als je voor de nieuwere types zou gaan en met oudere Sony's blijft verder werken (geldt ook voor nex en de nieuwe A7/A7R). Als je nog nieuwe flashes koopt zou ik dan meteen overgaan naar de nieuwe voet - en met convertor werken op de a700.

    http://www.sony.be/lang/nl/product/d...jproducten#tab (hier zie je welke camera's nog de oude minolta-flash voet hebben - ze noemen dat iets met iso in de naam - maar die naam is weerzinwekkend verwarrend).

    de remote: rm-vpr1 afstandsbediening (werkt op beide types camera's - dat legt men niet overal even goed uit - maar 't is zo, want ik heb 'm aangeschaft) - is wel niet goedkoop - de makelijk is degelijk. En ook op de A7 en A7R is de connector blijkbaar weg - weinig iinfo over te vinden, eigenlijk is dat jammer. Wie dat wil weten zal de manual van de A7 / A7R mogen downloaden en zoeken naar de connectoren.

    De triggers zullen normaal gesproken werken via de convertoren - wie zeker wil zijn - zoekt op dyxum - of hoop dat men reageert op deze thread (da's niet mijn ding - dus daar ga ik geen waterdichte ervaringen kunnen over geven).

    Comment


    • #17
      Re: Vervanger voor de Sony A300

      Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
      die gewijzigde flashvoet, is dat ook bij de a65/a77? Betekent dit dat ik dan zonder die convertor mijn flash en triggers niet meer kan gebruiken?
      EVF heb ik ook al over gelezen, maar blijkbaar zit dit nu in alle modellen zodat je geen andere keus meer hebt zeker.
      De a700 ligt bij mij goed in de hand en vind ik inderdaad nog altijd een zeer goede camera.
      Bedankt voor alle info.
      Neen, de A65/A77 hebben nog de traditionele Sony flashvoet, dus je bestaande materiaal zou daar moeten op werken.

      Comment


      • #18
        Re: Vervanger voor de Sony A300

        ok, bedankt voor de info. Vind ik wel heel belangrijk.
        Nu de evf nog eens kunnen testen en als dat meevalt dan denk ik dat mijn keuze gemaakt is
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #19
          Re: Vervanger voor de Sony A300

          De A65/A77 heeft nog de oude iISO-voet - van Minolta. Maak u daarover geen zorgen - in geval van twijfel bekijk de beelden van de camera's.

          En een extra woordje nog over de multi-connector - hier staat daar meer uitleg over:

          http://www.dpreview.com/forums/thread/3551161 (de voorlaatste posting) - dus denken van ik ga dat wel even op maat bij mekaar hacken - dat lijkt vergeefse moeite.

          Comment


          • #20
            Re: Vervanger voor de Sony A300

            Die nieuwe hot shoe mag toch geen probleem zijn, er zijn daar adapters voor en kosten ong. 20€. De A57/A65/A77 hebben nog de oude minolta hot shoe, de A58 heeft een reguliere hot shoe zoals de andere merken. Stilaan zullen alle Sony's afstappen van die minolta hot shoe.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment

            Working...
            X