Heb jij ook de A40 ?
Heb je hem al 'genezen' ? Of was het niet nodig na checken van je serienummer ?
Laat me Aubee iets weten. Enerzijds is elke verbetering meegenomen (al heb ik weinig klachten), anderzijds heb ik hem vanaf volgende week zaterdag meer dan nodig en kan ik het me niet permitteren om met een defecte camera rond te lopen (trouw + reis)...
Heb jij ook de A40 ?
Heb je hem al 'genezen' ? Of was het niet nodig na checken van je serienummer ?
Laat me Aubee iets weten. Enerzijds is elke verbetering meegenomen (al heb ik weinig klachten), anderzijds heb ik hem vanaf volgende week zaterdag meer dan nodig en kan ik het me niet permitteren om met een defecte camera rond te lopen (trouw + reis)...
Voila, de klus is geklaard. Ik weet nu niet of er veel veranderd is want ik heb niet zo een vaste hand en vond het dus 'normaal' dat mijn foto's niet altijd even scherp waren...
Ik zit met dat probleem dat dat lege batterij icoontje op mijn display komt als ik er nieuwe insteek!
Soms komt er zelfs direkt op 'vervang batterijen' en het boeltje valt uit.
Ik dacht al dat er een probleem was met mijn batterijlader of batterijen en nu blijkt dat dit toch een erkent probleem is.
Dit wordt wel niet opgelost met die update, toemetoch.
Heeft nog iemand dit probleem?
Ik heb een mailtje gedaan naar Canon, 'k ben curieus wat 't zal worden.
Greetz,
E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
Allé als em gelukt is toch...
Het ziet er naar uit dat ik mijn kodakske zal moeten een tijdje afstaan,
just in de congédagen wanneer ik hem 't meeste zal missen.
't is mijn eerste zomer dat ik kon digitale kiekjes nemen, toemetoch...
Je koopt een nieuwe camera, er scheelt wat aan, en je moet hem dan maar binnendoen voor herstelling op eigen initiatief, er is zelfs geen officiele nota van het probleem op de CANON-site... fijn!
't Zal goedkoper zijn zeker als ze de camera's met fout gewoon verkopen en dan wachten tot de consument ermee terug komt dan een nota op hun site te zetten en de camera's met serienr die de fout bevatten terug binnen te roepen?
Verkopen ja, en als je met een probleem zit ben je verplicht van naar zo'n 0900 nr te bellen tegen 0.45 euro/min om je uitleg te doen, zo kost het je nog eens extra om een probleem te verhelpen waar je zelf niets kan aan doen en duidelijk aan hun produkt ligt.
Toffe service, CANON, ga eens bijscholing volgen bij powerinnumbers...
En het enige wat ik wou is een goed kodakske om mooie (zomer)foto's te trekken...
DE REPLY VAN CANON
Geachte klant,
Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om
het probleem op te lossen. Wij hopen dat deze informatie u verder zal helpen.
Zou dit niet het geval zijn kan u ons altijd opnieuw contacteren.
Doe dit echter niet via “reply/antwoord” maar gebruik de hieronder aangegeven
mogelijkheden.
Nietemin moeten wij u meedelen dat uw pobleem van technische aard is. D.w.z.
dat u uw toestel terug binnen zult moeten brengen voor een herstelling. Dit
doet u door uw toestel binnen te brengen bij een verkoopspunt van Canon bij u
in de buurt.
U kan de lijst van de Canon verkopers op onze website vinden
www.canon.be
onder “verkooppunten”.
Met vriendelijke groeten
Canon Helpdesk
Hoe kunt u ons contacteren
Via onze telefoonnummers:
Belgie: 0900/10627 (0,45 EUR/min)
Luxemburg: 900/74100 (0,40 EUR/min)
Ja, die 'service' van Canon Belgie trekt op niks maar als je een e-mail stuurt naar Canon Nederland wordt je ook weinig geholpen en direct doorverwezen naar Canon Belgie. Je kan het best direct naar een dealer gaan en ginder de boel bekijken.
Ik heb de update uitgevoerd op mijn A40 en heb geen problemen met batterijicoontjes of dergelijke. Je hebt toch wel al eens andere batterijen (gewone alkalines bv.) erin gestoken als test?
Yo Dopo,
Is die update niet alleen voor de AF?
Had jij voordien problemen met dat batterijicoontje en viel hij toen ook uit met de melding 'vervang batterijen'?
Yo Dopo,
Is die update niet alleen voor de AF?
Had jij voordien problemen met dat batterijicoontje en viel hij toen ook uit met de melding 'vervang batterijen'?
Ja, volgens mij is die update enkel voor het AF-probleem. De meldingen in de handleiding om de update te installeren betreffende lege batterij enzo dienen alleen om te voorkomen dat de update zou mislukken want dit zou waarschijnlijk wel heel nefast zijn voor je camera.
En neen, voordien nooit voortijdige lege batterijicoontjes en dergelijke gehad.
Heb u inmiddels een mailtje gezonden. Bij mij doet zich hetzelfde probleem voor en ik heb er ook op de site "Kieskeurig" over gelezen, bij de rubriek consumenten ervaringen.
Daar betreft het ook een Canon Powershot A200 net als de mijne. Maar bij de A40 doet het zich dus ook voor!
Het schijnt met het "power mechanisme" te maken te hebben.
Heb de camera per internet besteld, dus knap lastig om dat hersteld te krijgen.
...Heb de camera per internet besteld, dus knap lastig om dat hersteld te krijgen.
Weet er niemand een alternatief?! B.v.d.
Groet,
andrez.
Ik heb op dit forum al vaak horen beweren dat de garantie van Canon geldig is in gans Europa.Dus waarom niet even informeren bij de hoofdzetel in Nederland?Misschien mag je hem binnenbrengen in een fotozaak bij jou in de buurt. Succes! Patjeb
Comment