Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor motorsport budget 200euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera voor motorsport budget 200euro

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Wat heeft de Topicstarter nu aan dit soort antwoorden? Pas als iemand met de camera van jouw keuze voor de dag komt zeg jij: "computer says yes"?
    Kom op zeg...

Als je het denkt te weten geef dan een adequaat antwoord.
    hoe kun je met zo'n budget een goed comptact toestel wensen die actiefoto's kan maken die iets of wat aan te zien zijn zonder wazige onscherpe foto's
    zeker bij motorcross is dit al met goed materiaal niet evident
    dus mijn antwoord is wel nuttig
    mijn raad is , spaar door voor op zijn minst zo'n systeem camera waarvan de autofocus wel wat degelijk is voor actiefoto's ,de nikon J of V reeks bijvoorbeeld
    of een tweedehands dslr met kitlens
    je gaat enorm teleur gesteld zijn als je met zo'n compact toestelletje iets of wat deftige actiefoto's wilt maken, dat is goed voor stilstaande beelden

over filmpjes spreek ik me niet uit, wel in verband met foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jens92 Bekijk bericht
      Hallo,

Ik doe aan motorcross en ik kijk graag terug naar de beelden na de race.
      Nu heb ik een Nikon coolpix s220 en deze is versleten. Lens gaat soms niet meer toe of open. Waarschijnlijk door het stof en de modder.
      Nu was ik dus aan het uitkijken naar een nieuwe camera waarbij ik degelijke foto's en video's kan mee maken. Omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb vraag ik het hier.

Ik heb 2camera's op het oog

Lumix DMCFT20 €149
      - 16.1Mp
      - 4x optische zoom
      - stofbestendig, vorstbestendig
      - 1.5m shockproof
      - filmen in HD720
      - 25mm groothoek
      - sonic speed AF

Lumix DMC-SZ9 €159
      - 16.1Mp
      - 10x optische zoom
      - Leica DC Vario-Elmar groothoeklens
      - Full HD-filmopname

Andere modellen zijn natuurlijk ook welkom. Ik heb deze gewoon in een foldertje zien staan.

zoek hierbij nog een kitlens, die vind je wel voor €50 ofzo
      en je hebt een zeer goede basis om mee te starten, je foto's zijn stukken beter hiermee zijn dan met een compact toestel
      dat gaat dan wel een goede €100 meer zijn dat je budget, maar je gaat echt het verschil merken met actiefoto's

Comment

Bij mijn vorige camera kon ik toch zeer degelijke foto's maken. Ik zeg niet van topkwaliteit. Maar de foto's waren toch niet zo slecht vond ik zelf. Hier een paar vb'tjes

Samsung l110

Nikon coolpix s220

De samsung was een heel goede camera meer heeft het eerder begeven.
        En ik wil gewoon niet meer uitgeven aan een camera, gewoon omdat de cross zelf al genoeg kost en ik het liever daarin steek.
        Ik weet ook wel dat je daar een duurdere camera voor nodig hebt.
        Ik zou een camera willen met ongeveer dezelfde kwaliteit als de samsung en niet boven de 200euro. De samsung heeft ook niet zoveel gekost.

Moderator Note: Foto's te groot (max. 1024 pix. langste zijde) en daarom achter een link geplaatst. Gelieve de foto's conform de reglementen aan te passen.
        Last edited by Red Falcon; 7 november 2013, 11:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Dus iemand die stelt 200 euro want meer wil ik er niet aan geven ga jij even vertellen dat het voor 2700 euro moeilijk is ?
          Dit terwijl op iedere cross 100derden foto,s worden gemaakt met compactjes van 99 euro ,het is niet de bedoeling om coverhalende foto,s te laten maken eerder om filmpjes en foto,s te hebben om een en ander terug te kunnen bekijken na een wedstrijd of training .
          Ik wil gewoon zeggen dat je moet oefenen.

