Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

retro look toestellen ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: retro look toestellen ..

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Welke functionaliteit heeft deze wel niet tov een D600 of D800 bijvoorbeeld?
    Ik vind het net een beetje raar dat ze al die functies erin laten voor zo'n soort camera...
    "dit soort camera"?

de D600/D610 is +- €750 goedkoper, ongeveer even groot (3mm groter, 2.5 smaller, 10% zwaarder en met een lens op gemonteerd +- zelfde diepte).

Daar kunt ge ook lenzen op monteren die gemaakt zijn van 1977 tot nu. D600/610 hebben hogere resolutie, HD video, betere ergonomie, zelfde burst rate, ongeveer zelfde ISO performance, zelfde wifi, zelfde LCD, etc.

Voor mij een product dat catert naar nostalgische senioren of "trendy" jongeren die een fashion statement willen maken, waarbij vorm over functie wordt geplaatst.
    Last edited by lykmeraid; 6 november 2013, 17:46.
    flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Welke functionaliteit heeft deze wel niet tov een D600 of D800 bijvoorbeeld?
      Ik vind het net een beetje raar dat ze al die functies erin laten voor zo'n soort camera...
      Voor mijn part mag het ook eenvoudiger .... Alles manueel ....
      Geen af , geen auto wb , geen noem maar op ....
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
        "dit soort camera"?

de D600/D610 is +- €750 goedkoper, ongeveer even groot (3mm groter, 2.5 smaller, 10% zwaarder en met een lens op gemonteerd +- zelfde diepte).

Daar kunt ge ook lenzen op monteren die gemaakt zijn van 1977 tot nu. D600/610 hebben hogere resolutie, HD video, betere ergonomie, zelfde burst rate, ongeveer zelfde ISO performance, zelfde wifi, zelfde LCD, etc.

Voor mij een product dat catert naar nostalgische senioren of "trendy" jongeren die een fashion statement willen maken, waarbij vorm over functie wordt geplaatst.
        wow... ik dacht dat die Df veel kleiner zou zijn..... maar als ik dit inderdaad zo zie zou ik ook eerder voor een D610 gaan
        www.indetailfotografie.nl

Comment

"dit soort camera"?

De bedoeling is dat deze camera ook om ook oude (pre ai, dat wil zeggen al het Nikon glas van 1950) te kunnen hergebruiken.
          Een probleem hierbij is dat deze niet qua mtf resolutie niet fantastisch zijn (tenzij je voor de echt dure gaat), dus hoe meer megapixels hoe beter je glas moet zijn. Aan 16mp zien de meeste lenzen een fantastisch uit. Zo kan je een lens met een legendarische look toch gebruiken met uitstekende resultaten.
          Weet ook dat je met deze sensor veel tragere sluitertijden kan gebruiken dan bij een D600 om dezelfde scherpte te behouden, probeer dat eens uit met enkele camera's en je zal weten wat ik bedoel.
          Qua iso-prestatie recht uit de camera is de D4 niet te verslaan. En het is boven iso 800 dat je een zeer groot verschil begint te zien tussen de D4 en de D800/D600, daar zie je dat de D4 een groot dynamisch bereik en kleuren behoud. Mocht ik constant boven de iso 800 werken, zou ik radicaal voor een D4 sensor gaan. Dat is de levensomgeving van de D4 sensor.
          Ik snap het concept van deze Df en vind het zeer aantrekkelijk.

Comment

De bedoeling is dat deze camera ook om ook oude (pre ai, dat wil zeggen al het Nikon glas van 1950) te kunnen hergebruiken.
            Een probleem hierbij is dat deze niet qua mtf resolutie niet fantastisch zijn (tenzij je voor de echt dure gaat), dus hoe meer megapixels hoe beter je glas moet zijn. Aan 16mp zien de meeste lenzen een fantastisch uit. Zo kan je een lens met een legendarische look toch gebruiken met uitstekende resultaten.
            Weet ook dat je met deze sensor veel tragere sluitertijden kan gebruiken dan bij een D600 om dezelfde scherpte te behouden, probeer dat eens uit met enkele camera's en je zal weten wat ik bedoel.
            Qua iso-prestatie recht uit de camera is de D4 niet te verslaan. En het is boven iso 800 dat je een zeer groot verschil begint te zien tussen de D4 en de D800/D600, daar zie je dat de D4 een groot dynamisch bereik en kleuren behoud. Mocht ik constant boven de iso 800 werken, zou ik radicaal voor een D4 sensor gaan. Dat is de levensomgeving van de D4 sensor.
            Ik snap het concept van deze Df en vind het zeer aantrekkelijk.

D4 was een goeie sensor toen hij uitkwam, vandaag de dag is er geen reden meer om hem te gebruiken tenzij ge non stop op ISO 6400 zit te fotograferen. En zelfs dan is het verschil nihil. Er is niemand die u verbiedt om uw 2x+ MP foto's te resizen naar 16MP als gij vindt dat uw oude lenzen dan beter tot hun recht komen. Sorry maar het is moeilijk om dit niet af te doen als vastklampen aan een strohalm.

Voor mij niet gelaten als wie dan ook deze camera wilt kopen, mij spreekt het totaal niet aan om met een dure fake "retro" camera rond te lopen. Als ik er cool wil uitzien, koop ik wel een nieuwe jas of schoenen, geen camera.

