Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor kleuter

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fototoestel voor kleuter


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Fototoestel voor kleuter

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      wat doe je als hij een wapen wilt? plastieken geweer schiet ook geen echte kogels... Ze moeten niet alles krijgen wat ze willen... waar ga je dan naartoe?
      Er is volgens mij een groot verschil tussen een wapen en een fototoestel hé .
      Een wapen is in vele gevallen niet educatief, gevaarlijk (zelfs een speelgoed kan gevaarlijk zijn); terwijl een fototoestelletje wel stimulerend kan werken voor de creativiteit.

      Kinderen die constant met een ipad of een ipod rondlopen (meestal zelfs vanaf hun 3!), vind ik er complete over. Het kan zijn dat ze af en toe eens mogen spelen met het speelgoed van de ouders, maar vele kinderen kennen niets anders! Ik heb gisteren een kind van 4 gezien die een strip in zijn handen krijg van een nonkel en begon te wenen wanneer hij de volgende pagina niet kreeg als hij erover wreef. Ik vraag me dan af hoe onze toekomst eruit zal zien... Als een kind zelf geen pagina meer kan omslaan .

      Misschien is een polaroid wel een goed idee (ook zeeer sterk en spotgoedkoop als je niet het bekendste/mooiste model wil), kost natuurlijk wel +-1 euro per foto maar het zal nog beter zijn om mee te leren (creatief en toch ook leren spaarzaam zijn).
      Ik zou zeker en vast geen dslr of zo aanraden (al kost die slechts 50 euro met lens), deze zijn meestal zeer fragiel en is ook gevaarlijk als het breekt (glas, zeer kleine stukjes,...).
      Een AW100 is misschien nog een stuk steviger en is kwalitatief ook stukken beter, als je toch een camera koopt dat niet kapot te krijgen is, koop je misschien beter 1 dat nog mooie foto's maakt ook.

      Comment


      • #18
        Re: Fototoestel voor kleuter

        Oorspronkelijk geplaatst door thijske Bekijk bericht
        Ik vind het een leuk idee om de kleine een fototoestel te geven dat werkt...
        Kan alleen maar stimulerend werken.
        Natuurlijk geen heel duur, want er is altijd het gevaar dat het stuk gaat.
        Maar ik sta hier helemaal achter!

        Ga mee met jullie tijd in plaats van in de middeleeuwen te blijven steken!
        Het is geen kwestie van in de middeleeuwen blijven steken hoor.

        Onze techniek en de digitale wereld evolueren véél sneller dan wij mensen en dat is niet altijd ten goede. Peuters moeten nog een hele weg afleggen en net zoals in de middeleeuwen gaat dit gepaard met al spelend dingen ontdekken. Een blad papier, potlood en zijn verbeeldingskracht, meer heeft een kind van drie niet nodig om zelf zijn beelden te maken en vooral om zijn motoriek te oefenen en te verfijnen.

        Geloof me, van op een knopje te drukken en op het beeldschermpje te kijken naar het resultaat, gaat een kind van drie echt geen creativiteit ontwikkelen hoor

        Beetje leesvoer: http://www.spelenmoet.nl/Peuters.html
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #19
          Re: Fototoestel voor kleuter

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Er is volgens mij een groot verschil tussen een wapen en een fototoestel hé .
          Een wapen is in vele gevallen niet educatief, gevaarlijk (zelfs een speelgoed kan gevaarlijk zijn); terwijl een fototoestelletje wel stimulerend kan werken voor de creativiteit.

          Kinderen die constant met een ipad of een ipod rondlopen (meestal zelfs vanaf hun 3!), vind ik er complete over. Het kan zijn dat ze af en toe eens mogen spelen met het speelgoed van de ouders, maar vele kinderen kennen niets anders! Ik heb gisteren een kind van 4 gezien die een strip in zijn handen krijg van een nonkel en begon te wenen wanneer hij de volgende pagina niet kreeg als hij erover wreef. Ik vraag me dan af hoe onze toekomst eruit zal zien... Als een kind zelf geen pagina meer kan omslaan .