Comment

Ik wist heel zeker dat je dit soort foto bedoelde en je niet de perfecte kwaliteit nastreeft van jouw plaatje,s als dan iemand zegt 2700 euro en het is dan nog moeilijk dan krijg ik toch mijn bedenkingen ?
            Wat je keuze betreft 200 euro compacts zal weinig verschil in kwaliteit zitten ,hoelang ze meegaan tja goede vraag ,cross is stof ,zand , regen, maar je hebt toch 2 jaar garantie bij redelijk normaal gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Ik wist heel zeker dat je dit soort foto bedoelde en je niet de perfecte kwaliteit nastreeft van jouw plaatje,s als dan iemand zegt 2700 euro en het is dan nog moeilijk dan krijg ik toch mijn bedenkingen ?
              Wat je keuze betreft 200 euro compacts zal weinig verschil in kwaliteit zitten ,hoelang ze meegaan tja goede vraag ,cross is stof ,zand , regen, maar je hebt toch 2 jaar garantie bij redelijk normaal gebruik.
              Ik bedoel niet dat het moeilijk is om voor 2700 euro deftig materiaal te hebben, maar dat zelfs als heb je het beste (nog steeds betaalbare) materiaal, zelfs dan is het nog moeilijk om echt goede resultaten te bekomen.
              Eens kijken naar professionele foto's van motorsport helpt al veel om zelf op weg te kunnen (bij uw voorbeelden zou ik bijvoorbeeld dicht proberen gaan qua zoom of je camera vlak bij de motor te plaatsen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                http://forum.belgiumdigital.com/f11/...0d-471944.html
                zoek hierbij nog een kitlens, die vind je wel voor €50 ofzo
                en je hebt een zeer goede basis om mee te starten, je foto's zijn stukken beter hiermee zijn dan met een compact toestel
                dat gaat dan wel een goede €100 meer zijn dat je budget, maar je gaat echt het verschil merken met actiefoto's
                Ik ga hier eens een beetje stokebrand spelen.
                Een : Is "de belangrijkste factor in de foto is de fotograaf en niet de camera" niet de meest gebruikte zin hier ?
                Twee : de topicstarter rijdt en neemt zelf geen foto's, willen we dan een andere opzadelen met een reflex waarmee het zonder kennis van zaken moeilijker is om dezelfde resultaten af te leveren ?
                Drie : niet iedereen wil alle geld in fotografie stoppen.
                Vier : ik durf te zeggen dat ik met een compact toestelletje betere foto's ga nemen dan een beginner met een dure reflex die er niks van kent. Kan behoorlijk verwaand lijken maar ik ga eerst de handleiding lezen en ik ken na 40 jaar toch al de basisprincipes van fotografie.

Enfin, ik bedoel : de vraag van de TS verdient een eerlijk antwoord. Helaas kan ik dat zelf niet geven, ik heb geen ervaring met dit soort fotografie en die soort camera's.

Comment

Nog iets : die eerste foto van Jens92 vind ik nog helemaal niet slecht voor een goedkoop toestelletje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    hoe kun je met zo'n budget een goed comptact toestel wensen die actiefoto's kan maken die iets of wat aan te zien zijn zonder wazige onscherpe foto's
                    zeker bij motorcross is dit al met goed materiaal niet evident
                    dus mijn antwoord is wel nuttig
                    mijn raad is , spaar door voor op zijn minst zo'n systeem camera waarvan de autofocus wel wat degelijk is voor actiefoto's ,de nikon J of V reeks bijvoorbeeld
                    of een tweedehands dslr met kitlens
                    je gaat enorm teleur gesteld zijn als je met zo'n compact toestelletje iets of wat deftige actiefoto's wilt maken, dat is goed voor stilstaande beelden

over filmpjes spreek ik me niet uit, wel in verband met foto's
                    In bv 1970 werden er ook foto,s gemaakt op de cross hoor toen bestond het gezever nog niet van je moet dit kopen of dat kopen ,er werden toen zelfs polaroid foto,s genomen van bv H everts en de toenmalige toppers en dat werkte ook .
                    Of dacht je dat vroeger enkel de elite buitenkwam met hun toen superdeluxe analoog toestel?
                    Als je enkel kan aanraden om een dslr of systeemcamera te kopen aan iemand die niet echt perfectie nastreeft doch enkel herineringen aan zijn prestatie in de sport denk ik dat je toch zeer kortzichtig bent om te zeggen met dit budget 200 euro kan het niet terwijl ts al enkele malen dit naar voor heeft gebracht .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Nog iets : die eerste foto van Jens92 vind ik nog helemaal niet slecht voor een goedkoop toestelletje.
                      voila dat bedoel ik.

