Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke full-frame van Nikon kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

Ik werk reeds twee jaar met D800-E. Ik zou niet twijfelen...... en het is een pracht van een camera. Als je in JPEG gaat werken , koop dan een goedkopere camera. Maar wens je echt goede opnames te maken die ragscherp zijn en uitvergrootbaar zonder te foefelen dan is de D800 de keuze.

14 Bit sensor, Dynamisch bereik van 12 Stops....

En die verhalen van grote bestanden, tja dat komt erbij maar met een 32 of 64G kaartje kom je al ver. Nabewerking op een Imac I5/I7 geen enkel probleem en dar zal ook zo wel zijn voor windows 7 of 8 op een degelijke machine. De D800 is nu eenmaal een Pro-line camera.

Veel succes
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      , Dynamisch bereik van 12 Stops....
      kleine correctie dat toch een groot verschil maakt: 14.5 stops dynamisch bereik.

Comment

Ik heb op YouTube een filmpje gezien waar ze de nikon d800 / d800E

vergeleken de D800E heeft geen lowpass filter waardoor hij scherper is dan zijn broer D800.

Voor de rest ontlopen ze elkaar niet.
        Ik heb enkel wel eens een foto gemaakt met de D800 lijkt me een mooie opvolger voor de Nikon D300

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          14-bit raw, lossless compressed is 35mb, dat valt volgens mij wel mee. En hiervoor heb je geen supercomputer voor nodig.
          Als ja 100 foto's moet inladen, ja.
          Maar als je een heleboel foto's moet inladen, kan dit wel even duren hoor.
          Ik geef het maar mee, hé

Ben zelf ook aan het overwegen om de overstap te maken naar een D800, al dan niet een E versie. Heb nu een D3 maar mis de videofunctie (partyfotografie).

Comment

Bij slechts 300 euro prijsverschil zou ik ook zeker een D800 nemen. Bij 600 eerlijk gezegd ook. De D800E is zeker niet aan iedereen besteed alhoewel ik er zelf zeker geen spijt van heb.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Daar ben ik het helemaal mee eens.
              Het lijkt mij een mooie camera ben er al een tijdje voor aan het sparen.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

D800e is inderdaad een super goed toestel. Heel handig en vlot in gebruik ligt goed in de hand en voelt degelijk aan, een toestel met heel veel mogelijkheden.
                D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Working...
                X