Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflexcamera beginner/amateur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reflexcamera beginner/amateur

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht

Er is ook nog Sony en Pentax bijvoorbeeld.
    Mea culpa........ aangezien Canon en Nikon toch de grootste spelers zijn, stond ik er op dat moment ook niet bij stil. Gisterenavond na het afsluiten van de PC realiseerde ik me dat ik inderdaad toch nog enkele vergeten was.
    Zoals je aangaf zijn Sony, pentax en ook Olympus nog alternatieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht

Dus... lezen lezen lezen en nog eens lezen. Het staat allemaal op het internet!
      En een en ander toch met een korrel zout nemen.

Comment

Hier heb je de sony 18-135 voor 319€.

De A58 heb je al voor 449€.

Een goede macrolens is de Sigma 105/2.8 voor 435€ (480€-45€cashback).

Sigma heeft ook enkele groothoeklenzen , oa deze Sigma 10-20 voor 399€.

Die macrolens kan je ook gebruiken voor portretten. Een F2.8 op 105mm geeft een heel mooie bokeh en gezichten komen ook beter uit de verf bij een langere brandpuntsafstand.

Een groothoeklens kan ook gebruikt worden voor landschappen als je er goed gebruik van maakt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          lekkere beginset.
          grt,bouk.
          Inderdaad, deze spreekt me wel aan, enkel jammer dat er geen AF-hulplicht bijzit... Maar wat dat betreft: leer de nadelen van je camera accepteren (fantastisch artikel trouwens )
          Ook de Nikon D7x00, D3200, D7000 en D7100 vind ik wel leuke. Ik zal eens informeren in de plaatselijke camera-shop voor eventueel meer kandidaten van andere merken.
          Groetjes

Comment

Denk wel dat de keuze die je nu maakt meestal bepaalt met wat je binnen 5 of 10 jaar ga werken. Tenzij je binnen 10 jaar alles gaat vernieuwen, dus ook al je lenzen. Wat ik wel wil meegeven is dat zo'n draaibaar scherm een goed hulpmiddel is.
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
              Denk wel dat de keuze die je nu maakt meestal bepaalt met wat je binnen 5 of 10 jaar ga werken. Tenzij je binnen 10 jaar alles gaat vernieuwen, dus ook al je lenzen. Wat ik wel wil meegeven is dat zo'n draaibaar scherm een goed hulpmiddel is.
              Ben ik het mee eens. De Nikon coolpix P510 die ik momenteel heb heeft een scherm dat je enkel horizontaal kan draaien, ik werk nogal veel met creatieve standpunten, dit zou dus een grote meerwaarde zijn bij mijn toekomstig toestel.
              groetjes

Comment

Working...
              X