Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog Nikon D300s kopen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nu nog Nikon D300s kopen of niet?

Hey, merci voor het advies dat 829 euro voor een D300s blijkbaar teveel was.
    Uiteindelijk ben ik gezwicht voor een andere camera met verouderde technologie én een 300 euro extra ... de EOS 7D.
    Ik heb alles overwogen, veel reviews gelezen, alles opgeteld en daaruit gemiddeldes en vierkantswortels getrokken... en ik denk dat die camera 4 jaar terug zodanig compleet was, dat hij niet zo snel achterhaald zal worden door een nieuwere cropcamera.
    Ik denk dat de oorlogvoering voor de 'meest degelijke' cropcamera een beetje gestreden is, en dat de twee groten nu oorlog voeren aan het front betreft de meest aantrekkelijke 'instapfullframe camera'.
    Van een kennis heb ik een EF 24-85 mm afgepingeld, die kan ik in de toekomst nog gebruiken op een fullframe.

Eerste indrukken zijn, waaw... in alle fotobeelden zit een mooie 'grain'. AF-systeem is erg complex.
    Nu nog sparen voor een groothoek die ik later ook op een fullframe kan gebruiken, ik denk dan aan een 17-40 L f4 of een 16-35 L f2.8
    (maakt die éne mm meer breedhoek echt veel uit ? Ik weet dat 1mm verschil in breedhoek veel merkbaarder is dan een mm aan de tele-kant, maar om daar 500 euro extra aan te besteden...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Een D300s is pas de moeite waard aan 500 euro volgens mij
      .
      Een beetje onzin moet kunnen ,maar jouw uitspraken zijn toch de top nu .

Comment

dan had je beter een nikon D700 tweedehands gekocht
        of de nieuwe D610
        aangezien dat je toch blijkbaar naar de toekomst heen naar fullframe zoekt te gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Gezien de huidige toestellen is een D300s niet meer bij de beste (net als de 7D), ik zou er enkel intresse in hebben als eerste toestel aan 500€.
          Een D7000 zou ik gelijkaardig schakelen en een D7100 een stuk beter als totaalpakket...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
            Als een nieuwe bij Coolblue nu 829€ kost lijkt het me toch sterk dat er veel mensen meer dan 500€ gaan geven voor een tweedehandse D300s. (als ze er iets van kennen)

Het gaat dan niet over wat sommigen onder ons de D300s waard vinden qua prestaties en bouwkwaliteit maar zuiver om de economische waarde en die is al een tijdje vrij laag.....

Maar dat is een gevolg van de vernieuwingsdrang van de consument en de fabrikanten die hier op inspelen.
            D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
            X