Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nieuwe Sony RX10

Weet er iemand welke timer Remote er op de RX10 past , het moet zo wie zo al met USB aansluiting zijn . Ik heb voor mijn RX10 de gewone Remote controle gekocht maar zou ook graag een Timer Remote aanschaffen vermits ik nieuw ben in de sony familie moet ik zo veel mogelijk beroep doen op de kennis van andere .
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Voor mij is Sony ook vrij nieuw, ik werk voornamelijk met Canon en Olympus (en Nikon in het verleden)
      Het is voor mij ook nog wat zoeken.
      Dus sorry ik kan je niet helpen.. misschien wel Alpha of Nex gebruikers hier ?
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Die nieuwe Remote-connector - da's nu net waar ik met Sony een probleem mee heb. Die minolta-remote connector is echt wel ok - waarom moest dat anders.

Als de specs en connectoren dan nog 's open lagen, dan is dat allemaal niet zo heel erg.
        Ik zou liever hebben dat ik me vergis, en dat Sony niet langer de enige die spulletjes heeft voor die 10-pin connector. Van zodra u zoiets vindt post u dat best op alle fora. Sonyalpharumors en dyxum - die zullen er wel als de kippen bij zijn zeker?

Voor de A58 bestaat er een handleiding om op de printplaten terug een deftige connector te solderen! (garantie nada - wat had je gedacht?) - mogelijks kan je zoiets voor de RX10 ook (laten) doen? http://www.dpreview.com/forums/post/52048530

Mogelijks kan zoiets zelfs via de flash-voet - de specs bestaan - je vindt ze zelfs terug op wikipedia - maar de connectoren om 't zelf te fixen - da's andere koek... (hopen op de chinezen, zoals altijd)?

De a58 is geen onaardige camera - maar dit is wel het meest ergerlijke onderdeel dat gewijzigd is aan die camera - de flash-voet is ook nog een ander "vervelend" thema - als't niet goed is, dan durf ik het ook te schrijven.

De RM-VPR1 is prijzig - wel stevig, jammer genoeg zonder timer - dat had er bij gemogen voor die +/- 60€ - ik overweeg ernstig om op die adapter een aanpassing te gaan maken, zodat er een timer op kan gezet worden, chinese genoeg - die met een koptelefoonstekker werken zeker? Desnoods met een Arduino (camera axe of photoduino). Ik heb de RM-VPR1 en die schroef je open als je dat wil - een paar draden volstaan om naar een headphone jack te gaan hoop ik.

Er is echter blijkbaar ook een knutseloplossing: http://community.sony.com/t5/Alpha-S...ION/m-p/174133 - nl. een usb naar headphone convertor - en dan een remote voor een Canon t3i. U test uiteraard op eigen risiko! Ik heb het u niet gezegd, noch geschreven!

Bij de A58 kan je 'm wel met een software met de pc gaan sturen - de remote control software - uiteraard met een paar randvoorwaarden... http://photography.forumsee.com/a/m/...df-manual.html

Comment

heb net mijn eerste foto's genomen met de RX10 , maar zit met een probleempje. Lightroom 4 herkend de ARW bestanden niet, iets wat ik met alle andere arw bestanden van de A700 of A77 niet heb, is hier een verklaring voor? Kan er mij ook iemand vertellen waar je Hahnel unipal (universle lader) kan kopen, Konijnberg kent het niet.

gr
          Redgy
          Last edited by Redgy1; 18 januari 2014, 13:02.
          Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
          https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

De RX10 staat wel in de lijst van Lightroom 5 misschien updaten naar 5 . voor mijn RX10 heb ik de originele lader van sony gekocht . Let wel op Grobet zit voor het moment aan de laagste prijzen .
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
              heb net mijn eerste foto's genomen met de RX10 , maar zit met een probleempje. Lightroom 4 herkend de ARW bestanden niet, iets wat ik met alle andere arw bestanden van de A700 of A77 niet heb, is hier een verklaring voor? Kan er mij ook iemand vertellen waar je Hahnel unipal (universle lader) kan kopen, Konijnberg kent het niet.

gr
              Redgy

In principe ben ik niet zo een fan om zo een product te kopen die niet origineel is voor het betreffende toestel.
              Maar 70 euro blijft een hoop geld voor een lader, dus toch maar even deze Hähnel UniPal Plus aangeschaft.
              Voor mij is dit dus de eerste keer dat ik zo’n dergelijke lader koop.

Het eerste wat je ziet bij het uitpakken is een modern vormgegeven lader met een glanzend plastiek oppervlak die naar mijn mening nogal goedkoop overkomt.
              Die indruk wordt nog versterkt als je het schuifje (die onder weerstand staat via een veertje of dergelijke) opentrekt voor de accu te plaatsen.
              Je hoort bij het opentrekken het veertje kraken en geeft je het gevoel dat dit geen lang leven geschoren is.
              Het is dus maar een indruk want ondertussen heb ik hem nu al een maand en de lader doet het nog altijd naar behoren en geeft geen krimp.
              Dus tijd zal het uitmaken.

