Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact Flash

<font face='Tahoma'></font id='Tahoma'>

Iedereen heeft het over CompactFash
    Maar wellicht dan over type I
    Heeft iemand ervaring met type II (dat toch Ultra is ?)
    Dat zou zowat 20% duurder zijn maar véél sneller ...
    Wie heeft daar dan ervaring mee ?

Hallo,
    Ik heb een CF card (256mb) maar of het een I of een II is zou ik niet weten, het staat er niet op maar voor mij is deze snel genoeg en dus ben ik er dik tevreden mee.
    Dag dag
    Vonne

PS: welkom op BD, en heel veel plezier hier!

The only real failure is to give up trying!

Edited by - Vonne on 01 July 2002 23:40:46
    The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
    http://www.vonne.web-log.nl
    and HFC forever!

Comment

Welkom in ons midden, Stephane.
      En als je voor Ridata kiest, wat 20 % sneller is, betaal je niets meer...; maar dan komen ze uit Australiê... zie andere (vele) topics alhier.

Mic / Oly E-20

Comment

<font face='Tahoma'></font id='Tahoma'>
        Iedereen heeft het over CompactFash
        Maar wellicht dan over type I
        Heeft iemand ervaring met type II (dat toch Ultra is ?)
        Dat zou zowat 20% duurder zijn maar véél sneller ...
        Wie heeft daar dan ervaring mee ?
        Hallo Stephane,

Beide types onderscheiden zich enkel door hun dikte voor zover ik weet. Doordat type I eerder op de markt was, zijn die kaartjes waarschijnlijk per definitie trager dan die van type II. Dat type II steeds ultrasnel zou zijn, klopt niet. Alle kaartjes die je nu koopt, zijn type II maar de meeste zijn helemaal niet ultra. Bovendien zijn de ultra's niet zomaar 20 % duurder maar minstens het dubbele.

Frank Vandenberghe

Comment

Nou, er is volgens mij wel degelijk een verschil tussen type I en II, wees maar zeker dat elke fabrikant II zou vermelden als het niet meer I is ... en het prijsverschil is maar goed 20% ... Maar hoeveel sneller type II of Ultra is weet ik niet ... nergens een test van gezien

Comment

Nou, er is volgens mij wel degelijk een verschil tussen type I en II, wees maar zeker dat elke fabrikant II zou vermelden als het niet meer I is ... en het prijsverschil is maar goed 20% ... Maar hoeveel sneller type II of Ultra is weet ik niet ... nergens een test van gezien
            Het enige verschil is de dikte. Zie
            http://www.compactflash.org/faqs/faq.htm#What_is. Het prijsverschil is inderdaad een stuk kleiner geworden dan enkele weken geleden.

Frank

Comment

Heel hartelijk bedankt. Types I en II dus eigenlijk gelijk ... maar Ultra is dus niet hetzelfde ... de resultaten zijn overigens verschillend ... (http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/)

Comment

Even voro de duidelijkheid:

Type I is 3,3 mm dik
                Type II is 5 mm dik
                Microdrives zijn 5 mm dik

Vroeger (enkele jaren geleden) was er Type I. Omdat chips nog niet zo klein konden worden gemaakt en er wel behoefte was aan een grotere capaciteit werden er dikkere CompactFlash kaarten met een grotere opslag capaciteit gemaakt. Deze werden Type II genoemd.

Omdat in de loop der jaren de techniek zo ver gevorderd is dat alle chips makkelijk op een Type I kaartje passen worden er al LANG geen Type II kaarten meer gemaakt of verkocht (misschien nog ergens een restje).

Het heeft dus absoluut niks met snelheid te maken.

Edited by - johnny on 02 July 2002 21:08:50
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Sorry, ben compleet nieuw in de wereld van digitale fotografie, heb juist een dimage 7i in mijn handen gekregen. En zoek "enkele" 1 om te beginnen flashkaart(en) voor... Is er een verschil tussen verschillende flash kaarten of komt het er gewoon op neer om de beste prijs te vinden.

To make your dreams come true, wake up

Comment

Sorry, ben compleet nieuw in de wereld van digitale fotografie, heb juist een dimage 7i in mijn handen gekregen. En zoek "enkele" 1 om te beginnen flashkaart(en) voor... Is er een verschil tussen verschillende flash kaarten of komt het er gewoon op neer om de beste prijs te vinden.

<font size=5></font id=size5>IK gebruik met het zelfde toestel een Dane Elec 128mb tot volle tevredenheid. Als de mensen op dit forum gelijk hebben, en dat zal wel, dan zijn deze van Ridata sneller en goedkoper en snel geleverd. Zoek eens op Ridata en je gaat heel wat info krijgen.

Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

mijn conclusie zou kunnen zijn : het is een beetje loterij ... er kan géén algemene conclusie voor CF worden getrokken, want elk merk is anders, voor elk toestel.

Comment

Working...
                      X