Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Minolta S 414]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Minolta S 414]

Hallo,

Ik heb bij Dixons gezien dat de Minolta S414 slechts €250,- kost. Hoe kan dit zo goedkoop zijn voor zo`n merk en 4 megapixel. Heb reviews gelezen bij kieskeurig en deze lijkt gewoon een topapperaat. Kunnen jullie me er mee over verteld. Zijn de foto`s op de computer beter dan mij camera die 2 megapixel bevat.

Ik heb aleens verbaast gestaan over de Olympus C 4000 die €250,- kostte. Welke is beter?

Danke!

mfg Hans

Hallo zuyderduyn,

Volgens mij gebruik het BD memeber "maturin" de S414, misschien eens mailen?

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by zuyderduyn
      Hallo,

Ik heb bij Dixons gezien dat de Minolta S414 slechts €250,- kost. Hoe kan dit zo goedkoop zijn voor zo`n merk en 4 megapixel. Heb reviews gelezen bij kieskeurig en deze lijkt gewoon een topapperaat. Kunnen jullie me er mee over verteld. Zijn de foto`s op de computer beter dan mij camera die 2 megapixel bevat.
      Het feit dat de Minolta S414 nu slechts 250€ kost, komt doordat hij 'fin-de-vie' is en op zijn laatste beentjes loopt. Het toestel is reeds meer dan 1 jaar op de markt, wat in termen van digitale camera's een 'eeuwigheid' is. Minolta bradeert de laatste toestellen tegen een spotprijs, maar dat wil niet zeggen dat het ineens een slecht toestel is, hé?
      De S414 is een zeer goed toestel die de vergelijking met de Canon G3 goed zou doorstaan, en dat is toch een referentie.
      Als de S414 aan jouw wensen/eisen voldoet, dan zou ik niet twijfelen in jouw plaats: gewoon doen!

Ik heb aleens verbaast gestaan over de Olympus C 4000 die €250,- kostte. Welke is beter?
      Danke!

mfg Hans
      Dé eeuwige misvatting: 'toestel X is noodzakelijk beter dan toestel Y'... Fout!!!
      Zowel de Minolta als de Olympus hebben hun voor- en nadelen. Zaak is he toestel te nemen dat het dichtst aanleunt bij jouw wensenpakket...
      Lees eens:
      http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=minolta_dimages414

en:
      http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=oly_c4000z

Lees alle opinies en filter de aspecten uit die voor jouw belangrijk zijn...
      Veel suc6!
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

vorige maand heb ik zo'n minolta s414 zelf gekocht bij dixons voor 236 euro (mooie prijs hee: tegelijkertijd stond ie bij "photo hall" in promotie aan 299 euro, en vb bij makro aan 323 euro)

voornaamste nadelen:

- slechte vieuwfinder: kijk liever op je lcd-schermpje als je wil weten wat er op je compact flash kaartje terechtkomt.

- slechte scherpstelling bij weinig licht.

- batterijen (4) zijn snel leeg. reserve meenemen dus.

maar voor de rest: leer hem gebruiken en kijk maar eens naar maturin's web-log

Comment

Hallo,

Bedankt voor de hulp!

Hoe zit het bij deze camera met de shutter tijd, tijd tussen klikken en het foto hebben genomen. Ik fotografeer namelijk beweegende objecten, treinen.

Mfg Hans

Comment

De autofocus is niet zo snel maar door prefocus (knop half indrukken) of handmatig focussen is dat goed te beperken.......

Comment

Working...
            X