Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik wil een nieuwe camera aanschaffen maar ik twijfel nog tussen de canon powershot A75 en de A80.
Kan er iemand zeggen wat de grootste verschillen zijn en mssn een foto online zetten van alle twee?
Ik dacht dat de A80 4 megapixel heeft, en de A75 "maar" 3. Het hangt er dus vanaf wat je met je foto's wil doen. Voor afdrukken op klein formaat (10x13 of nog iets groter) is 3 MP voldoende.
Zo'n draaibaar scherm heeft eigenlijk wel een grote meerwaarde vind ik. Vooral wanneer ik macro's wil nemen is het een enorm voordeel, omdat je niet overal zomaar bijkan met je oog.
Ja en de 75 kost hier in belgie 269 euro en de 80 350 euro dat mag je ook niet vergeten hé maar als ik zou kiezen ging ik voor de 80 het kantelbaar schermke is zeer gemakelijk
Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
De A80 heeft inderdaad een kantelbaar scherm maar het is maar 1.5 inch groot terwijl het schermpje van de A75 1.8inch groot is.Dat doet mij ook twijfelen...
Ik heb er weinig ervaring mee maar zie je voldoende op een 1.5 inch?
Het scherm van de a75 is anders wel heel duidelijk.
Comment