Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag officieel, Nikon onthult de Df: een topklasse D-SLR retrostijl.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vandaag officieel, Nikon onthult de Df: een topklasse D-SLR retrostijl.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    euh in dat topic gaat het over retro look toestellen
    dit topic gaat over een nieuw nikon toestel
    juist zoals er over bijna elke nieuwe dslr een nieuw topic wordt opgestart
    gelieve dus on topic te blijven
    grz
    Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      euh in dat topic gaat het over retro look toestellen
      dit topic gaat over een nieuw nikon toestel met een retro look
      juist zoals er over bijna elke nieuwe dslr een nieuw topic wordt opgestart
      gelieve dus on topic te blijven
      grz
      Gert
      Eventjes gecorrigeerd (zie tekst in 't vet). Verder is er toch niets mis met zijn verwijzing naar een ander topic. Zeker als de titel van het topic "retro look toestellen" (en dus niet "retro toestellen") is.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Mooi, maar wel jammer dat er geen aangepast matglas in zit, een gemiste kans.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Mooi, maar wel jammer dat er geen aangepast matglas in zit, een gemiste kans.
          Volledig mee eens. Een apart matglas zou fantastisch geweest zijn.
          Maar als ze de focus-confirmation nu zeer goed gemaakt hebben zal je mij niet horen klagen ( nu heb je enkele mm speling voor de confirmation).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
            ..................................................
            Ik vraag me af, als ik bv op amazon zou betalen in USdollar, dat moet toch wel een pak schelen, denk ik zo...
            The Nikon Df and 50mm f/1.8 kit will cost $2,996.95.
            The body only is $2,746.96.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
              Om eerlijk te zijn, voor mij hoeft die retro-look niet echt, zeker niet als de ergonomie (grip bv.) erop achteruit gaat.
              .

Waarop baseer je dat ?
              Ik zie toch duidelijk dat er een grip aanwezig is.
              Nikon is trouwens bekend voor de ergonomie, er zal verduiveld goed over nagedacht zijn. Ze kunnen zich gewoon niet permitteren om af te gaan met dit bijzondere model.
              Ik heb het volste vertrouwen in het ontwerp.
              Weet er iemand wat die ronde knop zou kunnen zijn rechts van die DF ?
              Wat Geert zegt is ook juist, dat afdekkapje voor de flits ging altijd weer verloren

Comment

Zullen we de stoomlocomotief ook maar weer op de markt brengen.

Comment

......
                  Last edited by gert007; 5 november 2013, 21:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Zullen we de stoomlocomotief ook maar weer op de markt brengen.
                    Sorry, maar deze opmerking slaat echt nergens op. Staat zelfs geen smiley bij. Ik vind het bovendien een flauwe reactie.
                    Wat wil je daarmee bereiken buiten een steen in de kikkerpoel te smijten ?
                    Ik heb de DF nog niet in handen gehad, de stoomlocomotieven wel, jij ook ?
                    Ik heb ook de D1, D2x en D3 liggen en kan dus enigszins vergelijken, jij ook ?
                    Ik ben al 40 jaar met fotografie bezig, waarvan 15 jaar digitaal. Jij ook ?
                    Zijn Leica's en Hasselblads ook stoomlocomotieven ?
                    Ik voel me totaal niet geroepen om dit soort nietszeggende informatie te spuien, jij ook ?
                    Ik heb geen kristallen bol, jij wel ?

Nogmaals, en totaal voor mezelf : ik vind dit een kortzichtige reactie.

Sorry, hoor, maar dit soort reactie zijn gewone losse flodders.
                    Last edited by Guest2; 5 november 2013, 21:46.

Comment

Ik ben alvast verkocht voor deze retro stijl (alleen nog een beetje sparen).
                      Nieuwe techniek in een oud jasje.
                      En ik denk dat de de accessoires ook in die richting gaan volgens.
                      De oude lenzen nikkor gaan weer de occasie markt veroveren.
                      Wie wil er nu een nieuwe lens hierop, dat gaat zeker vloeken.
                      Een vintage tas hierbij dat gaat alles kompleet maken.
                      En als ik verderop ga kijken onder de rubriek verkoop zijn er die hun jongtse D800 al in de verkoop zetten om deze Df te kunnen aankopen.
                      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                      www.dewolfmarc.be

Comment

Hands on filmpjes zijn al online:

Comment

Ik snap Eenbes ergens wel. Ik begrijp ook niet goed waarom toestellen met een retro look zo populair zijn (Fujifilm X reeks, Olympus OM-D, nu deze...). Ik vind er qua look niets aan (ik hou niet zo van 'hoekige' camera's, vind ik meer iets voor de jaren 80) en zeker als dit ten koste gaat van de ergonomie. De grip op deze camera is op het eerste zicht erg klein/smal. Iets wat ik helemaal niet ergonomisch vind. Nee, dan heb ik liever de grip van een moderne spiegelreflex. Maar hey smaken verschillen en er is duidelijk een markt voor, dus goede zet van Nikon.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Sorry, maar deze opmerking slaat echt nergens op. Staat zelfs geen smiley bij. Ik vind het bovendien een flauwe reactie.
                            ( Ik ben al 40 jaar met fotografie bezig, waarvan 15 jaar digitaal. Jij ook ?
                            Ik voel me totaal niet geroepen om dit soort nietszeggende informatie te spuien, jij ook ?

Sorry, hoor, maar dit soort reactie zijn gewone losse flodders. )

amai precies in uw gat gebeten
                            wat was daar nu mis mee met die mens zijn reactie
                            hij zegt gewoon hoe hij over die retro look denkt, niks mee
                            grtz
                            Last edited by tweetty; 6 november 2013, 07:39.
                            bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik ben al 40 jaar met fotografie bezig, waarvan 15 jaar digitaal. Jij ook ?

Sorry, hoor, maar dit soort reactie zijn gewone losse flodders.
                              slechte dag gehad of wat ?, nogal overdreven om zo te reageren, je kunt ook een beetje toegeven dat deze man met zijn stoomlocomotief een beetje gelijk kan hebben, omwille van sentiment gaan fabrikanten nu toestellen op de markt brengen welke meer gericht zijn op uiterlijk dan op gebruikersgemak, de techniek zal wel dik in orde zijn, maar blijven locomotieven met een moderne aandrijving.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                                slechte dag gehad of wat ?, nogal overdreven om zo te reageren, je kunt ook een beetje toegeven dat deze man met zijn stoomlocomotief een beetje gelijk kan hebben, omwille van sentiment gaan fabrikanten nu toestellen op de markt brengen welke meer gericht zijn op uiterlijk dan op gebruikersgemak, de techniek zal wel dik in orde zijn, maar blijven locomotieven met een moderne aandrijving.
                                +1 wat betreft je opmerking over de camera, maar wat ik dan helemaal raar vind is dat ze er een speciale lens van 50mm voor maken, een zgn. oudbollige lens, maar er geen diafragmaring op plaatsen. Ik dacht toch dat die er dan wel op hoort.
                                Gr.
                                Paul

Comment

Working...
                                X