          Misschien is een polaroid wel een goed idee (ook zeeer sterk en spotgoedkoop als je niet het bekendste/mooiste model wil), kost natuurlijk wel +-1 euro per foto maar het zal nog beter zijn om mee te leren (creatief en toch ook leren spaarzaam zijn).
          Ik zou zeker en vast geen dslr of zo aanraden (al kost die slechts 50 euro met lens), deze zijn meestal zeer fragiel en is ook gevaarlijk als het breekt (glas, zeer kleine stukjes,...).
          Een AW100 is misschien nog een stuk steviger en is kwalitatief ook stukken beter, als je toch een camera koopt dat niet kapot te krijgen is, koop je misschien beter 1 dat nog mooie foto's maakt ook.
          Kan iemand mij het verschil in "creatieve stimulatie" uitleggen tussen een kind dat met blokken, lego, actiefiguren, of wat dan ook speelt en een kind dat puzzels oplost op een ipad?
          Af en toe jaagt ge die naar buiten zonder zodat ze beweging krijgen en hun motoriek ontwikkelen, maar ik begrijp echt niet waarom mensen hier met hun belerende vinger moeten zwaaien hoor
          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

          Comment


          • #20
            Re: Fototoestel voor kleuter

            Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
            Kan iemand mij het verschil in "creatieve stimulatie" uitleggen tussen een kind dat met blokken, lego, actiefiguren, of wat dan ook speelt en een kind dat puzzels oplost op een ipad?
            om te leren dat een pak melk niet aan de bomen groeit.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Fototoestel voor kleuter

              Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
              Kan iemand mij het verschil in "creatieve stimulatie" uitleggen tussen een kind dat met blokken, lego, actiefiguren, of wat dan ook speelt en een kind dat puzzels oplost op een ipad?
              Af en toe jaagt ge die naar buiten zonder zodat ze beweging krijgen en hun motoriek ontwikkelen, maar ik begrijp echt niet waarom mensen hier met hun belerende vinger moeten zwaaien hoor
              da's toch duidelijk... die IPAD, daar ga je voor in de zetel zitten... die lego en blokken, op de grond en maar rond alles heen kruipen, alles overhoop gooien, en terug opnieuw beginnen... 3 dimensioneel, grijpen, gooien, vastpakken, torens bouwen... IPAD mag er best wezen hoor als mentale stimulans, maar de lego en blokken spelen op deze leeftijd gaan toch een flink stuk rijker zijn voor de psychomotorische ontwikkeling van het kind...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #22
                Re: Fototoestel voor kleuter

                En die mening is gebaseerd op jullie vakervaring in pedagogie waarin jullie de lange-termijnseffecten van Lego en Ipads zij aan zij bestudeerd hebben?
                Kennen jullie Minecraft? Da's ook blokken stapelen en ruimtelijk inzicht hé, maar daar komt dan nog eens een hele hoop andere zaken bij kijken + de mogelijkheden zijn nog duizenden malen groter dan Lego. Vooruitgang heet dat.

                Die opmerking van dat pak melk snap ik al helemaal niet, als ik kijk naar die kinderen van mijn broer die opgegroeid zijn met ipads en alle moderne snufjes, die weten een pak meer dan ik als kind hoor. Ze zitten nog steeds op de chiro, op de hockey, spelen graag buiten, ... Als uw kind niet weet dat melk van een koe komt dan ligt dat aan uzelf als ouder en niet aan het feit dat de technologie niet heeft stilgestaan.

                Laat mensen gewoon zelf eens lekker beslissen hoe ze hun kinderen opvoeden, en ga er voor het gemak van iedereen er maar gewoon effe van uit dat jullie niet alle waarheid in pacht hebben

                Aan de OP: mijn broer had zo'n V-tech camera van buzz lightyear gekocht voor zijn jongste zoon, die heeft daar veel plezier aan gehad maar denk niet dat ge daar een afdruk mee kunt maken. Is wel al een paar jaar geleden dus ondertussen zal dat ook wel weer geëvolueerd zijn. Verder zal het ook heel mooi zijn om een album te plakken van foto's die je kind als peuter heeft gemaakt waar hij zelf op kan terugblikken als hij wat ouder is.
                Last edited by lykmeraid; 21 oktober 2013, 13:30.
                flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                Comment


                • #23
                  Re: Fototoestel voor kleuter

                  Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                  En die mening is gebaseerd op jullie vakervaring in pedagogie waarin jullie de lange-termijnseffecten van Lego en Ipads zij aan zij bestudeerd hebben?
                  tja, dat is een vrij domme opmerking... die net zo goed voor jouw argumentatie geldt. Lange termijnseffecten van een toestel dat net op de markt is... laat ik het zo verwoorden... ben je bereidt om je kind als guinea pig te gebruiken? Mijn oogarts bijvoorbeeld, draagt nog steeds een bril, en zo ook al haar gekende collegas, omdat ze onzeker zijn van het lange termijn resultaat van de laserbehandeling

                  even een quote...

                  The brain develops quickest during the first few years of a child's life. At birth, the human brain has formed about 2,500 synapses—the connections that allow the brain to pass along signals—per brain cell. That number grows to about 15,000 per brain cell by age 3. In later years, the number decreases.