De lader is voorzien van 2 wieltjes om beide contactpunten korter of verder van mekaar te plaatsen zodat deze overeenkomen met je desbetreffend accu.
              Eigenlijk kan je hier alle Lithium accu’s (3,6-7,2 v) mee opladen dankzij deze wieltjes.
              Ook AA en AAA’s zijn geen enkel probleem, wel rekening houden dat je hier alleen per koppel kan laden.
              Met de inzetbaarheid en de compactheid maakt dit een ideale lader voor op vakantie.

Voor de status van je laadcyclus is er een indicatie in vorm van een 2 cijferig LED display die je aangeeft hoever het laden evolueert in percentage waarbij volledig opgeladen het toestel uiteraard 100% aangeeft.
              Ook het type of model wordt in de display aangegeven ( lithium, AAA)
              Die Led Display kan ook nog eens gebruikt worden voor te checken, gewoon even je accu in de lader steken en je kan het percentage aflezen zonder dat je het netsnoer aansluit (alleen Lithium).

De Unipal Plus wordt ook nog eens geleverd met een kabel voor in de auto te gebruiken.

Dus samengevat, je krijgt heel veel lader voor de prijs die je hiervoor moet neertellen.
              Weliswaar is waarschijnlijk de bouwkwaliteit minder goed dan een originele lader van Sony, maar de mogelijkheden en veelzijdige inzetbaarheid maakt dit meer dan goed.

Voor de prijs van 33,90 euro hoef je het in ieder geval niet te laten.
              Wordt verkocht bij Mediamarkt in Sint. Agh. Berchem/ Sint PietersLeeuw en waarschijnlijk ook bij andere
              Mediamarkten.
              Ook bij Fnac Brussel heb ik Hänhel laders gezien.

Last edited by Funcky; 19 januari 2014, 23:28.
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                .
                Maar 70 euro blijft een hoop geld voor een lader, dus toch maar even deze Hähnel UniPal Plus aangeschaft.
                Voor mij is dit dus de eerste keer dat ik zo’n dergelijke lader koop.
                Ik heb de originele Sony lader BC-VW1 gekocht bij Grobet in Antwerpen voor 49 € vind ik een zeer goede prijs voor originele sony accessoires

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                  Ik heb de originele Sony lader BC-VW1 gekocht bij Grobet in Antwerpen voor 49 € vind ik een zeer goede prijs voor originele sony accessoires
                  Dat is idd een zeer goede prijs,
                  Ik zie wel 57€ staan bij Grobet. Site niet aangepast waarschijnlijk ?
                  link http://www.grobet.be/nl/lader/sony/s...er-132834.html
                  Last edited by Funcky; 19 januari 2014, 16:30.

Comment

Ondertussen een VMC-AVM1-kabel gekocht - bij sony.be-onlinestore - voor 25€ (net binnengekomen vandaag) - zodat we nu van de multi-usb-connector naar een 10-pins A/V R kabel kunnen gaan - in China nog een kabeltje bestelt om van die 10-pins A/V-R kabel naar 2.5mm Lanc-kabel te kunnen gaan - 3 pins headphone jack. Of dat gaat werken met de A58-nex weet ik niet - maar als daar LANC uitkomt, dat is qua codering wel beschreven... - daarvoor is code voor de arduino - en dan zijn we denk ik op weg om die multi-connector tegen betaalbare prijzen te gaan "gebruiken".
                    Als er iemand meer info zou hebben - elke tip/reactie kan veel tijd en ergernis sparen (ook voor anderen). De RM-VPR1 - het micro-USB luik - daar zit voorlopig niet zoveel "meetbaars" op. Dus moeten we ons concentreren op dat 10-pins deel.
                    Misschien kan daarmee iets rond time-lapse gedaan worden - ik ken niet zo veel mbt. Lanc en video-foto - dus vul zelf maar aan.

Comment

• Re: De nieuwe Sony RX10

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Dat is idd een zeer goede prijs,
                      Ik zie wel 57€ staan bij Grobet. Site niet aangepast waarschijnlijk ?
                      link http://www.grobet.be/nl/lader/sony/s...er-132834.html
                      Klopt ik was de BTW er vergeten bij te tellen sorry .

Comment

Een interessant overzicht.. Klik.. http://m.youtube.com/watch?v=ki38E57TSng

Comment

Hey Funcky Alpha Lab maakt idd knappe reviews

Hier heb ik nog een App voor de RX-10 voor Time Lapse , wel nog niet verder achter gezocht

Comment

wat zou dit betekenen voor de rx10

Marumi Filter DHG Macro Achro 200 + 5 62 mm
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

iemand een goeie link naar info over hoe te filmen met de RX0, bijna al mijn filmpjes zijn overbelicht en in de zoeker kwam dit niet zo over. alle tips welkom.
                              gr
                              Redgy
                              Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                              https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Ik heb besloten om de Sony RX 10 morgen te kopen en heb vraagje:
                                Bestaat er een hotshoe van Sony, waarmee ik de Nikon SB 800 (of de Nikon SB28) kan laten werken op deze camera?
                                Werkt die dan met TTL?

P.S.: het schijnt wel te werken met de RX1

Grts, Ben
                                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
                                X