Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

    Hoi,

    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
    absoluut niet waar, ik heb een Nikon 1....
    Oorspronkelijk geplaatst door dtune Bekijk bericht
    Excuus, het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten of de Nikon 1 wel of niet goed is...
    Het was ook niet míjn bedoeling om daaromtrend een discussie te starten.
    Closupshooter, ik lieg niet, het is míjn mening na het bekijken van testfoto's gemaakt door professionele site's.

    Vergelijken van gegevens van meerdere camera's naast elkaar kan met Dpreview ook... alleen met 20 camera's...
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Comment


    • #17
      Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht

      Vergelijken van gegevens van meerdere camera's naast elkaar kan met Dpreview ook... alleen met 20 camera's...
      http://www.dpreview.com/products/com...t&ref=mainmenu
      Klopt, maar het lijstje met voor- en nadelen op een rijtje er bij waarom je die wel of niet zou kopen vond ik wel handig ;-).

      Comment


      • #18
        Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

        Excuus Boutje,

        dat wist ik niet, dat kan best gemakkelijk zijn.
        Tijdens het eerste proeven van díe site, stelde ik m'n twijfels bij het beoordelen.
        Maar dat zal wel aan 't nieuwe liggen en het interpreteren van mij.

        Comment


        • #19
          Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

          Excuus is niet nodig hoor!
          Dpreview is wel handiger ivm de rescenties en omdat je er meerdere toestellen met elkaar kan vergelijken. Maar bij twijfel tussen 2... bespaart deze je de moeite van zelf de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
          En hoe meer je leest en vergelijkt hoe beter je je oordeel kan vormen he.
          Om dan soms eens je de toestellen "echt" in handen te hebben toch nog iets anders te kiezen LOL.

          Comment


          • #20
            Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

            Na vier dagen heel veel te hebben gelezen neig ik erg naar de Fujifilm X-A1 en de Olympus E-PL5. De X-A1 heeft naar mijn inziens een iets betere fotokwaliteit en dan voornamelijk bij hogere iso's. De E-PL5 heeft een snellere AF, touchscreen en je hebt meer keuze in de goedkopere m43 lenzen. Mijn volgende stap is om ze beide eens naast elkaar vast te houden en kijken welke lekkerder in de hand ligt.

            Comment


            • #21
              Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

              Een kleine update. Morgen ga ik kijken naar een Fujifilm X-M1 en waarschijnlijk zal de koop dan volgen. Online zie ik erg mooie dingen van de X-M1.

              Comment


              • #22
                Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                Vandaag de Fujifilm X-M1 gekocht en de komende tijd zal ik leren of ik een goede koop heb gedaan :-)

                Comment


                • #23
                  Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door dtune Bekijk bericht
                  Vandaag de Fujifilm X-M1 gekocht en de komende tijd zal ik leren of ik een goede koop heb gedaan :-)
                  Gebruikt of nieuw?
                  Eerder schreef je dat een X-E1 en OMD-EM5 boven je budget gingen...
                  Maar die nieuwprijzen liggen toch wel in dat budget.
                  In elk geval, veel fotoplezier en een prettige leerperiode gewenst van deze zijde.

                  Adrie

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Hoi,

                    Gebruikt of nieuw?
                    Eerder schreef je dat een X-E1 en OMD-EM5 boven je budget gingen...
                    Maar die nieuwprijzen liggen toch wel in dat budget.
                    In elk geval, veel fotoplezier en een prettige leerperiode gewenst van deze zijde.

                    Adrie
                    Ik ben nu de tweede eigenaar van de X-M1. De vorige eigenaar had de X-M1 alleen gekocht voor zijn vakantie om zodoende niet zijn dure en zware fotospullen mee te slepen.
                    Eigen gewoon een nieuwe camera voor een superprijs...me happy

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dtune Bekijk bericht
                      ...me happy

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                        Na een goede 1,5 maand heb ik afscheid genomen van mijn Fuji X-M1. Het probleem wat ik ondervond was toch de wat trage AF binnen en sluitertijd. Oorzaak is dat ik veelal bewogen foto's (niet scherp) had van ons kind. De foto's van stilstaande objecten waren overigens wel mooi. De zoektocht gaat dus nog even verder en de camera's waar ik mij momenteel op focus is de Nex-6 / Canon EOS 100D / Olympus E-PL5.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dtune Bekijk bericht
                          Na een goede 1,5 maand heb ik afscheid genomen van mijn Fuji X-M1. Het probleem wat ik ondervond was toch de wat trage AF binnen en sluitertijd. Oorzaak is dat ik veelal bewogen foto's (niet scherp) had van ons kind. De foto's van stilstaande objecten waren overigens wel mooi. De zoektocht gaat dus nog even verder en de camera's waar ik mij momenteel op focus is de Nex-6 / Canon EOS 100D / Olympus E-PL5.
                          Een systeem-camera en snelle tracking AF (kindjes) gaat niet goed samen volgens mij en kan je best naar de kleine dslr's kijken omdat die AF is toch nog steeds een stuk sneller is...
                          Ik denk niet dat Nex-6 een veel snellere AF heeft...dan zou ik eerder naar Olympus kijken...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                            Ik vind de Nex-6 in elk geval snel genoeg voor opnames van jujitsu-wedstrijden, gewoon met een 30/2.8 en 18-200, iso 800 tot 3200.
                            Veel hangt af van hoe goed je de camera kent: als je de meest gepaste instellingen weet te gebruiken voor elk doel, zal je ook de beste resultaten hebben. Alles op "Auto" is voor actie-foto's geen oplossing, zeker niet met een Nex-6.

                            Je zal waarschijnlijk wel een lager percentage zuiver scherpe beelden hebben dan met een dslr, maar als veelzijdige oplossing die o.a. toch nog redelijk wat activiteit mooi kan vastleggen, is de Nex-6 zeker aan te raden.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                              Blijft een lastig verhaal, want qua fotokwaliteit wil ik wel in de buurt van de X-M1 blijven. Ik was al een tijdje aan het vergelijken op dpreview en andere sites, echter maken zij, niet de foto's van de standaard kitlens maar bij de Nex-6 bijvoorbeeld de 50mm f1.8 lens.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke systeemcamera voor de beste JPEG foto's?

                                De kwaliteit van Fuji X-trans sensor is inderdaad supergoed (heb de x-e1 gehad en de beeldkwaliteit is super voor aps-c sensor) en de Fuji lenzen zijn ook dik in orde...

                                Comment

                                Working...
                                X