Ik kan enkel dit zeggen dat ik al wat foto's heb liggen trekken met mijn 1 week oude Canon S1Is en dat als je de stabilisator afzet dit wel degelijk een heel verschil geeft in scherpte. Dus als je niet met een statief wil rondzeulen dan zou ik daar toch wel degelijk rekening mee houden. Heb zelf ook lang getwijfelt over de oly maar nu ben ik er van overtuigd de juiste keuze te hebben gemaakt. Ook het kantelbaar display is een enorme troef die vaak vergeten wordt.
Hij is weliswaar wat groter dan de oly maar dat vergeet je snel als je er mee bezig bent geweest. Wat ook opvalt is de bijzonder goede macro opnames en de zeer goede ergonomie van de Canon.
Het enige nadeel tot nu toee vind ik het ontbreken van een optische zoeker maar ik heb dit alternatief nog niet kunnen testen.
Nog een belangrijk punt is dat (met de GP Power lader) GP power batterijen bijzonder lang meegaan. Met mijn s45 was ik na een paar uur intensief spelen al batterijen aan het vervangen(canon batterij) maar met deze ben ik al 2 dagen (wel niet continue natuurlijk) aan het spelen en nog zijn de batterijen niet leeg.
Dan het filmen is echt onovertroffen bij deze Canon.
Dus dit zijn mijn eerste ervaringen en zoals je ziet heb ik nog maar weinig minpunten gevonden. Tja het is "maar" een 3 megapixel maar mijn vorige was een 4 (S45) en ik heb nog niet zitten croppen en bewerken dus kan ik daarover nog weinig vertellen maar voor gewone 15 x 10 foto's is het meer dan voldoende. Trouwens in testen bleek hij beter kwa resolutie dan sommige 4MP camera's (en daar zaten ook topmerken tussen zoals nikon,sony,oly,enz...)
Ik wil u zeker niet in deze richting duwen maar ik zou zeggen ga ze eens ergens ter hand nemen en dan weet je het zo.
Proficiat, ge gaat er ook veel plezier aan hebben! Ik vond het énige minpunt aan de FZ10 de afmetingen, voor de rest is het een prrrraaaachtig toestel! Tot foto(ziens)!
Patric.
Comment