geen zover ik weet
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Filters, welke kan ik waarvoor gebruiken?
Collapse
X
-
-
Originally posted by Manta99
Polarisatiefilter houdt toch wel 1 tot 2 stops licht tegen... Je kan die best niet opzetten om binnenshuis te fotograferen
Als ik zo'n filter zou kopen moet oik kiezen tussen een 62mm voor mijn kitlens of een 67mm voor mijn tele, wat is de beste keuze?Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
-
Originally posted by jijsambalbij
Originally posted by Manta99
Polarisatiefilter houdt toch wel 1 tot 2 stops licht tegen... Je kan die best niet opzetten om binnenshuis te fotograferen
Als ik zo'n filter zou kopen moet oik kiezen tussen een 62mm voor mijn kitlens of een 67mm voor mijn tele, wat is de beste keuze?
Voor de filter kun je ook wel kiezen voor de 67mm en een ste-up ring van 62 naar 67 aanschaffen om dezelfde filter op je kitlens te kunnen gebruiken... Maar of dat kans geeft op vignettering weet ik niet zo direct...
Comment
-
Voor de filter kun je ook wel kiezen voor de 67mm en een ste-up ring van 62 naar 67 aanschaffen om dezelfde filter op je kitlens te kunnen gebruiken... Maar of dat kans geeft op vignettering weet ik niet zo direct...
[/quote]
ik wist dat die ringen bestonden, misschien een goed idee.
ik lees nu dat er ook 67 to 62 step down ringen bestaan, dan is het probleem vignettering ook opgelost.
Zijn er mensen die ooit met zo'n ring gewerkt hebben?
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
-
ik lees nu dat er ook 67 to 62 step down ringen bestaan, dan is het probleem vignettering ook opgelost.
Comment
-
-
Originally posted by CooMa
Bedankt voor de infoNikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
Comment