                  The more television children watch during these formative years, Dr. Christakis says, the more likely they are to develop attention problems later on. The study was based on observation, not lab research, he says. Other studies haven't found a correlation. While he hasn't studied tablets and young children, he suspects the effect could be similar—or perhaps more significant. "One of the strengths of the iPad"—it is interactive—"may be the weakness," Dr. Christakis says.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fototoestel voor kleuter

                    OT
                    Ik lig in een deuk van al de pseudo-opvoedkundige bull die hier te lezen staat ... maar 't zal wel aan mijn "middeleeuwen" liggen (ik ben nochtans nog steeds vrij pionier in alles wat digitaal is maar ik kan nog héél goed de bomen EN het bos zien ...)
                    .. maar je moet de kinderen idd "vrij" laten door ze een ipad/pod door de strot te rammen en dan te denken dat ze ook nog iets leren ... 't zal enkel verbeelding zijn dat ze in het hoger onderwijs moord en brand schreeuwen dat ze overspoeld worden door kandidaat studenten-"dommekl...n" .... waarschijnlijk de generatie die al deze goodies heeft moeten missen!!

                    Ongeacht ... Geef uw kind van 3 dus een fototoestel naargelang de dikte van uw beurs en wees zo naief om te geloven dat daardoor wat dan ook gestimuleerd wordt op die leeftijd, beklaag u dan later over het weggegooide geld als blijkt dat na een week of zo, het ding ergens buiten in de modder ligt te verkommeren ... .. een educatieve les voor de ouders haha

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fototoestel voor kleuter

                      Mijn grootvader vond lego ook belachelijk en niet nuttig voor een kind,
                      maar sommige vooruitstrevenden hier zouden dat als educatief aanschouwen?

                      Scha en schande!

                      Geeft die kinders een hoepel en stok!
                      Geeft die kinders een paar klompen aan den voeten!

                      nu serieus, euhm,
                      er zijn speelgoed (maar echt werkende) te verkrijgen (ficher price bv)...
                      zoek zeker een schokbestendig/spatwater bestendig (om levensduur EN wenende kindjes) tegen te gaan...

                      En vooral voed je kind op zoals jij dat wilt,
                      zonder de alwetenden hier te luistern
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fototoestel voor kleuter

                        Ik zou eens kijken wat Ficher-Price hiervoor heeft.
                        FP had destijds zeer degelijk speelgoed, educatief en aangepast aan de leeftijd.

                        En ....... laat de kinderen nog enkele jaren kind zijn.....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fototoestel voor kleuter

                          koop gewoon een point & shoot die tegen een stootje kan en laat dat kind er plezier aan beleven. Druk nu en dan wat van zijn resultaten af om in zijn kamer te hangen en eventueel bekijk je het boekje van Evy Raes "KIJK" eens een keer. Staan leuke dingen in om met je kind en het fototoestel te laten proberen.
                          En inderdaad zo'n kind zal totaal andere foto's maken dan wij, alleen al vanuit zijn eigen perspectief, dat kan dus heel verrassende en leuke beelden opleveren voor later (zeker als ze doktertje beginnen spelen en gaan documenteren :-))
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fototoestel voor kleuter

                            kijk hier maar eens naar


                            Comment


                            • #29
                              Re: Fototoestel voor kleuter

                              Mijn zoon kreeg zijn eerste camera, toen hij 2 1/2 jaar oud was. Het was een oud compactje die hij kreeg van mijn broer. Die heeft het niet zo lang overleefd doordat hij hem liet vallen... Daarna kreeg hij mijn oude compactje en daar heeft hij een paar jaar mee gespeeld voordat deze onlangs stuk ging (niet door zijn schuld overigens). Ik heb alle plaatjes en filmpjes die hij ermee gemaakt heeft heeft bewaard ondanks dat veel hiervan onscherp en oninteressant is

                              Persoonlijk zou ik voor een kind van bijna 3 jaar nog geen geld uitgeven aan een camera tenzij misschien een oudje op een rommelmarkt ofzo. Ik denk dat het interessanter voor ze wordt als ze iets ouder zijn. Een jaar of 7 ofzo. En dan het liefst zo'n waterdicht en stootbestendig exemplaar...

                              edit; je zou ook es kunnen kijken of je ergens zo'n exemplaar op zou kunnen scharrelen
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fototoestel voor kleuter

                                Ja, ik kan hier toch niet meer inkomen hoor.
                                Wij hebben hier ook een peuter lopen, maar er een fototoestel geven gaat toch boven mijn petje. Buiten wat manipuleren, zoals zoveel met zoveel andere voorwerpen trouwens en het op de grond laten vallen zit daar toch niet in. Spijtig van het geld dat men daar aan besteedt. Zoals al geopperd, misschien toch eens kijken naar een soort Fisher Price type, dat echt gemaakt is voor peuters. En als mijn kleinkind aan mijn fototoestellen zou komen, dan zeg ik gewoon dat dit niet mag...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X