Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

full frame getwijfel :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: full frame getwijfel

Als je een 5D MKI wil proberen met EF 24-105 altijd welkom. Ik woon in Leuven... maar verkopen doe ik het toestel niet hoor. Prijs/kwaliteit heel erg goed :-)
    Canon 5D: Canon EF 50mm f/1.8 II +24-105L + 17-40L + Speedlite 430EX

Comment

Je kunt de kwaliteit van een Canon 24-105 ook niet helemaal vergelijken met de Nikon 24-120mm.... ik heb nooit begrepen hoe die eerste de L heeft verworven.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
        een d700 en 5d mkII nog in stock?
        waar dan?
        Bij Mediamarkt ST Agatha Berchem staat er nog ééntje
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Hier ook een stem voor Nikon 24-120 f4 en 70-200 f4. Topduo voor de D700, en zelfs voor de D800.
          De 70-200 f4 is ongeveer dezelfde prijs als de Canon variant.
          De 24-120 f4 is wel een 130 euro duurder, maar heeft een iets groter bereik en een recentere stabilisator dan de 24-105.
          Optisch zit de 24-120 helemaal goed, over Canon kan ik mij niet uitspreken.
          De D700 is een klassieker en kent eigenlijk geen zwakke punten (behoudens de naar huidige normen beperkte resolutie).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik heb gisteren nog eens alles op een rijtje gezet en het hele verhaal ook eens aan mijn vrouw gedaan (die kent er niks van dus dat is altijd goed om te kijken of het een beetje steek houdt wat er allemaal in je hoofd zit)
            en het was eigenlijk overduidelijk dat het de D700 gaat worden

bedankt aan de mensen bij wie ik iets uit mocht gaan proberen en bedankt voor de tips over de lenzen!

moest er nu nog iemand een d700 in goede staat verkopen, let me know
            500px

Comment

Een gezond kritische vraag, maar waarom wil je eigenlijk concreet een fullframe? Meer DoF-mogelijkheden ? Dan is een D7100 met 2.8 lenzen equivalent met een D700 met f4-lenzen, maar wel met merkelijk minder gewicht. Betere ISO? Ik denk dat de nieuwste generatie crops weinig zullen verschillen met de vorige generatie FFs, maar wel weer voor minder gewicht. Autofocus? Zowel D7100 als D700 hebben 51 AF-punten, alleen zijn die bij de D7100 beter verspreid.

Ik wil je niet ompraten hoor, maar wel alleen aanraden om uit te gaan van gegronde motivatieredenen. Ik heb zelf ook een D700 hoor, en die is fantastisch. Maar als ik jouw verhaal zo lees dan vind ik een FF met f4 lenzen een beetje 'zonde'..want een crop kan dan toch zeer gelijkaardig presteren voor merkelijk minder gewicht?

Comment

Beste, ik heb intensief gewerkt met de D700 en de 5DMkII en mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de D700. Zeker als je de resolutie buiten beschouwing laat. Ik heb het dan vooral over de bediening (ook al is dit persoonlijk), de stevigheid en bovenal de beeldkwaliteit in de hogere resoluties. Ik vind de kwaliteit in de hogere resoluties superieur en zeer 'filmisch'. Als je op zoek bent naar kwalitatieve objectieven dan vind je tweedehands alles wat je nodig hebt. Als je een beetje uitkijkt dan vind je zeker de gewenste objectieven voor een goede prijs en in perfecte staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                  Een gezond kritische vraag, maar waarom wil je eigenlijk concreet een fullframe? Meer DoF-mogelijkheden ? Dan is een D7100 met 2.8 lenzen equivalent met een D700 met f4-lenzen, maar wel met merkelijk minder gewicht. Betere ISO? Ik denk dat de nieuwste generatie crops weinig zullen verschillen met de vorige generatie FFs, maar wel weer voor minder gewicht. Autofocus? Zowel D7100 als D700 hebben 51 AF-punten, alleen zijn die bij de D7100 beter verspreid.

Ik wil je niet ompraten hoor, maar wel alleen aanraden om uit te gaan van gegronde motivatieredenen. Ik heb zelf ook een D700 hoor, en die is fantastisch. Maar als ik jouw verhaal zo lees dan vind ik een FF met f4 lenzen een beetje 'zonde'..want een crop kan dan toch zeer gelijkaardig presteren voor merkelijk minder gewicht?

Een combinatie van een cropcamera met f2.8 lenzen minder gewicht? Dat waag ik toch te betwijfelen Maar laten we es kijken...

Een D700 weegt incl. batterij 1074 gram. De 24-120mm weegt 710 gram en de 70-200 f4 weegt 850 gram. Dat maakt dus een totaal van 2634 gram.
                  Een D7100 weegt incl. batterij 765 gram. Een 17-55mm f2.8 weegt 755 gram en de 70-200 f2.8 weegt 1540 gram. Dit maakt dus een totaal van 3060 gram. Zwaarder dus...

Nu we toch bezig zijn, laten we ook eens naar de kosten kijken. Aangezien de D700 niet meer nieuw te koop is, neem ik hiervoor even de D600 voor in de plaats. Alle hieronder genoemde prijzen heb ik opgezocht op Kieskeurig.nl (ja ik heb tijd teveel, zit thuis als door een ongeluk )

Nikon D600 kost 1350,-
                  Nikon 24-140 kost 909,-
                  Nkon 70-200 f4 kost 1065,-
                  Totaalprijs = 3324,-

Nikon D7100 kost 889,-
                  Nikon 17-55 f2.8 kost 1169,-
                  Nikon 70-200 f2.8 kost 1799,-
                  Totaalprijs 3857,-

Conclusie; Een set met een cropcamera en f2.8 lenzen weegt niet alleen meer maar is bovendien nog fors duurder ook En het gaat er bij mij niet in dat een D7100 een betere beeldkwaliteit geeft dan een D600....
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Beste, ik heb een D700 met 14-24 f2.8, 24-70 f2.8 en 70-200 f2.8 VR I inclusief battery pack, snellader en twee batterijen (allemaal origineel Nikon), draadontspanner, fototas en 4 geheugenkaartjes van 4GB in de aanbieding. Alles in perfecte staat en in zijn originele verpakking. Er is wel reeds een kandidaat die vandaag zou bevestigen. Als die verkoop niet zou doorgaan dan laat ik jou zeker iets weten. Als je interesse hebt natuurlijk... Vraagprijs alles inclusief € 4500,00

Comment

nou dat is een prachtig setje
                      maar helaas zwaaaaar boven mijn budget!!

toch bedankt voor het te laten weten!
                      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        'k denk dat dit 24-105 f/4 moet zijn ...
                        tenzij .... ik iets gemist heb ...

grts Peter
                        je hebt niets gemist, ik heb iets anders getypt dan ik wou :-) is inderdaad 24-105 4
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                          ik heb gisteren nog eens alles op een rijtje gezet en het hele verhaal ook eens aan mijn vrouw gedaan (die kent er niks van dus dat is altijd goed om te kijken of het een beetje steek houdt wat er allemaal in je hoofd zit)
                          en het was eigenlijk overduidelijk dat het de D700 gaat worden

bedankt aan de mensen bij wie ik iets uit mocht gaan proberen en bedankt voor de tips over de lenzen!

moest er nu nog iemand een d700 in goede staat verkopen, let me know
                          geen D700 maar wel een 24-120 F4.0 hier op het forum

Comment

Working...
                          X