Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1dx

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1dx

Niemand heeft het hier over de betere "dynamic range" en "shadow-recovery" van de 1Dx tov de 5DMKIII wat je op diverse fora toch leest.
    Dat zou voor mij ook één van de redenen kunnen zijn om een 1Dx aan te schaffen ..., buiten de bouwkwaliteit, snelheid, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dneefs Bekijk bericht
      Niemand heeft het hier over de betere "dynamic range" en "shadow-recovery" van de 1Dx tov de 5DMKIII wat je op diverse fora toch leest.
      Dat zou voor mij ook één van de redenen kunnen zijn om een 1Dx aan te schaffen ..., buiten de bouwkwaliteit, snelheid, ...
      Het gaat bij mij inderdaad over een 70-300 L IS
      en als ik de toelichtingen lees van mensen die zelf een 1dx hebben dan blijkt de AF snelheid van de 5DIII niet veel te verschillen van de 1dx.
      Dan is er voor mij enkel nog maar het punt van "korrel" bij hogere iso waarden.
      Met mijn 7D heb ik al snel "last" van korrel op 1600 of hoger en uiteraard zijn de lichtomstandigheden niet altijd zo dat je op 400 of 800 kan fotograferen.
      Om goed te zijn moet ik met mijn 7D niet hoger gaan dan een instelling van 1600.
      Ik wil toch graag indien mogelijk naar 3200 of in zeer slechte omstandigheden naar 6400 kunnen overschakelen zonder last te krijgen van korrel.
      Is dit mogelijk met een 5DIII of moet je dan echt overstappen op een 1dx

Comment

Goed dat je het vraagt. Ik heb op een ander forum een vergelijking gezien tussen een 5D3, een 6D en een EOS M. Volgende foto is gemaakt met een 5D3 op ISO12800 (klik op de foto om de volledige grootte te zien). Er is wat ruisreductie toegepast. Niet letten op de onscherpe tekst hier en daar (die wordt niet veroorzaakt door de ruisreductie):

Last edited by jocau; 15 november 2013, 18:08.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Zoals ik het lees, ben je best af met een lichtsterke telelens (lees f/2.8 of sneller). Ik zou dus eerder een Canon 70-200 f/2.8L IS II kopen dan een nieuwe body. Vermits je de 1dx overweegt (en je dus een groot budget hebt), zou ik gaan voor een 5d3+70-200 f/2.8L IS II.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

De 5D MKIII en de 1DX gebruik ik allebei voor concertfotografie, de 1DX is iets beter op iso 12800, de jpeg's die uit beide camera's komen op iso 12800 zijn voor mij nog steeds bruikbaar.

Maandag heb ik de 5D MKIII meegenomen om een reeks concerten ten voordelen van 11.11.11 te fotograferen.
            Als eerste stond er Jong pianotalent op het programma, dan wil ik een zo stil mogelijke camera om de boel zo weinig mogelijk te verstoren.
            Daarvoor is de 5D MKIII een van de betere reflexcamera's, de "stille mode" is veel stiller dan die van de 1DX.
            Er was nog iemand foto's aan het maken met een camera die niet die mogelijkheid heeft, het verschil was heel erg groot.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

.....
              Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:23.

Comment

[QUOTE=pieke;4020215]Het ligt er uiteraard sterk aan wát u precies wilt doen met uw camera.
                Het verschil tussen "nog steeds bruikbaar" (commercieel?) of pixelpeepend en de best mogelijke scherpte zonder verstorende korrel te willen hebben is natuurlijk groot, hoewel ik me nog herinner speciaal ASA800 te kopen voor die mooie korrel.
                Ik ken dan ook zát mensen (waaronder ik zelf) die wat luminantieruis helemaal geen probleem vinden, maar nogmaals dat is een kwestie van smaak en uiteraard (meestal) vrij simpel tijdens PP weg te poetsen.
                @Pan
                Zoals ik u al schreef, het verschil in ruisprestatie en IQ alleen rechtvaardigt de dubbele prijs van de 1DX niet.
                Als u louter en alleen een betere snellere AF wilt en minder last van ruis bij hogere ISOs dan is de 5DIII de aanrader zeker met een sneller objectief.
                Wilt u het beste van Canon zonder budgetbeperking en zonder enig compromis te willen doen aan degelijkheid, mogelijkheden, snelheid, burst en IQ dan is de dubbel zo dure 1DX uw keuze.(hoewel u iets verliest qua resolutie en zeker geen groot verschil in IQ zult zien)[/QUO

ik wil alle mensen die mij geholpen hebben om de mist rond de 1dx wat meer te laten optrekken heel erg bedanken.
                Ik heb hier een aantal zeer interessante inlichtingen gekregen die zeker in mijn beslissing mee zullen doorwegen.

mvg
                Pan

Comment

Working...
                X