Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bridge ?

Boutje,

De snelheid van scherpstellen is geen enkel probleem - dat gaat erg goed.
    Als je in het album ban Barcelona het springende meisje bekijkt: ik heb scherpgesteld toen ik haar het "begin" van haar sprongbeweging zag maken ...
    De foto van de "gele driewieler" heb ik gemaakt toen ik aan een tafeltje zat en deze plots in het oog kreeg (vlakbij). Scherpstellen is dus geen probleem.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
    Deze camera interesseert me ook wel ;-). Vraagje: hoe "snel" is hij? vb een snel rennend dier op 10 meter afstand, is dit makkelijk scherp in beeld te krijgen?
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hallo Mario,

Ja, hier prijkt die Canon 5DMk2 ook maar die wordt nu minder gebruikt - meestal waar ik één of meer flitsen moet gebruiken (of strobist-opstelling).
      Geen kwaad woord over de kwaliteit, de snelheid en de Lenzen.

Ik ben altijd een zeer trouwe Canon aanhanger geweest, maar momenteel is het bijna allemaal Sony wat de klok slaat.
      - Sony NEX-7 + lenzen (18-200mm, 16mm pancake + 0.75UWA)
      - Sony RX100 (heb ik ALTIJD bij me - beeldkwaliteit is super)
      - Sony DSC-HX300 (meestgebruikt en gaat steeds mee op de fiets en de moto, vakanties, trips, uitstappen, .... = manusje van alles).
      - Sony VG20E videocamera (verwisselbare lenzen van het E-segment, dus alles wat de NEX-7 ook gebruikt) - voor het "betere" videowerk ...
      - Sony CX320 videocamera voor dagdagelijks gebruik (vakantievideo's, ...)
      - Sony AS15 videocamera (opnames vanuit de auto)
      En ja, mijn vrouw gebruikt een Sony DSC-HX1 ...
      Kortom, ik ben overtuigd van de kwaliteit van Sony

Sony bewandelt een ietwat aparte weg, maar is ook vaak vernieuwend en verrast aangenaam - nu ook weer met de nieuwe reeks o.a. de RX10.
      Let wel, de andere merken doen het ook prima, maar ja, je hebt nu eenmaal je persoonlijke voorkeur.
      Ik denk dat je met die RX10 + 24-200 f2.8 een prachtige combinatie gat hebben voor allround gebruik - zonder rugpijn

Succes!

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Je moet al gek zijn om een Canon 5DMKII en Sigma 50-500 + TC mee te sleuren op je vakantie als je ziet wat met deze Bridge van Sony te bereiken valt.
      Uw schouder en rug zal er u dankbaar voor zijn.

Ik spreek uit ervaring met een Canon 5D2 en een Canon 100-400 die waarvan die laatste zelfs lichter is dan de 50-500.
      Doe daarbij nog een 24-105 of 24-70 en je bent goe bezig met een combinatie die meer dan 3 kg weegt.

...

Deze HX 300 heb ik al een keer in mijn handen gehad in de winkel maar nog nooit voorbeelden gezien.
      Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben JaJa.

Ik heb de HX300 nader bekeken omdat ik interesse heb voor de Sony RX 10 met 24-200 2.8.
      Deze RX10 is zowat dezelfde grootte dan de HX300, vandaar dat ik al eens wou aanvoelen hoe dit mij bevalt.

Vele DSLR gebruikers beschouwen de RX10 misschien als een grap maar ik denk dat deze camera met dezelfde sensor van de RX 100 en waarschijnlijk een fameuze Zeiss 24-200 2.8 een perfecte All-in-One zou kunnen zijn en zeker als je bekijkt met wat deze HX 300 al in staat is
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo jacky07,

Bedankt voor het compliment.

Tijdens de vakantie zet ik de camera meestal op P (erfect) omdat ik niet altijd veel tijd heb om een foto te maken. Ik gebruik ook vaak EV-1 (persoonlijke keuze).
        De beeldstabilisatie van de HX300 is werkelijk ongelooflijk goed - 1200mm op 1/125sec is geen probleem voor mij.
        Qua filmen doet de HX300 het ook héél erg goed.
        Hier een filmpje gemaakt met de HX300.

Voila, ik hoop dat je wat hebt aan de informatie.

Jaja
        Dank u voor de info Jaja!
        Ik moet toch eens meer de HX100V uit de kast halen denk ik.
        Canon

Comment

Working...
        X