Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60d--7d--700d wat is beste koop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

Een kantelbaar scherm kan soms inderdaad heel erg handig zijn.
    Ik heb het nu op de 700D ook al een paar keer gebruikt, het aanraakscherm is daarbij ook heel gemakkelijk.
    Een paar weken geleden heb ik paddenstoelen gefotografeerd, en toen had ik de 700D zo ingesteld dat die scherpstelt op een punt dat ik aanraak op het schermje, en dat die dan ook een foto maakt van zodra er is scherpgesteld.
    Dat werkt heel gemakkelijk, je raakt het schermpje aan, en de camera doet de rest...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

mercikes voor de reacties

ze hebben elk natuurlijk hun voordelen das een feit.

Maar als ik puur kwalitatief bekijk dan denk ik dat de 60D kwa foto's zeker niet moet onderdoen voor de 7D.

De 7D is natuurlijk wat professioneler dan de 60D en op de 7D kan ik mijn cf card etc hergebruiken van mijn 30D.

Het is en blijft niet simpel ............

Comment

Bij Grobet hebben ze tegen mij gezegd dat de 60D te traag is voor sport (sport inzaal)
        en ze hebben mij daar de 70d aangeraden over de 7D is niet gesproken maar is ongeveer de zelfde prijs klasse he
        Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
        flickr Blog Facebook

Comment

Ik snap ook niet goed waarom je de 70D niet in overweging neemt, als je wel de 7D meeneemt. Prijs is gelijkaardig, maar nieuwere technologie... en iedereen lijkt er lovend over te zijn.
          Na defect van mijn 50D, twijfel ikzelf tussen de 7D en 70D of 60D(+ruimte voor sneller een lens).
          De 70D: nieuwe technologie, iedereen lijkt vol lof, maar ik ben kritisch tov een kantelbaar scherm
          De 7D: ligt heel goed in de hand, mooie zoeker, zeer compleet toestel, maar oudere technologie (niet bijzonder veel nieuwer dan de 50D)
          De 60D: "het slechtste van beide werelden", maar waarschijnlijk zal ik hier al tevreden over zijn. Maar dat opent wel mogelijkheden om sneller een nieuwe lens te kopen (die 35mm 1.4 van sigma lijkt mij een pareltje).
          De 700D: lijkt mij mindere keuze als je een xxD gewoon bent, die toch een pak beter in de hand ligt dan een xxxD.

Hopelijk helpt dit een beetje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
            De 60D: "het slechtste van beide werelden", maar waarschijnlijk zal ik hier al tevreden over zijn. Maar dat opent wel mogelijkheden om sneller een nieuwe lens te kopen (die 35mm 1.4 van sigma lijkt mij een pareltje).
            NOU nou, dat vind ik overdreven, ik heb al 1 1/2 jaar een 60D, en het is een erg fijn toestel. @jurgendup:
            Probeer in de winkel een toestel uit, en kijk of het goed in de hand ligt. Canon, Sony en Nikon hebben echt geen slechte toestellen meer, tenminste van de laatste 5 jaar vind ik!
            Sterkte met zoeken
            Paul
            Last edited by paulmedusa; 14 november 2013, 08:26. Reden: Tekstuele aanpassing

Comment

Betere (lees duurdere) objectieven helpen enorm veel aan de beeldkwaliteit qua kleuren en scherpte. Ik had de 17-85 op mijn nieuwe 60D geplaatst. Op zich een goed objectief, maar niet te vergelijken met de objectieven die ik nu heb.
              Ik heb lang getwijfeld tussen de 60D, 7D, 70D (was net nog niet uit) en de 6D. Wederom, kantelbaar scherm is niet te onderschatten.
              De 70D ligt mooi in het verlengde van de 60D en zou vandaag een logische keuze zijn als je ook wil filmen. Als filmen niet tot je wensen behoort, dan is de 60D nog steeds heel goed (al kun je er ook mee filmen hoor) en hou je idd nog wat over voor een mooi objectief. Als je wel wenst te filmen, vergeet dan niet dat je ook hiervoor een goed objectief nodig hebt .
              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                NOU nou, dat vind ik overdreven, ik heb al 1 1/2 jaar een 60D, en het is een erg fijn toestel. @jurgendup:
                Probeer in de winkel een toestel uit, en kijk of het goed in de hand ligt. Canon, Sony en Nikon hebben echt geen slechte toestellen meer, tenminste van de laatste 5 jaar vind ik!
                Sterkte met zoeken
                Paul
                Vandaar ook de " ": de kenmerken die ik als waarde-oordeel neem tussen de 7D van de 70D, zijn net die kenmerken waarop de 60D minder op scoren. Maar wat is minder? Ik ben ervan overtuigd dat de 60D zeker een heel erg fijn toestel is!

@COBRASoft: bedankt voor je mening! filmen is inderdaad minder belangrijk voor mij... dus dan komt de 60D weer wat dichterbij...

Comment

En toch.. de 7D neem ik gemakkelijk mee naar een voetbalreportage en voor ander sportgeweld: kan tegen een stootje en is ondanks zijn 'oudere technologie' dankzij de laatste firmware nog altijd up-to-date. De bouwkwaliteit van het toestel is subliem. Het 100% display, het aantal AF-punten (AI servo) en het aantal beelden/seconde is bij sport zeker een voordeel tov de andere kandidaten.

Dat zou ik toch minder vlug doen met mijn 6D die op zich een mooi toestel is maar toch een instap full frame en geen top-crop zoals de 7D.

Maar ja: het is iets duurder dan de 60D hoewel er regelmatig te vinden zijn in de rubriek 'aangeboden'. Een toestel dat gemiddeld 150.000 clicks aankan mag er tweedehands al iets meer hebben.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

het filmen is voor mij van serieus ondergeschikt belang.
                    Geen idee waarom met dit echt op een kodak wil plaatsen.
                    Maakt volgens mij de prijs een pak hoger, wie wil filmen moet maar een camera nemen is mijn oordeel.

Dan ben je idd zoals de reactie volgens mij zeker niet slecht af met een 60D en ligt die waarschijnlijk in het midden tussen een7D en een 70D
                    Maar zoals de reactie ook zijn, is er echt veel verschil??

@philippedeli
                    idd af en toe zie je er passeren maar sommige vragen 900 euro voor een toestel van 2j en dat vind ik teveel
                    met een nieuwe ben je met 100 euro erbij een nieuwe

Comment

Bij konijn ook soms occasies , kan je zien op de site.

Comment

Je kan ook kijken bij valuebasket, daar kun je blijkbaar ook serieuze koopjes doen soms. Ik heb er zelf nog niets besteld, maar ik hou het in de gaten.
                        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Working...
                        X