Comment

D4 was een goeie sensor toen hij uitkwam, vandaag de dag is er geen reden meer om hem te gebruiken tenzij ge non stop op ISO 6400 zit te fotograferen. En zelfs dan is het verschil nihil. Er is niemand die u verbiedt om uw 2x+ MP foto's te resizen naar 16MP als gij vindt dat uw oude lenzen dan beter tot hun recht komen. Sorry maar het is moeilijk om dit niet af te doen als vastklampen aan een strohalm.

Voor mij niet gelaten als wie dan ook deze camera wilt kopen, mij spreekt het totaal niet aan om met een dure fake "retro" camera rond te lopen. Als ik er cool wil uitzien, koop ik wel een nieuwe jas of schoenen, geen camera.

Verschil is zeker en vast niet nihil... Werk eerst zelf eens met die camera's nogvoor je belachelijke opmerkingen maakt. De D4 is trouwens iets ouder dan 1 jaar, zeg me eens welke sensor beter is dan deze op hogere iso's (boven iso800).
              Resizen helpt tegen de ruis, maar niet tegen het DR en kleuren.

Huur eens een D4 en een D600 en bekijk achteraf eens je foto's, en bewerk ze eens (hoge contrast scénes boven iso 400).
              Maak geen opmerkingen over zaken waar je niets over kent aub...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

Comment

Verschil is zeker en vast niet nihil... Werk eerst zelf eens met die camera's nogvoor je belachelijke opmerkingen maakt. De D4 is trouwens iets ouder dan 1 jaar, zeg me eens welke sensor beter is dan deze op hogere iso's (boven iso800).
                Resizen helpt tegen de ruis, maar niet tegen het DR en kleuren.

Huur eens een D4 en een D600 en bekijk achteraf eens je foto's, en bewerk ze eens (hoge contrast scénes boven iso 400).
                Maak geen opmerkingen over zaken waar je niets over kent aub...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
                Ik kom af met feiten over een camera, gij komt af met twijfelachtige statements over waarom ge de sensor van de D700 fijner vindt dan die van de D800 en dan eindigt ge met een ad hominem

Veel plezier met uw camera, vergeet niet een bijpassend leren tasje te kopen dat bij uw broeksriem en schoenen past.

Comment

Ik kom af met feiten over een camera, gij komt af met twijfelachtige statements over waarom ge de sensor van de D700 fijner vindt dan die van de D800 en dan eindigt ge met een ad hominem

Veel plezier met uw camera, vergeet niet een bijpassend leren tasje te kopen dat bij uw broeksriem en schoenen past.
                  Waar zeg ik ergens dat de D700 sensor beter is dan de D800 sensor??? Ik gebruik zelf een D800e en zie geen enkele reden om een D700 te plaatsen boven een D800...
                  De D4 sensor daarentegen maakt een groot verschil: D800 sensor en D4 sensor hebben beide een compleet andere functie.
                  Last edited by playerofwar; 7 november 2013, 12:15.

Comment

Ik vind het een zeer intrigerend ontwerp en nog mooi ook.
                    Betreft de ergonomie zou ik hem zelf eens in handen moeten gehad hebben om me daarover uit te spreken.
                    Wat trouwens het verschil aan het draaien aan een sluitertijdenknop dan wel aan het Nikon-wieltje ? EV aanpassingen doe ik m:aar af en toe, ISO aanpassingen zeer frequent. Ik werk met sluitervoorkeuze.
                    Ik zie dat echt wel zitten met deze camera. Hebben we hier trouwens niet al honderd keer gelezen dat je een camera eerst moet vastpakken om te zien als hij je ligt ? Wie heeft er hier een DF ?
                    Ik alvast niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Ik vind het een zeer intrigerend ontwerp en nog mooi ook.
                      Betreft de ergonomie zou ik hem zelf eens in handen moeten gehad hebben om me daarover uit te spreken.
                      Hebben we hier trouwens niet al honderd keer gelezen dat je een camera eerst moet vastpakken om te zien als hij je ligt ? Wie heeft er hier een DF ?
                      Ik alvast niet.
                      Ben het hiermee eens .. 'k denk dat ik nog lang op zo een Canon moet wachten ..
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Canon KAN dat gewoon niet doen, hun eos-mount is compleet anders dan de FD-mount. Mochten ze dus zo'n toestel uitbrengen (zeer onwaarschijnlijk), zou deze een eos-mount hebben, wat het nut ook belachelijk maakt...
                        Retro heeft nooit nut, is niet meer dan een gadget.
                        Ik koop ook wel eens een gadget van 10€ bij Dealextreme, maar 3000€ voor een camera is belachelijke windhandel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Retro heeft nooit nut, is niet meer dan een gadget.
                          Ik koop ook wel eens een gadget van 10€ bij Dealextreme, maar 3000€ voor een camera is belachelijke windhandel.
                          Zoveel mensen zoveel meningen.
                          Retro heeft idd geen nut, net zo min als een schilderij, een beeldhouwwerk, een nieuwer automodel, een plezierboot of een reis.
                          3000 € voor een camera die amateuristisch gebruikt wordt is misschien idd overkill maar 1000 € voor de zoveelste nieuwe computer is dat ook, 2000 € per kop voor een reis is tegenwoordig niet overdreven en 25.000 € voor een nieuwe wagen is dat in mijn ogen ook. Voor de eenvoud zwijg ik maar over lederen zetels, mega-televisieschermen in een appartementje, wijn drinken en kreeft eten.

@Kees : je begrijpt de ondertoon van mijn bericht ?

Comment

Ik bekijk het zo:
                            De enige andere manier om aan dezelfde sensor te geraken, is een D4 kopen, van 5000 euro.
                            Dus nu steek ik 2000 euro in mijn zakken
                            Nikon Df

Comment

Working...
                            X