Comment

nikon1 reeks !!

Comment

Ik ging vroeger gewapend met een Canon Powershot A70 naar de rally van Ieper, en toch had ik ook daarmee geregeld deftige foto's. Uiteraard lukt dat beter met duurder materiaal, maar ook compacts zijn er enorm op vooruit gegaan. Ook die van 200 euro.
                          Het grootste probleem bij een compact is "shutter lag" : dat is de tijd tussen het indrukken van de "shutter" en het effectief nemen van de foto. Bij een DSLR gaat razendsnel (zeker bij genoeg licht), bij een compactje een heel stuk trager.
                          Nu : een groot deel gaat bij een compact "verloren" door de tijd die het scherpstellen in beslag neemt (omdat dat ook veel trager gaat dan bij een DSLR). Je kan dat oplossen door vooraf scherp te stellen, en de foto pas te nemen als de rijder voorbijkomt op de plaats waar je hebt scherpgesteld. Daarmee geraak je al een groot deel van die shutterlag kwijt.

Als je het wil houden op een dergelijke compact, dan doe je dat gewoon. Uiteraard zal je veel meer slechte foto's hebben dan met deftig materiaal, maar met een beetje oefenen zullen er heel zeker ook goeie tussen zitten. Persoonlijk zou ik eens naar een deftige fotozaak gaan, en daar je vraag voorleggen. Ook in compacts zijn er behoorlijk wat verschillen. oa in grootte en zoombereik zitten behoorlijk wat verschillen. Persoonlijk vind ik die 200 euro ook behoorlijk krap, maar vandaag zijn ALLE compacts beter dan die A70 die ik nog gebruikt heb.
                          Nog 1 raad : laat je niet vangen aan het aantal megapixel. Als je kan kiezen tussen 1 van 16 MP en een van 10 voor hetzelfde geld, zou ik eerder neigen naar die laatste : die zal waarschijnlijk betere foto's maken...(in tegenstelling tot wat ze je meestal trachten wijs te maken).

Nog een laatste : voor actie-fotografie heb je bij een DSLR echt heel duur materiaal nodig om het echt goed te doen. Je combineert dan een EOS 70D met een 70-200 2.8 IS lens (en als je helemaal zot wil doen vervang je die 70D door een 1D.), je bent 3000 euro (en in het laatste geval nog vele meer) kwijt, en als je niet weet hoe je dat ding juist moet gebruiken, zal je toch geen goeie foto's hebben.
                          Last edited by polleke_cgc; 5 november 2013, 19:33.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Al heel erg bedankt voor jullie hulp.
                            Ik heb gekeken naar de Nikon 1 reeks maar de meeste die ik vind zijn rond de 3 400euro.
                            Nu ben ik aan het kijken op de site van de collishop en kom ik op deze toestellen uit.
                            Is er een camera die volgens jullie voldoet?

Nikon coolpix s6500 http://www.collishop.be/e/nl/cs/niko...-coolpix-s6500
                            Nikon coolpix L610 http://www.collishop.be/e/nl/cs/niko...l-coolpix-l610
                            Canon PowerShot A3300 http://www.collishop.be/e/nl/cs/8573...300-rz-2492774

Comment

als je een nikon 1 zoekt , kijk eens op tweedehands sites , een j1 als nieuw vind je wel voor 200 euro
                              J1 met 10-30mm kost nieuw 259
                              ik hem ook een olympus e-pl3 en e-pm1 gezien voor 200 euro 2dehands , die zijn ook zeer snel !
                              prijzen zijn laag nu , er staat zelfs een sony slt a33 voor 210 euro te koop, ook zeeeeer snel
                              Last edited by pdw; 7 november 2013, 09:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jens92 Bekijk bericht
                                ......
                                Is er een camera die volgens jullie voldoet?

Nikon coolpix s6500 http://www.collishop.be/e/nl/cs/niko...-coolpix-s6500
                                Nikon coolpix L610 http://www.collishop.be/e/nl/cs/niko...l-coolpix-l610
                                Canon PowerShot A3300 http://www.collishop.be/e/nl/cs/8573...300-rz-2492774
                                Zou gaan voor die Canon, een investering voor de toekomst.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X